Domov Zdravje & prehrana Ločevalna dieta – hujšajmo počasi, a vztrajno

Ločevalna dieta – hujšajmo počasi, a vztrajno

    6
    Pin It

    Ločevalna dieta ali bolj natančno 90 dnevna ločevalna dieta je v zadnjem času zelo priljubljena. Malo jih je, ki lahko pojedo, kar jim duša da, pa se jim nikjer ne pozna. Pa smo včasih zavistni, češ tele se pa nič ne prime, jaz pa grem samo mimo hladilnika, pa je že kilogram več. Vendar je tako, da je najbolj pametno, da se s tem ne obremenjujemo, ker ne koristi nič, temveč se potrudimo, da izberemo vrsto diete, ki nam bo pomagala “oklestiti” tisto, kar je odveč.

    Ločevalna dieta, hujšanjeEna izmed bolj priljubljenih je 90 dnevna ločevalna dieta. Preden se zgrozite, naj vas spomnimo na tisto, kar že veste: za uspešno hujšanje je potreben čas in vztrajnost (z danes na jutri pač ne bo nič), poleg tega pa je jasno,da je treba za dolgotrajne rezultate popolnoma spremeniti način prehranjevanja (torej ne velja, da se lotite diete, ko pa je končana, pa zopet hrustate čips pred televizijo).

    Ločevalna dieta po dnevih

    Torej ločevalna dieta temelji, kot ime pove, na ločevanju živil in je zato sestavljena iz štirih prehranjevalnih dni: beljakovinski, škrobni, ogljiko-hidratni in sadni dan. V 90 dnevih pride trikrat na vrsto tudi vodni dan, da se telo malo prečisti.

    Zajtrk je vedno izključno sadni, sestavljen iz zgolj ene poljubne vrste sadja (seveda je lahko vsak dan na krožniku drugo sadje), ostale obroke pa je treba prilagoditi glede na prehranjevalni dan, vendar vedno velja, da se za večerjo poje polovico tistega, kar je bilo za kosilo-saj poznate pravilo: zajtrkuj kot kralj, kosi kot grof in večerjaj kot berač. Po vsakem obroku (razen zajtrka) naj bi popili malo čiste juhe; zelenjavne ali mesne, vendar brez vlivancev ali nudeljnov. Lahko se malo znajdete in si juho pripravite kar iz vode, v kateri ste kuhali zelenjavo.

    Pa pojdimo kar po vrsti in si oglejmo jedilnik za ločevalno dieto po dnevih, zapomnite pa si, da je vrstni red zato, da ga upoštevate.

    Beljakovinski dan

    Meso, ribe, sir, jajca, soja, …

    Kosilo naj bo sestavljeno iz beljakovinskih živil ter kuhane ali presne zelenjave
    (pozor: grah, fižol, krompir in koruza spadajo pod škrobni dan).

    Na beljakovinski dan priporočamo ribo, pečeno v pečici, poleg pa velik krožnik blitve, ki ste jo na hitro blanširali v vreli vodi, jo odcedili ter po na hitro podušili na olivnem olju in narezanem česnu, ki ste ga prej čisto hitro popražili. Poleg si lahko privoščite kar paradižnikovo solato z olivnim oljem in drobno nasekljanim drobnjakom.

    Škrobni dan

    Riž, krompir, fižol, koruza, grah, …

    Ta dan si lahko pripravite zelenjavno rižoto s sezonsko zelenjavo, če je z vašega vrta, še toliko boljše. Na malo olja popražite na kocke narezano čebulo, dodajte poljubno zelenjavo, narezano na kocke, hitro popražite ter dodajte opran riž. Mešajte dokler riž ne postekleni, ter potem dolijte malo vode (ali zelenjavne juhe), toliko, da je dno pokrito in se riž ne prime. Pokrovko skrbno zaprite in vodo po potrebi dodajajte, vendar vedno le toliko, da se nam ne prismodi. Seveda ogenj čisto zmanjšajte, toliko da v posodi le brbota. Preden je jed gotova, si pripravite kakšno slastno mešano solato. Jed si lepo naložite na krožnik, lahko jo potresete s peteršiljem in ne pozabite, da lepo pripravljena, preprosta jed, bolj tekne od kakšne čisto posebne, ki pa je neokusno postrežena.

    Ločevalna dieta

    Ogljiko-hidratni dan

    Testenine, pizza, sladkarije, …

    Ta dan so lahko na mizi recimo testenine s paradižnikovo omako in kaprami. Popražite na kockice zrezano čebulo (najboljše kar na olivnem olju), dodajte nekaj strtih strokov česna ter narezane kapre in hitro popražite. Nato dolijte spasiran paradižnik, dobro premešajte, čisto malo posolite, ter dodajte še malo olivnega olja. Lahko dodate začimbe po želji, pa tudi šilce rdečega vina je zelo dobrodošel dodatek. Omako postrezite skupaj s poljubnimi testeninami, parmezana pa ne sipajte na vrh, ker spada pod beljakovine.

    Za večerjo vas na ta dan čaka presenečenje in sicer lahko pojeste tri kose peciva, kak kos torte oziroma kaj vam zadiši sladkega (pazite, da se ne boste preveč najedli vsega dobrega!). Včasih se je treba pač malo razvajati, sicer človeka prehitro prime,da bi obupal, kajne.

    Sadni dan

    Na obrok si lahko privoščite po eno vrsto sadja (ne mešajte v enem obroku) in poskrbite, da boste vsak obrok jedli nekaj drugega. Če boste cel dan jedli samo mandarine na primer, jih verjetno potem lep čas ne boste mogli več. Malo tega, malo onega, pa je dan okoli.

    Vodni dan

    Vodni dan pride na vrsto vsak 29. dan po začetku ločevalne diete (torej trikrat) in takrat lahko popijete vode, kolikor vam prija, pa tudi čaj brez sladkorja si lahko privoščite. Poskusite se sami sebi čim manj smiliti in mislite na to, da je dobro vaš »stroj« na vsake toliko temeljito očistiti, da vam bo služil še nekaj časa.

    Ni pomembno samo kaj in koliko si dajemo v usta, važno je tudi, da se oprimemo kakšnega športa, saj drugače tudi ločevalna dieta ne bo tako učinkovita. Že hitra hoja je boljše kot nič, tek je praktično zastonj, skupinske vadbe nam pomagajo, da motivacija ne izgine, sobno kolo pa je dobro za zimske in deževne dni, ko se nam nikamor ne ljubi. Ne pozabite piti dovolj tekočine, najboljša je kar dobra stara voda, jejte počasi in z užitkom in pri kuhi uporabljajte začimbe in domišljijo. Samo od sebe se ne bo zgodilo nič, če pa se vsaj malo potrudite, boste kaj kmalu zadovoljni.

    Če se vam zdi, da bi bila ta ločevalna dieta za vas primerna, se o podrobnostih še pozanimajte, seveda pa je priporočljivo, da se posvetujete tudi s svojim zdravnikom. Hujšanje je, ponavljamo, tek na dolge proge, torej velja: počasi a vztrajno.

    Pin It

    6 KOMENTARJI

    1. Super dieta! Preizkusila sem lani poleti in zdaj že več kot eno leto teža ni šla nazaj :) Kuhat se da res raznoliko, v bistvu sem začela kuhati celo bolj raznoliko kot pred dieto. In večinoma se še vedno držim ločevanja, mi tako veliko bolj ustreza kot pa kombinrana prehrana. Recepte sem našla tukaj https://sites.google.com/site/locevalnadieta/ je res pomagalo pri raznolikosti med dieto, sploh za ideje na sadni dan, ki je najbolj naporen (vsaj meni).

    2. Jaz sem sedaj dvakrat po 90 dni in sem se prav dobro počutila. Več pa ne upam.

    Pusti sporočilo