fbpx
Domov Zdravje & prehrana Ohrovt – 5 razlogov, zakaj bi ga morali pogosteje uživati

Ohrovt – 5 razlogov, zakaj bi ga morali pogosteje uživati

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Pozna jesen in zima sta čas, ko sveže, lokalno pridelane zelenjave ni v izobilju. V želji, da bi svojemu telesu zagotovili vse pomembne hranilne snovi, se zato pogosto zatečemo k bolj eksotičnim vrstam, ki jih najdemo na policah trgovin, a to ni najboljša rešitev. Namesto tega se je tudi v tem obdobju bolje osredotočiti na tiste vrste sveže zelenjave, ki so nam na voljo. Čeprav je izbira količinsko omejena, pa to nikakor ne velja za kvaliteto. Ohrovt, ena tistih vrst zelenjave, ki je v naših krajih dostopna tudi v hladnejših mesecih, velja za izjemno zdravo živilo, kar potrjujejo tudi mnoge znanstvene raziskave. Če letos ohrovt še ni našel mesta na vašem jedilniku, je skrajni čas, da to nadoknadite. Predstavljamo vam nekaj razlogov, zaradi katerih je uživanje ohrovta tako zelo koristno!

Ohrovt

Ohrovt se uvršča med hranilno najbolj bogata živila

Že slabih 70 gramov presnega ohrovta vsebuje mnogo več vitamina A, kot ga potrebujete dnevno. To velja tudi za vitamina K in C. Poleg tega najdemo v ohrovtu tudi precej vitamina B6 ter mangana, kalcija, bakra, kalija in magnezija. Določen delež ohrovta predstavljajo še vitamini B1, B2 in B3 ter minerala železo in fosfor. In vse to je zajeto v zgolj 33 kalorijah! Ohrovt seveda vsebuje tudi zelo malo maščob, pretežni del teh pa so zdrave maščobne kisline omega 3. Vsi navedeni podatki govorijo v prid temu, da je hranilna sestava ohrovta resnično ena najboljših med vsemi znanimi živili.

Uživanje ohrovta znižuje raven škodljivega holesterola v krvi

Holesterol opravlja v našem telesu pomembne funkcije. Med drugim se uporablja za tvorbo žolčne kisline, ki sodeluje pri prebavi maščob. Naša jetra uporabijo holesterol za proizvodnjo žolčne kisline, ki se nato sprosti v prebavni trak vsakič, ko zaužijemo maščobe. Ko se vsa maščoba prebavi, se del žolčne kisline ponovno absorbira v krvni obtok in se nato vrne do jeter. Obstajajo pa tudi snovi, ki se v tankem črevesu vežejo na žolčno kislino. Tako ne pride do ponovne absorpcije, ampak se kislina izloči z blatom – s tem pa se izloči tudi holesterol. Snovi, ki so sposobne tega, najdemo prav v ohrovtu. To je tudi glavni razlog, zaradi katerega je ohrovt idealno živilo za tiste, ki imate težave s povišanim holesterolom. Na dolgi rok lahko uživanje ohrovta celo zmanjša tveganje za srčne bolezni. Če želite s pomočjo ohrovta doseči znižanje ravni holesterola v krvi, je najbolje, da ohrovt pred zaužitjem skuhate nad paro, saj se bo tako povečal njegov vpliv na nižanje holesterola.

V ohrovtu najdemo številne snovi, ki lahko preprečijo nastanek raka

Rak je bolezen, pri kateri pride do nenadzorovane delitve celic. Ohrovt je eno tistih živil, s pomočjo katerih lahko to preprečite. Med drugim vsebuje snov, imenovano sulforafan, za katero je bilo dokazano, da zavira nastanek raka na molekularni ravni. Prav tako lahko v ohrovtu najdemo indol-3-karbinol, še eno snov, ki je koristna pri zmanjševanju tveganja za razvoj raka.

Ohrovt vam pomaga izboljšati vid

Staranje je pogosto povezano s slabšanjem vida, na to pa lahko seveda vplivajo tudi drugi dejavniki. Redno uživanje ohrovta vam lahko pomaga ohraniti zdrave oči. Ohrovt namreč vsebuje precej luteina in zeaksantina, ki med drugim pomagata pri izboljšanju vida. Luetin in zeaksantin spadata med karotenoide in veljata za odlična antioksidanta. Številne raziskave so pokazale, da imajo ljudje, ki zaužijejo dovolj omenjenih snovi, precej manj možnosti za težave z očesnimi boleznimi, predvsem za degeneracijo rumene pege in za pojav očesne mrene.

Ohrovt je idealno živilo za hujšanje

Že omenjena nizka vsebnost kalorij je le eden od razlogov, zaradi katerih bi morali tisti, ki želite izgubiti odvečne kilograme, na svoj jedilnik pogosteje uvrstiti ohrovt. Kljub nizki kalorični vrednosti je ohrovt zelo nasitna zelenjava, saj vsebuje veliko vode. Tako boste imeli občutek sitosti, čeprav boste zaužili precej manj kalorij, kot bi jih morali sicer. Poleg tega najdemo v ohrovtu tudi precej vlaknin, ki bi jih morali na dieti zaužiti v še posebej velikih količinah.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×