Žižole, ki izvirajo s področja današnje Kitajske, kjer jih gojijo že približno 4000 let, so pri nas dokaj neznane. Kljub temu pa marsikdo oktobra, ko je sezona žižol na vrhuncu, rad poseže po tem okusnem, obenem pa tudi zelo zdravem sadežu. Po obliki in velikosti žižole spominjajo na olive. Okus in teksturo svežih žižol nekateri primerjajo z jabolki, suhe žižole pa so precej podobne datljem – od tod tudi eno izmed poimenovanj zanje, in sicer »kitajski dateljni«. Za kaj vse je torej koristno uživanje tega zanimivega sadeža?

Žižole

Žižole lahko zmanjšajo tveganja za raka

Sok oziroma izvleček žižol naj bi pomagal pri zaviranju rasti rakavih celic. To teorijo so potrdile tudi nekatere znanstvene študije. Tako nekateri prištevajo žižole med odlično naravno zaščito pred različnimi vrstami raka.

Pomoč pri nespečnosti

Med najbolj znane pozitivne vplive uživanja žižol zagotovo sodi preprečevanje motenj spanja. V tradicionalni kitajski medicini so se žižole pogosto uporabljale prav pri ljudeh, ki so se spopadali z nespečnostjo. Tudi sodobne študije so potrdile, da se v žižolah nahajajo snovi, ki učinkujejo kot blaga naravna pomirjevala in uspavala. Tako nekateri priporočajo, da si v primeru težav s spanjem pred odhodom v posteljo privoščimo skodelico čaja, pripravljenega iz žižol.

Pozitiven vpliv na prebavila

Iz žižol so v preteklosti pogosto izdelovali tudi naravne pripravke, namenjene pomiritvi prebavnega trakta. Tudi v tem primeru je mogoče najti sodobne študije, ki potrjujejo pozitivne vplive žižol na zdravje in delovanje prebavil. Med drugim so lahko žižole zelo koristne v primeru kroničnih težav z zaprtjem.

Preberite tudi: Osnovni ajurvedski napotki za dobro prebavo

Naravna ublažitev anksioznosti

Kot smo omenili, so žižole zelo učinkovite v boju z nespečnostjo. Tako ni presenetljivo, da lahko ta sadež pomaga tudi vsem, ki se spopadajo z anksioznostjo. Še posebej koristna so semena žižol. Poleg tega pa se včasih o žižolah govori tudi kot o blagih naravnih antidepresivih, saj pomagajo pri izboljšanju razpoloženja.

Žižole so izvrsten vir vitamina C

V žižolah lahko najdemo precejšnje količine vitamina C, ki ima v našem telesu ogromno pomembnih nalog. Gre za močan antioksidant, ki preprečuje oksidativni stres, posledično pa zmanjšuje tveganje za številne kronične bolezni. Poleg tega je vitamin C nujen za ohranjanje močnega imunskega sistema, kar pomeni, da lahko uživanje žižol zmanjša pogostost prehladov in gripe. Seveda pa je vitamin C zelo pomemben tudi za našo kožo – pospešuje celjenje ran in spodbuja tvorbo kolagena, ki skrbi, da koža ohranja mladosten videz, saj je omenjena beljakovina ključna za ohranjanje elastičnosti kože.

Uravnavanje krvnega tlaka

Še eden izmed številnih razlogov, zakaj si je v jesenskem času smiselno privoščiti čim več žižol, pa je, da gre za sadež, ki lahko pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka. To je povezano predvsem s precejšnjo količino kalija, ki ga vsebujejo žižole.

Preverite: Hipertenzija: prepoznajte dejavnike tveganja za kronično povišan krvni tlak