Blitva – zeleno zdravje z našega krožnika

    Blitvo mnogi zamenjujejo s špinačo. Čeprav iz njiju pogosto pripravljamo zelo podobno jed – v kateri se sicer krasno obnesejo tudi koprive – gre vendarle za različni rastlini. Blitva je pravzaprav sorodnica pese, le da nas pri pesi načeloma zanima predvsem podzemni del, medtem kot so listi blitve tisti, ki se najpogosteje uporabljajo v prehrani. V blitvi lahko najdemo povsem specifičen nabor hranilnih snovi.

    Gre za dober vir vitaminov, kot so vitamin K, C, A, E, riboflavin in vitamin B6. Vsebuje pa tudi veliko magnezija, mangana, kalija, železa in bakra. Uživanje blitve bo vaše telo oskrbelo tudi s pomembnimi prehranskimi vlakninami in antioksidanti, kar pomeni tudi ogromno pozitivnih učinkov na vaše zdravje.

    Blitva

    Izvrstno živilo za diabetike

    Zaradi specifičnih flavonoidov (vrste antioksidantov), ki pripomorejo k naravnemu uravnavanju ravni sladkorja v krvi, je blitva živilo, ki je zelo priporočljivo za ljudi s sladkorno boleznijo. Omenjeni flavonoidi učinkujejo tako, da blokirajo delovanje določenih encimov, zaradi česar poteka razgradnja ogljikovih hidratov počasneje, kot bi sicer. To pa pomeni tudi manj izrazita nihanja ravni glukoze v krvi. Kadar si nameravate privoščiti obrok, ki vsebuje nekoliko več ogljikovih hidratov, je tako zelo priporočljivo, da vanj vključite tudi blitvo, če je to le mogoče. Seveda pa blitva ni koristna le za diabetike, ampak lahko z rednim uživanjem te zelenjave zmanjšate tudi tveganje za to, da bi se diabetes sploh razvil.

    Podpora pri ohranjanju zdravih kosti

    Med minerali, ki jih lahko najdemo v blitvi, ima zelo pomembno mesto kalcij – mineral, ki je ključen za zdrave kosti. Uživanje blitve lahko tako pripomore k močnim in trdnim kostem, še posebej ker je blitva tudi dober vir magnezija in vitamina K. Tudi omenjeni mineral in vitamin namreč pripomoreta k ohranjanju kostne gostote. Tako lahko s pomočjo blitve tudi zmanjšate možnosti za osteoporozo.

    PREBERITE TUDI:  Resnica o tamponih, o kateri nihče ne govori

    Blitva za boljše kognitivne sposobnosti

    Ste vedeli, da lahko uživanje blitve pripomore tudi k temu, da bodo vaši možgani precej bolj živahni in produktivni? Blitva ima namreč zelo pozitiven vpliv na naše kognitivne sposobnosti. To je predvsem zasluga kalija in vitamina K. Ko imate torej občutek, da se ne morete zbrati in da si ne zapomnite praktično ničesar več, je morda krožnik blitve natanko tisto, kar potrebujete, da spravite svoje možgane v pogon.

    Pospeševanje prekrvavitve in preprečevanje slabokrvnosti

    Tako železo kot baker veljata za osnovna elementa, potrebna za tvorbo rdečih krvničk. Pomanjkanje enega izmed omenjenih mineralov ali celo obeh lahko tako privede do slabokrvnosti oziroma anemije. Tipični simptomi tega stanja so občutek šibkosti, stalna utrujenost, težave z zbranostjo in mrazenje. Če boste uživali živila, kot je blitva, v kateri najdemo veliko železa in bakra, se lahko tem težavam izognete. Več rdečih krvničk bo pomenilo izboljšano prekrvavitev in boljšo oskrbo celic v vašem telesu s kisikom.

    Pomoč pri hipertenziji – povišanem krvnem tlaku

    Kombinacija antioksidantov s protivnetnim učinkom in kalija je razlog, zaradi katerega je blitva odlična izbira tudi za vse, ki imate težave s povišanim krvnim tlakom. Blitva bo tako razbremenila vaše ožilje, kar lahko pomeni tudi občutno zmanjšanje tveganja za resna srčno-žilna obolenja. Naj torej blitva čim pogosteje obarva vaš krožnik v zdravo zeleno barvo!

    Povejte svoje mnenje - kometirajte