0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaBlazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

Blazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

MORDA VAS ZANIMA

Anksioznost je ena od najbolj razširjenih težav sodobnega časa. Preseneti vas lahko v praktično vseh življenjskih obdobjih. Tako se vse pogosteje pojavlja tudi pri mlajših generacijah oziroma celo pri otrocih. Spopadanje z anksioznostjo je zelo zahtevno – še posebej če gre za resnejšo obliko. Običajno je potreben celostni pristop, katerega temelja je terapija, po potrebi pa se predpišejo tudi zdravila. Obenem pa raziskovalci nenehno iščejo nove način, ki bi lahko dodatno olajšali spopadanje z anksioznostjo. Rezultat so številni zanimivi izumi. Eden od najbolj svežih je posebna naprava v obliki »dihajoče« blazine, ki je bila pred nedavnim predstavljena v znanstveni reviji PLOS ONE.

- Oglas -

Dopolnitev klasičnih pristopov za spopadanje z anksioznostjo

Blazino so razvili raziskovalci z univerze v Bristolu. Osnovni cilj je bila izdelava splošno dostopne naprave za pomoč pri anksioznosti, ki jo bo mogoče uporabiti kadar koli in kjer koli. Raziskovalci se sicer zavedajo, da je kombinacija psihoterapije in zdravil praviloma najuspešnejši pristop za premagovanje anksioznosti, vendar je treba pri tem upoštevati določene omejitve. Redna srečanja s psihoterapevtom so lahko precej draga, kar pomeni, da velikemu delu populacije niso dostopna – še posebej v državah, kjer strošek v celoti bremeni paciente. Pri zdravilih, ki se uporabljajo za zdravljenje anksioznosti, pa se lahko pojavijo precej neprijetni nezaželeni stranski učinki.

Raziskovalci, ki so razvili zelo posebno blazino »proti anksioznosti«, ne odsvetujejo navedenih pristopov, vendar menijo, da so vsekakor dobrodošle dodatne možnosti, ki so lahko še posebej koristne pri blažji obliki anksioznosti. Pri tem opozarjajo, da njihov izum ni mišljen kot zamenjava za klasične pristope, torej za psihoterapijo in zdravila, ampak kot dopolnitev zdravljenja. Prednost inovativne blazine je, da je lahko vedno z vami. Tako je možna hitra pomiritev v trenutkih, ko ste zelo tesnobni. Pri tem pa ni nevarnosti za nezaželene stranske učinke. Blazina ni namenjena samo ljudem z uradno diagnosticirano anksiozno motnjo, ampak tudi tistim, ki se s tesnobnimi občutki spopadajo zgolj občasno, kar najverjetneje velja za večino populacije.

Preizkusili tudi blazino, ki prede, in blazino, ki posnema srčni utrip

Blazina se uvršča v kategorijo izumov, ki izhajajo iz ugotovitve, da je lahko dotik izjemno blagodejen in pomirjajoč – tudi če ne gre za dotik živega bitja. Seveda pa je pri tem pomembno, da naprava vsaj deloma simulira »pravi dotik«. Prav to je odlika blazine, ki so jo zasnovali bristolski raziskovalci. Zaradi posnemanja dihanja naj bi bila blazina še posebej pomirjajoča. Raziskovalci so razvili več prototipov naprave, saj so želeli preveriti, katera različica ima lahko še posebej blagodejen vpliv na osebe, ki se spopadajo s tesnobnimi občutki. Med prototipi je bila tako tudi blazina, ki simulira srčni utrip, pa tudi blazina, ki prede. Izkazalo se je, da je bila za večino še posebej pomirjajoča prav različica, ki je posnemala dihanje. Osnovna naprava je skrita v mehki blazini, ki omogoča povsem intuitivno uporabo. Prostovoljci, ki so sodelovali v raziskavi, so začeli blazino objemati povsem intuitivno, ne da bi jim bilo to posebej naročeno.

- Oglas -

Raziskava je vključevala 129 oseb, ki so morale reševati matematični test, pred tem pa so lahko nekateri uporabljali dihajočo blazino. Ta skupina je bila pred testom precej manj napeta. Raziskovalci so ugotovili, da so bili učinki objemanja te blazine podobni učinkom vodene meditacije. Upajo, da bo blazino mogoče že kmalu preizkusiti v malce bolj naravnem okolju, torej v domovih ljudi – tudi tistih z uradno diagnosticirano anksiozno motnjo. Obenem pa nameravajo preveriti, ali je mogoče z določenimi prilagoditvami, na primer s spremembo hitrosti dihanja, poskrbeti za še izrazitejši pozitiven vpliv.

Preberite še:

EFT za začetnike: s »tapkanjem« tudi nad anksioznost in depresijo

7 Jin joga položajev, ki mirijo tesnobo in anksioznost

NAJNOVEJŠE