Amarant (ščir): bogato žito sodobne zdrave prehrane

    Amarant oziroma ščir sicer uradno ne sodi v isto skupino kot druge vrste žit, vendar ga običajno dojemamo in uporabljamo zelo podobno kot žita. Včasih se za amarant, podobno kot za kvinojo, uporablja tudi izraz psevdožito. Že pri Aztekih je imel amarant zelo pomembno vlogo – ne le da je predstavljal pomemben del njihove prehrane, ampak so ga uporabljali tudi kot del religioznih ritualov.

    Zaradi izjemne hranilne sestave je amarant tudi danes zelo priljubljen. V nadaljevanju lahko preverite, kaj so najpomembnejši razlogi, zaradi katerih amarant ne bi smel manjkati na vašem jedilniku!

    Amarant ali ščir

    Izvrstna izbira za ljudi s celiakijo in intoleranco na gluten

    Omenili smo, da amarant ni klasično žito, kot na primer pšenica, rž ali ječmen. To pa pomeni tudi, da amarant ne vsebuje glutena, beljakovine, ki mnogim ljudem povzroča kar precej težav. Če imate celiakijo ali ste intolerantni na gluten, je tako amarant živilo, ki je kot nalašč za vas. Zelo uporabna pa je lahko tudi amarantova moka.

    Pomoč pri zniževanju ravni holesterola

    V amarantu lahko med drugim najdemo tudi zdrave maščobe in fitosterole (rastlinske sterole), ki imajo pozitiven vpliv na raven holesterola v telesu. Tako je lahko amarant koristen za zniževanje škodljivega holesterola, znanega tudi kot LDL-holesterol, in ravni trigliceridov. 

    Amarant ali ščir rastlina žitarica

    Protivnetno delovanje za preprečevanje kroničnih bolezni

    Amarant je znan tudi po protivnetnih učinkih, kar je predvsem zasluga zdravih maščob in peptidov. Z uživanjem amaranta lahko torej preprečite vnetja v telesu, s tem pa zmanjšate tveganje za številne kronične bolezni, med drugim tudi za različne oblike raka.

    Naravno nad povišan krvni tlak

    Vlaknine in fitohranila v amarantu poskrbijo za povsem naravno zniževanje krvnega tlaka. Posledično je amarant koristen za vaše srce in ožilje. Če imate torej težave s hipertenzijo, bi bilo vsekakor smiselno razmisliti o pogostejšem uživanju amaranta. 

    Odličen rastlinski vir beljakovin

    Predsodek, da lahko svojemu telesu zagotovimo dovolj beljakovin le z uživanjem hrane živalskega izvora, je bil že velikokrat ovržen. Med rastlinskimi živili, ki so bogata z beljakovinami, ima pomembno mesto tudi amarant. Ne le da amarant vsebuje veliko beljakovin, ampak so to tudi beljakovine, v povezavi s katerimi je mogoče govoriti o zelo dobri biološki razpoložljivosti. To pomeni lažjo prebavo in boljši izkoristek beljakovin.

    Moka iz amaranta

    Lizin – esencialna aminokislina, ki jo najdemo v amarantu

    Pogosto se hrani rastlinskega izvora očita tudi, da ne more pokriti naših potreb po esencialnih aminokislinah, kakršna je na primer lizin. Amarant je izvrsten odgovor na tovrstne očitke. V njem lahko namreč najdemo precej lizina, ki pomaga našemu telesu pri absorpciji kalija in izgradnji mišic.

    Amarant za boljšo prebavo in enostavnejše hujšanje

    Vlaknine, s katerimi je amarant bogat, so zelo pomembne za normalno delovanje srčno-žilnega sistema. Poleg tega pa vlaknine poskrbijo tudi za dobro prebavo. Ker nas uživanje živil, ki vsebuje veliko vlaknin, tudi hitreje nasiti, pa je amarant tudi odlično živilo za vse, ki se želite znebiti odvečnih kilogramov.

    Zakladnica pomembnih vitaminov in mineralov

    Nabor različnih vitaminov in mineralov, ki jih najdemo v amarantu, je resnično impresiven. Med minerali še posebej izstopajo kalcij, mangan, baker, cink, kalij in fosfor, med vitamini pa vitamini A, C, E in K ter folna kislina, niacin, riboflavin, B5 in B6.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte
    Deli