Zakaj je dobro jesti riž?

    Običajen riž pridobiva na slabem glasu in izgublja v prodajni tekmi s svojim nepoliranim tekmecem. Rjav riž je označen kot veliko bolj zdrav, vendar se znanstveniki zdaj sprašujejo, če so obtožbe pravzaprav sploh na mestu. Kitajci jedo riž ob vsakem obroku, vključno z zajtrkom in povprečen Kitajec, ki ga boste srečali na ulici, je vitek, če ne celo suh. Pri nas postajamo vedno bolj skeptični glede riža in hkrati postajamo tudi bolj debeli. Bi se morali odreči rižu ali ga nadomestiti s pšenico ali rjavi riž?

    RižPomembnost aminokislin

    Športni nutricionisti zdaj pravijo, da ni dobra ideja zamenjati riž s pšenico, saj to pomeni zmanjšanje vašega vnosa aminokislin in vitamina B. Rjavi riž ima zunanjo plast (lupina in otrobi) nedotaknjeno, kar pomeni, da z vnosom pridobite veliko vlaknin. Seveda so vlaknine zelo priporočljive, vendar, če vaš riž vsebuje več vlaken, kot jih lahko prebavite, vam bo rjavi riž povzročil nič drugega kot samo prebavne motnje. Po drugi strani pa beli riž prav tako ni najboljši vir hranil.

    Da bi dobili najboljše od obeh svetov, lahko sami izluščite riž do te mere, da ohrani svoje hranilne snovi (beljakovine, vitamin B in vlakna) in je videti rjav ali rdeč. Snemite otrobe, vendar pustite, da riž pokaže svoje rjave ali rdeče lise. Ne skrbite, to ne bo ogrozilo okusa in tudi tak pisan riž je dober za uživanje.

    RižPozor, beljakovine!

    Beljakovine v tem rižu (rdečem rižu ali ročno olupljenem) se veliko bolje absorbirajo v telo kot rjavi riž. Lažje se skuha in prebavi v primerjavi z rjavim rižem. Je lahko prebavljiv, enostaven, za absorpcijo, iz njega ni težko asimilirati beljakovin, lahek pa je tudi za vaš sistem izločanja. To je točno, kako kmetijska skupnost v Indiji poje svoj riž.

    PREBERITE TUDI:  Sirotka za krepko zdravje in dobro počutje

    Dejstvo je, da ajurveda uporablja precej prehrane, osnovane na rižu, pri zdravljenju različnih neravnovesij v telesu. Tudi diabetiki morajo jesti riž, ker potrebujejo te beljakovine. Vedite, da riž ni slaba stvar. Slabo je, ko se brezglavo odločimo, da je neka stvar dobra za nas, in da nam bo samo veliko bolje, če bomo to počeli (ali jedli) v izobilju.

    Zelenjavna rižota

    Zelenjavna rižota

    • skodelica riža
    • nasekljana čebula
    • na kocke razrezana bučka
    • jajčevec
    • nasekljan paradižnik
    • pest graha
    • na koščke narezano korenje
    • pest graha
    • kurkuma
    • sol
    • nasekljan strok česna
    • žlička naribanega ingverja
    • sesekljan peteršilj
    • bazilika
    • olivno olje

    Na olivnem olju prepražite sesekljano čebulo, narezano bučko, paradižnik korenje in grah. Jajčevce narežite na kolesca, jih posolite in počakajte, da izpustijo vodo. Vodo popivnajte s papirnato brisačo in kolesca narežite na manjše kose. Dodajte v lonec, posolite in posujte s kurkumo in dušite približno deset minut. Po želji lahko v tej sezoni dodate tudi gobe. Nazadnje dodajte skodelico riža, zalijte s skodelico vode in malo paradižnikove omake, premešajte in kuhajte približno dvajset minut, da voda izpuhti in se riž skuha. Na koncu posujte s peteršiljem in dodobra premešajte.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte