Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Osebna rastŽivljenjske prelomnice: tudi pozitivne pogosto spremlja ogromno stresa

Življenjske prelomnice: tudi pozitivne pogosto spremlja ogromno stresa

MORDA VAS ZANIMA

Stres je pogost spremljevalec sprememb v življenju. Tudi če gre za spremembe, ki so v osnovi pozitivne, potrebujemo nekaj časa, da se navadimo na nove okoliščine. Če ste se pred nedavnim preselili, poročili, zamenjali službo, rodili ipd., ste najverjetneje vsaj rahlo dezorientirani. Spremembe namreč zahtevajo, da zapustimo cono udobja in se odpovemo rutinam, ki smo jih bili vajeni. Včasih zadoščajo že drobne modifikacije, nemalokrat pa so potrebne celostne prilagoditve vsakdana. To pomeni, da je potreben precej bolj aktiven pristop. Vlogo opazovalca morate zamenjati z vlogo tistega, ki sprejema pomembne odločitve, kar je pogosto zelo naporno. Predvidljivost nadomesti neskončno morje možnosti, posledično pa se lahko pojavi občutek, da morate biti v stalni pripravljenosti, kar je seveda zelo stresno. Kako se torej spopasti s stresom, ki spremlja življenjske prelomnice oziroma večje spremembe v življenju?

1. Ustvarite nove rutine

- Oglas -

Morda se zdi vaše življenje trenutno preveč kaotično oziroma nepredvidljivo, da bi lahko razmišljali o rutinah, toda rutine ne zahtevajo nujno popolne rigidnosti, nefleksibilnosti. Rutine so nekaj, kar potrebujemo vsi – v takšni ali drugačni obliki. Tako namreč lažje organiziramo svoj dan, obenem pa ima lahko rutina zelo pozitiven vpliv na počutje oziroma duševno zdravje. Poskrbi namreč za občutek, da imamo nadzor nad svojim življenjem. Tudi če veste, da določeni rutini ne boste mogli slediti vsak dan, je smiselno, da izoblikujete osnovne smernice, nato pa rutino prilagodite konkretnemu dnevu. Včasih je dovolj že 5 ali 10 minut. Občutek, da je življenje povsem nepredvidljivo, se bo tako postopoma zmanjševal, posledično pa boste občutili manj stresa.

2. Bodite prizanesljivi do sebe

Pomembno je, da niste pretirano strogi do sebe. Upoštevajte, da so spremembe naporne za večino ljudi. Dovolite si nepopolnost, saj potrebujete čas, da se navadite na spremembe. Tudi če se vam je v preteklosti nekaj zdelo zelo preprosto, zdaj pa imate s tem precej težav, je samoobtoževanje povsem nesmiselno. Upoštevati morate namreč, da so bile vaše okoliščine takrat precej drugačne. Morda ste imeli več časa za spanje, posledično pa ste določene naloge opravili hitreje in bolj zbrano. Posamezna življenjska obdobja prinašajo specifične izzive. Osredotočite se na tista področja, na katerih ste napredovali, namesto da se nenehno primerjate s tistim, kar ste bili nekoč.  

3. Izkoristite vsako priložnost za sprostitev

V obdobjih pomembnih življenjskih sprememb nam pogosto primanjkuje časa. Dejavnosti, namenjene sproščanju, se tako običajno ne prebijejo na seznam »nujnih opravil«. Vendar je čas za sprostitev še posebej pomemben prav v teh obdobjih. Ne čakajte na idealno priložnost in ne iščite izgovorov. Razmislite, katere dejavnosti so za vas še posebej sproščujoče. Če je mogoče, izberite tudi nekaj dejavnosti, ki zahtevajo samo nekaj minut (na primer kratko meditacijo). Tako jih boste precej lažje vpeli v svoj vsakdan.

4. Ne bojte se prositi za pomoč

Vsakdo vsaj občasno potrebuje pomoč. Ko se znajdemo pred pomembnimi življenjskimi prelomnicami, je potreba po pomoči običajno še posebej izrazita. Poskušajte premagati tisto, kar vas ovira, naj bo to strah, sram ali občutek krivde, in prosite za pomoč. Včasih je potrebna malce bolj konkretna pomoč, pogosto pa je več kot dovolj že to, da nam nekdo prisluhne. Stiske, ki spremljajo spremembe, se zdijo tako precej lažje obvladljive.

5. Začnite pisati dnevnik

- Oglas -

Odličen način za spopadanjem s stresom, ki je skorajda neizogiben spremljevalec sprememb, pa je zagotovo tudi pisanje dnevnika. Če tega doslej še niste počeli, je vsekakor smiselno, da začnete. Morda lahko postane prav pisanje dnevnika ena od vaših novih rutin. Ubeseditev čustev, ki vas prevevajo, ima lahko izjemno terapevtski učinek. Nevarnost za nenehno premlevanje negativnih občutkov je namreč tako precej manjša. Dnevniški zapiski iz obdobja pomembnih življenjskih sprememb pa so lahko obenem dragocen spomin.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×