Zdravi prigrizki, s katerimi lahko zamenjate čips

Hrana je postala v današnjem svetu vse bolj povezana z rituali. Tako jo večkrat povezujemo s socialnimi dogodki in podobnimi priložnostmi, marsikdo pa si zelo težko predstavlja, da bi si ogledal film ali svojo priljubljeno serijo brez kakršnih koli prigrizkov.

Problem tovrstnega prehranjevanja je, da pogosto poteka v večernih urah, ko naj bi se telo počasi že pripravljajo na spanje. Še večja težava pa je, da večina ljudi še vedno posega po čipsu in podobnih nezdravih prigrizkih, ki imajo negativen vpliv tudi na telesno težo. Če se težko odpoveste samemu ritualu, a želite namesto običajnih prigrizkov poskusiti z bolj zdravimi alternativami, so možnosti, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju, kot nalašč za vas. Nad tako pripravljenimi prigrizki so običajno navdušeni tudi otroci!

zelenjavni čips

Ohrovtov čips

Iz ohrovta lahko pripravite izjemno zdrav in okusen, hrustljav prigrizek. Najprej segrejte pečico na približno 120 °C. Ohrovt na hitro pokuhajte nad paro in nato narežite liste na manjše koščke. Pripravite marinado iz 2 žlic olivnega olja, česna v prahu, soli in popra (po želji lahko dodate tudi druge začimbe). Ohrovt prelijte z omako in narahlo premešajte, da se prepoji z začimbami. Na pekač namestite rešetko in nato nanjo položite koščke ohrovta. Pecite približno 20–30 minut. Ohrovt mora postati hrustljav, vendar pazite, da se ne zapeče preveč.

Hrustljava čičerika

Čičerika predstavlja čudovito osnovo za številne jedi, na primer za humus in falafel, iz nje pa lahko pripravite tudi okusen prigrizek, ki je postal v zadnjem času zelo priljubljen. Še posebej zanimiva je malce bolj pikantna različica tega prigrizka, ki ga lahko postrežete tudi na zabavah. Zagotavljamo vam, da bodo gostje navdušeni. Pečico segrejte na 200 °C. Potrebovali boste 2 pločevinki odcejene, oprane in posušene čičerike, še bolje pa bo, če čičeriko skuhate sami. V tem primeru pazite, da čičeriko namočite večer prej, saj se bo tako skuhala precej hitreje. Prav tako bodite pozorni, da bo čičerika pred pripravo prigrizka suha, saj sicer ne boste dosegli želene hrustljavosti. Za začimbo boste potrebovali žlico olja, žličko dimljene paprike v prahu, žličko kumine, ščep soli in malce kajenskega popra. Začimbe in olje zmešajte s čičeriko ter nato premestite čičeriko na pekač, ki ste ga prekrili s papirjem za peko. Po 15 minutah peke malce premešajte in nato pecite čičeriko še 10–15 minut, dokler ne postane prijetno hrustljava.

Čips iz jajčevcev

Tudi jajčevci so lahko izvrsten nadomestek za kupljen čips. Pečico segrejte na 200 °C in narežite jajčevce na tanke kolobarje, te pa lahko po želji razrežete na manjše koščke, da bodo bolj spominjali na klasični čips. Priporočamo, da jih začinite s česnom, peteršiljem, origanom, soljo in poprom, seveda pa lahko tudi v tem primeru uporabite dodatne začimbe, če to želite. Ena od možnosti so denimo kvasni kosmiči, ki predstavljajo zdravo alternativo siru, saj poskrbijo za zelo dobro imitacijo okusa, ki ga ima sir.  Koščke jajčevca nato položite na pekač, prekrit s peki papirjem, pokapljajte z malce olja in jih pecite 25 minut oziroma dokler ne postanejo hrustljavi.

Doma pripravljen krompirjev čips

Se kljub drugim možnostim, ki so vam na voljo, enostavno ne morete odreči krompirjevemu čipsu? Tudi v tem primeru ni potrebe, da posegate po kupljenih izdelkih. ki običajno vsebujejo ogromno soli, maščob in drugih nezdravih dodatkov. Doma pripravljen krompirjev čips je namreč lahko precej bolj zdrav, obenem pa še vedno zelo okusen. Enostavno olupite krompir in ga narežite na tanjše rezine ter ga nato popecite v pečici, podobno kot drugo zelenjavo. Eksperimentirajte z začimbami in omakami, dokler ne odkrijete kombinacije, ki vas bo povsem prevzela.