Živila, ki izboljšujejo spomin

    Ker spomin močno vpliva na naše življenje, se je vredno potruditi za to, da nam bo dobro služil v vseh življenjskih obdobjih. Povsem normalno je, da se kdaj česa ne spomnimo ali da nam nekaj enostavno »uide iz glave«. Imeti dober spomin še ne pomeni, da si zapomnemo vse, ampak da si zapomnemo za nas pomembne stvari in pozabimo tisto, kar je za nas manj pomembno. Vendar s starostjo, stresom in nepravilno prehrano prihaja do vse pogostejših kognitivnih težav. Odpravimo jih lahko z uživanjem živil, ki spodbujajo delovanje možganov in s tem tudi spomina.

    Hrana spomin

    Borovnice

    Ker so polne antioksidantov, borovnice ščitijo možgane pred oksidativnim stresom. Flavonoidi v borovnicah so znani po tem, da izboljšujejo kratkoročni in dolgoročni spomin ter druge kognitivne funkcije, kot so sporazumevanje, logika in odločanje.

    Mandlji

    Mandlje si lahko dnevno privoščite kot zdrav prigrizek med obroki. Ker so bogati z omega-3 maščobnimi kislinami in antioksidanti, izboljšujejo delovanje možganov in s tem njihovo spominsko funkcijo. Uporabite jih lahko tudi tako, da jih čez noč namočite v vodo in jih dodate jutranjemu smoothiju.

    Kokosovo olje

    Ob redni uporabi kokosovo olje preprečuje motnje spomina, ki se pojavljajo s starostjo. Možgane ščiti pred pozabljivostjo, znanstveniki pa se vse bolj nagibajo k temu, da sestavine v kokosovem olju igrajo pomembno vlogo pri preprečevanju Alzheimerjeve bolezni in demence.

    Avokado

    Avokado je vir enkrat nasičenih maščobnih kislin, ki spodbujajo pretok krvi po celem telesu. Ko je naš organizem dobro prekrvavljen, je izboljšana tudi možganska funkcija. Vseeno se avokada ne prenajejte, saj je ta sadež zelo masten in kaloričen. Lahko pa ga tu in tam dodate solati ali kakšnemu jutranjemu toastu.

    PREBERITE TUDI:  Naj živila za vaše kosti

    Semena granatnega jabolka

    Semena granatnega jabolka so resda majhna, vendar obilno založena z antioksidanti, ki telo ščitijo pred prostimi radikali. Ti škodujejo celotnemu telesu, najbolj pa možganom, ki so na njihovo škodljivo delovanje tudi najbolj občutljivi. Zapomnite si pravilo: bolj kot je hrana barvita, bolj je bogata z antioksidanti.

    Cimet in med

    Ko si naslednjič pripravljate čaj, vanj za spremembo dodajte malo cimeta in medu. Oba sta znana po tem, da blažita stres in izboljšujeta kognitivno funkcijo. Če se želite zbistriti, povohajte mešanico limone, medu in cimeta. Med dnevom vas bo uporaba cimeta in medu prebudila, ponoči pa vam bo pomagala lažje zaspati. In tudi dovolj spanca je potrebnega za dobro delovanje spomina.

    Temna čokolada

    Flavonoidi v temni čokoladi izboljšujejo delovanje možganov in izboljšujejo spomin. Dnevno zaužijte nekaj koščkov take čokolade, ki naj vsebuje vsaj 75 % kakava.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte