Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.

To je največja slabost vašega astrološkega znamenja …

Preverite, katera je največja slabost astrološkega znamenja, v katerem ste rojeni, in kako jo lahko premagate.

Bolečine v sklepih: 13 nasvetov za ublažitev težav

Bolečine v sklepih postajajo vse bolj razširjene. V določenih primerih so to zgolj začasne bolečine, vendar pa gre pogosto tudi za tipičen znak resnejših bolezni.

Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.
Zdravje & prehranaInvestirajte v svoje kosti in preprečite osteoporozo

Investirajte v svoje kosti in preprečite osteoporozo

MORDA VAS ZANIMA

Osteoporoza je degenerativna bolezen kosti. Zanjo je značilno postopno izgubljanje kostne mase, ki je starostno pogojeno. Ta proces lahko upočasnimo, a le, če se izognemo določenih razvadam, ki povečujejo tveganje za nastanek osteoporoze. Preverite, katerim.

- Oglas -

Največ kostne mase imamo med 25. in 35. letom, po tem obdobju pa jo začnemo vztrajno izgubljati. Osteoporoza je bolj pogosta pri ženskah: prizadene vsako tretjo žensko in vsakega petega moškega v starosti nad 50 let. Ženske so nastanku osteoporoze bolj podvržene kakor moški predvsem zaradi drastičnega padca nivoja hormona estrogena v menopavzi. Osteoporozo lahko pri ženskah pospeši tudi padec nivoja drugih hormonov, kar je lahko posledica odstranitve jajčnikov, anoreksije ali jemanja zdravil za zdravljenje raka dojke.

Osteoporoza in preventiva

Genetika, rasa, telesna teža …

K nastanku osteoporoze močno pripomore tudi naša genetika. Če je imel kdo v naši družini zlomljen kolk, bo verjetnost zloma večja tudi pri nas. Sicer pa so k osteoporozi nasploh bolj nagnjeni kavkazijci in aziati, najmanj pa temnopolti predstavniki afriško-karibske rase, ki imajo naravno močnejše kosti. Večje tveganje predstavlja tudi nizka telesna teža: alarm za nastanek osteoporoze in zlomov je npr. indeks telesne mase, nižji od 19 kg/m2. Težavo lahko predstavljajo tudi nekatere bolezni, denimo Chronova bolezen, celiakija, revmatoidni artritis, hipertiroidizem ali hiperparatiroidizem. Tveganje poveča tudi jemanje steroidov, zdravil za zdravljenje epilepsije ali psihiatričnih bolezni.

Kaj lahko storimo?

K sreči lahko za zmanjšanje tveganja za nastanek osteoporoze nekaj naredimo tudi sami. Če spremenimo določene razvade in se odločimo za zdrav način življenja, si bomo zagotovili večjo »kostno banko«: prej v življenju kot si jo zagotovimo, bolje bo. Kako torej investirati v svoje kosti, da bodo kar se da goste in trdne tudi na stara leta?

Zdrava prehrana

- Oglas -

Že od osnovne šole nas učijo, da mora naša prehrana biti uravnotežena – pa se tega držimo? Če želite zdrave kosti, je nujno, da v svojo prehrano vključite kar največ sadja in zelenjave, polnozrnatih izdelkov in nepredelanih ogljikovih hidratov. Ne smete pozabiti niti na mleko in mlečne izdelke ter hrano, bogato z beljakovinami, kot so meso, ribe, jajca, stročnice, oreščki in semena. Kosti nujno potrebujejo vitamine, minerale in ostala pomembna hranila, ki jih lahko zagotovite le z zdravo prehrano.

Imate dovolj kalcija?

Kalcij je nujen za močne kosti in zobe. Dovolj kalcija bomo dobili samo z uravnoteženo dieto ali z uporabo ustreznih prehranskih dopolnil. Priporočen dnevni vnos kalcija je 700 mg na dan oziroma 1000 mg za tiste, ki so že zboleli za osteoporozo. Vendar pa s kalcijem ne pretiravajte, saj lahko preveč kalcija škodi srčno-žilnemu sistemu.

Vitamin D – nujen za absorpcijo kalcija

Vitamin D lahko telo tvori kar samo, in sicer z izpostavljanjem sončni svetlobi. Ta vitamin je nujen za to, da naše telo lahko absorbira kalcij. Da bi dobili dovolj vitamina D tudi v zimskih mesecih, se lahko odločite za prehranska dopolnila. Nahaja pa se tudi v mastnih ribah, kot so tuna, losos, skuša ipd. Pogosto je v majhnih količinah dodan tudi mleku, pomarančnim sokovom ipd.

Gibajte se

Bolj kot smo telesno aktivni, močnejše postajajo naše kosti. Pet dni na teden bi se morali gibati vsaj po 30 minut – včasih zadostuje že, če se odpravimo peš v službo ali po opravkih. Priporočamo tudi jogging, aerobiko, tenis, ples ali skoke čez kolebnico. Gibanje ni zdravo samo za kosti, temveč tudi za naše zdravje v celoti, za dobro počutje in vitko linijo.

Pokadite svoj zadnji cigaret

Kajenje (tudi pasivno!) zmanjšuje gostoto kosti in dokazano povečuje tveganje za nastanek osteoporoze. Če kadimo, naše kosti postajajo vse bolj in bolj šibke, zato se je tej razvadi dobro čim prej odreči.

Ne pretiravajte z alkoholom

Alkohol je nevaren tudi za kosti. Njegovo prekomerno uživanje namreč pomembno poveča tveganje za zlome – pa ne zato, ker se pod vplivom alkohola težje obdržimo na nogah, temveč zato, ker alkohol zmanjšuje gostoto kosti.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×