DomovZdravje & prehranaDieta FODMAP: 5 manj očitnih živil, ki se jim morate prav tako...

Dieta FODMAP: 5 manj očitnih živil, ki se jim morate prav tako izogibati

Za dieto FODMAP se pogosto odločijo predvsem osebe, ki se spopadajo s sindromom razdražljivega črevesja ali s čezmerno razmnožitvijo škodljivih bakterij v tankem črevesu. Kratica FODMAP se nanaša na »fermentable oligosaccharides, disaccharides, monosaccharides and polyols«, torej na fermentirane oligosaharide, disaharide, monosaharide in poliole. Gre za princip prehranjevanja, ki izključuje živila, v katerih lahko najdemo večje količine naštetih snovi, ki jih uvrščamo med t. i. kratkoverižne ogljikove hidrate. Ti naj bi namreč med drugim povzročali tudi nemalo težav s črevesjem, saj naj bi imelo precej ljudi težave z njihovim prebavljanjem. Osebe, ki se odločijo za dieto FODMAP, si običajno pomagajo s seznami »prepovedanih živil«, ki pa včasih niso povsem enotni. Če tudi sami razmišljate o tej dieti, je dobro vedeti, da boste morali med drugim izključiti tudi naslednjih pet živil …

1. Kokosova moka

- Oglas -

Eno od živil, ki pogosto manjkajo na seznamu hrane, ki pri dieti FODMAP ni dovoljena, je kokosova moka. Mnenja glede tega živila so nekoliko deljena, vendar kar nekaj strokovnjakov meni, da bi se morali ljudje, ki poskušajo slediti principom prehranjevanja FODMAP, izogibati tudi kokosovi moki. Čeprav ne vsebuje glutena, gre za živilo, v katerem je naravno prisoten alkoholni sladkor sorbitol, obenem pa še nekaj drugih sladkorjev. Tako lahko tudi kokosova moka pretirano razdraži vaš prebavni trakt, podobno kot na primer pšenica, rž in ječmen, za katere je jasno, da so pri dieti FODMAP povsem prepovedani.

2. Gobe (predvsem določene vrste)

Prihaja jesen, ki se je številni ljudje najbolj veselijo prav zaradi možnosti nabiranja in nato uživanja okusnih gob, s katerimi je mogoče popestriti okus številnih jedi. Na žalost pa je tudi to ena od skupin živil, pri katerih morajo biti osebe, ki so se zaradi različnih črevesnih oziroma prebavnih težav odločila za princip prehranjevanja FODMAP, zelo previdne. Ni se vam sicer treba odpovedati vsem gobam, ampak predvsem tistim, ki vsebujejo večje količine manitola, ki ga, podobno kot že omenjeni sorbitol, uvrščamo med alkoholne sladkorje. Med vrste gob, ki vsebujejo veliko manitola, na primer spadajo šitake, šampinjoni in zimske panjevke.

3. Grah

Na seznamu živil, ki jih osebe, ki so se odločile za dieto FODMAP, ne smejo uživati, lahko skorajda brez izjeme zasledimo čičeriko, lečo, sojo in različne vrste fižola, po drugi strani pa včasih umanjka grah. Toda četudi grah na seznamu ni eksplicitno naveden, morate upoštevati, da gre prav tako za stročnico. Čeprav težave po uživanju graha običajno niso tako izrazite kot po drugih vrstah stročnic, je pogosto smiselno, da vsaj začasno izločite tudi to živilo oziroma da ga uživate v zelo majhnih količinah.

4. Cikorija

- Oglas -

Cikorija oziroma korenina te rastline je odlična osnova za pripravo kavi podobnega napitka, ki je zelo dobra izbira za tiste, ki poskušate zmanjšati vnos kofeina, vendar se pri tem ne želite odpovedati ritualu, povezanem s pripravo in pitjem kave. Na žalost pa bodo morali ljudje z razdražljivim črevesjem, ki so se odločili za dieto FODMAP, najti drugo alternativo. Tudi v koreninah cikorije je namreč mogoče najti snovi, ki lahko pretirano razdražijo vaš prebavni sistem.

5. Žvečilni gumi

Tu sicer ne gre za živilo v strogem pomenu besede, vendar si tudi žvečilni gumi vsekakor zasluži omembo. Marsikdo namreč ne ve ali pozabi, da je treba med dieto FODMAP črtati tudi žvečenje žvečilnega gumija, saj gre za izdelek, v katerem so namesto sladkorja pogosto uporabljeni prav sladkorni alkoholi, na primer ksilitol.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×