7 zdravih prigrizkov pod 200 kalorij

Zdrava prehrana močno vpliva na naše počutje, zato se držimo raznoraznih nutricističnih zapovedi. Ko pa nas zagrabi lakota, nihče od nas ne razmišlja trezno. Velikokrat zagrabimo najlažje dosegljivo čokoladico, kasneje pa nas žre slaba vest.

Služba, potovanja, hitenje po opravkih in podobne aktivnosti nam zapovedujejo, da si prigrizke pripravimo vnaprej. Z manjšimi obroki je veliko lažje nadzorovati apetit. Malica v vrednosti 100-120 kalorij vas bo nasitila za kakšno urico ali dve, kar je ravno prav, da uredite obveznosti in se v miru posvetite večjemu obroku. Edini trik, ki ga morate upoštevati je, da se lotite prigrizka preden vas zagrabi neznosna lakota. V tem primeru spodnji primeri ne bodo zadostovali.

Nizkokalorični prigrizki

Sadje

Stavim, da imate izbrano najljubše sadje. Mi smo se navdušili nad mangom. Sveže sadje narežite na koščke, da se ne pokvari, pa ga pokapljajte z limono. Zberite nekaj med mangom (130 kalorij), jabolkom (65 kalorij), banano (105 kalorij), ananasom (2 skodelici 150 kalorij), grozdjem (2 skodelici 150 kalorij), češenj (večja skodela 100 kalorij) in podobno.

Mandlji

Četrt skodele mandljev ima vrednost 160 kalorij. Napolnili vas bodo z veliko dozo proteinov, ki vas bodo precej nasitili. Mandlji so po našem mnenju kralji oreščkov, saj so lažji od ostalih, vseeno pa imajo odlično nutricistično vsebino. Uživajte jih puste, in sicer brez dodane soli, sladkorja in medu.

Grški jogurt

Grški jogurt je sicer močnejši od navadnega, a vsebuje zelo zdrave maščobe. Poleg tega vas bo bolj nasitil, zato je boljša izbira. Previdni bodite pri izbiri grškega jogurta s sadnim dodatki, saj le-ti vsebujejo velikokrat ogromno količino sladkorja.

Prigrizki pod 200 kalorij

Domači čips

Ne govorimo o krompirjevem čipsu, temveč o zelenjavnem čipsu iz kodrastega ohrovta, bučk, rdeče pese, korenja, … Zelenjavno olupite, narežite na tanke kolobarčke, posušite, začinite in popecite.

Domače energijske ploščice

Napravite si sladke in hrustljave zdrave ploščice. Vzamete jih lahko sabo kamorkoli, njihov rok trajanja je precej dolg, če jih hranite v hladilniku. Uporabite suho sadje kot so goji jagode, brusnice ali gozdne sadeže, oreščke, ovsene otrobe ali kosmiče, kokosovo moko, lahko tudi nekaj žličk medu ali kakšnega drugega sladila. Določene sestavine lahko pred uporabo prepražite, spet druge pokuhate, namočite in podobno. Na koncu jih dajte v mešalnik, zmes potresite po pekaču ter maso specite in ohladite. Če želite imeti ploščico presno, jo brez peke postavite v hladilnik. Ko je zmes ohlajena, jo narežite na poljubne koščke.

Nekaj receptov za domače energijske ploščice:

Solata

Mmmm, solata! Le kdo bi se ji lahko ubranil? Najlepši del solate pa so seveda dodatki. V posodico vmešajte malo olivnega olja, balzamičnega kisa, česna, drobnjaka, avokada, paradižnika, pustega mesa, mocarele, jogurta ali parmezana. Previdni bodite pri prelivih, še bolje bo, da se jim popolnoma odrečete. Vsaj tistim, kupljenim v trgovinah, saj vsebujejo veliko konzervansov, sladkorja, soli in maščob.

Zelenjava »take-away«

Zelenjava je resnično super izbira, saj jo lahko pojeste ogromno, zaužili pa boste minimalno količino kalorij. Pri tem ne ciljamo le na narezan korenček, bučke, ali narezano zelje. Lahko ste inovativni. Naredite si čičirikin humus ali pa si v grški jogurt umešajte nasekljane kumarice. Popecite si brstični ohrovt in ga napolnite s kuhano zelenjavo. Idej za zelenjavne prigrizke je ogromno!

Načrtovanje obrokov vnaprej je pri določenih življenjskih slogih prvotnega pomena. Velikokrat se namreč zgodi, da nas prehitro življenje zavede in pozabimo na cilje, ki smo si jih zadali. O svoji prehrani razmišljajte že en dan prej, tako vas nenačrtovane situacije ne bodo presenetile.

DELI
Kaja Kovič
Nepoboljšljiva optimistka, ki ve, da se za boljši jutri začne delati že danes.