Ajurvedski nasveti za boljšo prebavo

Približuje se čas polnih miz in praznične hrane, ki marsikdaj povzroči, da naša prebava začne stavkati. Preverite nekaj  ajurvedskih nasvetov, ki bodo pripomogli, da bo vaša prebava bolje delovala. Če trpite za prebavnimi problemi, kot so napihnjenost, zaprtje, slabost, premislite ne samo o tem, kaj jeste, ampak tudi kako jeste.

Ajurvedski nasveti

1. Osredotočite se na obrok

Ajurveda priporoča, da se na obrok popolnoma osredotočite in med njim ne počnete nič drugega, saj to znižuje moč telesa, da prebavi hrano. Nikoli ne jejte stoje. Ko sedete k mizi, poskrbite, da se osredotočite na okus, teksturo in vonj hrane, kar bo pospešilo prebavo.

2. Prižgite prebavni ogenj

Pred obrokom popijte ingverjev sok z limono in soljo, da prižgete agni oziroma prebavni ogenj. Če je prebavni ogenj šibak, lahko namreč pride do slabosti po obroku. Ajurveda priporoča, da pred obrokom popijete ingverjev sok (ali pa kar košček ingverja) z nekaj kapljicami limone in malce soli.

3. Ne pijte mrzlih napitkov

Izogibajte se mrzli hrani in pijači, saj to povzroča napihnjenost in nelagodne občutke v želodcu. Mrzla hrana in pijača namreč gasita prebavni ogenj, ki je potreben za uspešno prebavo. Premrzla za uživanje sta tudi mleko in sok, tik po tem, ko jih vzamete iz hladilnika. Sok naj bi pili, ko bi ta imel sobno temperaturo, vode pa nikoli ne smemo piti z ledom. Mrzle pijače, ki jih uživamo s toplo hrano, lahko povzročijo krče in napihnjenost.

4. Pijte lassi

Pomagajte si tudi z lassijem, jogurtovim napitkom, ki izboljšuje prebavo in apetit. Lassi je za razliko od jogurta, ki velja za težko hrano, lahek in topel.  Zmešajte en del svežega jogurta s petimi deli vode in dodajte začimbe po želji (sol, poper, ingver, kumina, koriander,…). Vse sestavine dajte v kozarec, ki ga je možno zapreti. Vse skupaj nekaj minut mešajte s kuhalnico in pijte na sobni temperaturi.

Povejte svoje mnenje - kometirajte