Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.
Zdravje & prehranaDieta FODMAP: 5 manj očitnih živil, ki se jim morate prav tako...

Dieta FODMAP: 5 manj očitnih živil, ki se jim morate prav tako izogibati

MORDA VAS ZANIMA

Za dieto FODMAP se pogosto odločijo predvsem osebe, ki se spopadajo s sindromom razdražljivega črevesja ali s čezmerno razmnožitvijo škodljivih bakterij v tankem črevesu. Kratica FODMAP se nanaša na »fermentable oligosaccharides, disaccharides, monosaccharides and polyols«, torej na fermentirane oligosaharide, disaharide, monosaharide in poliole. Gre za princip prehranjevanja, ki izključuje živila, v katerih lahko najdemo večje količine naštetih snovi, ki jih uvrščamo med t. i. kratkoverižne ogljikove hidrate. Ti naj bi namreč med drugim povzročali tudi nemalo težav s črevesjem, saj naj bi imelo precej ljudi težave z njihovim prebavljanjem. Osebe, ki se odločijo za dieto FODMAP, si običajno pomagajo s seznami »prepovedanih živil«, ki pa včasih niso povsem enotni. Če tudi sami razmišljate o tej dieti, je dobro vedeti, da boste morali med drugim izključiti tudi naslednjih pet živil …

1. Kokosova moka

- Oglas -

Eno od živil, ki pogosto manjkajo na seznamu hrane, ki pri dieti FODMAP ni dovoljena, je kokosova moka. Mnenja glede tega živila so nekoliko deljena, vendar kar nekaj strokovnjakov meni, da bi se morali ljudje, ki poskušajo slediti principom prehranjevanja FODMAP, izogibati tudi kokosovi moki. Čeprav ne vsebuje glutena, gre za živilo, v katerem je naravno prisoten alkoholni sladkor sorbitol, obenem pa še nekaj drugih sladkorjev. Tako lahko tudi kokosova moka pretirano razdraži vaš prebavni trakt, podobno kot na primer pšenica, rž in ječmen, za katere je jasno, da so pri dieti FODMAP povsem prepovedani.

2. Gobe (predvsem določene vrste)

Prihaja jesen, ki se je številni ljudje najbolj veselijo prav zaradi možnosti nabiranja in nato uživanja okusnih gob, s katerimi je mogoče popestriti okus številnih jedi. Na žalost pa je tudi to ena od skupin živil, pri katerih morajo biti osebe, ki so se zaradi različnih črevesnih oziroma prebavnih težav odločila za princip prehranjevanja FODMAP, zelo previdne. Ni se vam sicer treba odpovedati vsem gobam, ampak predvsem tistim, ki vsebujejo večje količine manitola, ki ga, podobno kot že omenjeni sorbitol, uvrščamo med alkoholne sladkorje. Med vrste gob, ki vsebujejo veliko manitola, na primer spadajo šitake, šampinjoni in zimske panjevke.

3. Grah

Na seznamu živil, ki jih osebe, ki so se odločile za dieto FODMAP, ne smejo uživati, lahko skorajda brez izjeme zasledimo čičeriko, lečo, sojo in različne vrste fižola, po drugi strani pa včasih umanjka grah. Toda četudi grah na seznamu ni eksplicitno naveden, morate upoštevati, da gre prav tako za stročnico. Čeprav težave po uživanju graha običajno niso tako izrazite kot po drugih vrstah stročnic, je pogosto smiselno, da vsaj začasno izločite tudi to živilo oziroma da ga uživate v zelo majhnih količinah.

4. Cikorija

Cikorija oziroma korenina te rastline je odlična osnova za pripravo kavi podobnega napitka, ki je zelo dobra izbira za tiste, ki poskušate zmanjšati vnos kofeina, vendar se pri tem ne želite odpovedati ritualu, povezanem s pripravo in pitjem kave. Na žalost pa bodo morali ljudje z razdražljivim črevesjem, ki so se odločili za dieto FODMAP, najti drugo alternativo. Tudi v koreninah cikorije je namreč mogoče najti snovi, ki lahko pretirano razdražijo vaš prebavni sistem.

5. Žvečilni gumi

- Oglas -

Tu sicer ne gre za živilo v strogem pomenu besede, vendar si tudi žvečilni gumi vsekakor zasluži omembo. Marsikdo namreč ne ve ali pozabi, da je treba med dieto FODMAP črtati tudi žvečenje žvečilnega gumija, saj gre za izdelek, v katerem so namesto sladkorja pogosto uporabljeni prav sladkorni alkoholi, na primer ksilitol.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×