fbpx
Domov Zdravje & prehrana Večja poraba nasičenih maščob je povezana z višjo umrljivostjo

Večja poraba nasičenih maščob je povezana z višjo umrljivostjo

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Uživanje večje količine nasičenih maščob je povezano z višjo umrljivostjo, so pokazale nedavne ugotovitve Harvardske študije, ki je potekala 30 let in v kateri je bilo udeleženih kar 126.000 ljudi. Raziskovalci trdijo, da gre za doslej najbolj podroben pregled učinkov uživanja najrazličnejših vrst maščob.

Ugotovitve študije so v nasprotju z nekaterimi, ki zadnje čase zagovarjajo mnenje, da bi morali jesti več maščob in manj ogljikovih hidratov in s tem rušijo konvencionalno uveljavljene smernice, kjer se vseeno priporoča manj uživanja masla in rdečega mesa, torej manj nasičenih maščob.

Mastna hrana

Živilska vojna se nadaljuje

Zadnja bitka dobljena v živilski vojni kaže, kako strastne so lahko razprave in kako zelo težko je dandanes doseči zgolj preprosto resnico. Zadnja študija objavljena v ameriški reviji Jama Internal Medicine pravi, da uživanje transmaščob in nasičenih maščob, vključno s tistimi iz rdečega mesa in masla, vodi k prezgodnji smrti v primerjavi z enako količino kalorij zaužitih prek ogljikovih hidratov. Še bolj pomembna pa je ugotovitev, da ob zamenjavi masla, masti in rdečega mesa z nenasičenimi maščobami, kot so oljčno, repično in sojino olje zmanjšamo smrtnost do 19 %.

Če le 5 % kalorij, ki jih dnevno pridobimo iz nasičenih maščob (okoli 15 g) zamenjamo z enako količino polinenasičenih maščob, denimo z oljčnim oljem, zmanjšamo tveganje za prezgodno smrt za kar 27 %. Če jemo ogljikove hidrate namesto nasičenih maščob, pa se stopnja umrljivosti zmanjša relativno malo.

Zmanjšano tveganje za nastanek različnih bolezni

Tisti udeleženci študije, ki so uživali več polinenasičenih maščob, so imeli za razliko od tistih, ki jedo veliko nasičenih maščob manjše tveganje za smrt, in sicer ne le zaradi kardiovaskularnih obolenj in raka, pač pa tudi zaradi nevrodegenerativnih bolezni, kot sta Alzheimerjeva bolezen in Parkinsonova ter bolezni dihal.

»V biomedicinskih skupnostih in splošni javnosti vlada prava zmeda glede določenih maščob v naši prehrani,« je povedal vodilni avtor študije Dong Wang. »Ta študija prinaša pomembne koristi in znanje o nenasičenih maščobah, sploh če se nadomeščajo z nasičenimi in transmaščobami.«

Frank Hu, profesor prehrane in epidemiologije in višji avtor študije, je dejal, da v praksi to pomeni, da »lahko živalske maščobe zamenjamo z rastlinsko maščobo«.

Še vedno je najbolj optimalna sredozemska prehrana

»Te ugotovite so v skladu z aktualnimi priporočili v Veliki Britaniji in prav tako drugod po svetu, ki priporočajo prehrano v sredozemskem slogu, bogato z nenasičenimi maščobami iz rastlin, rib in oljčnega olja,« je dejal dr. Ian Johnson, častni sodelavec na Inštitutu za raziskavo hrane. »V zadnjem času je vse več knjig in priročnikov populariziralo idejo, da konvencionalni prehranski nasveti, ki priporočajo uživanje rastlinskih olj in drugih proizvodov, ne držijo. Ta študija je naredila zelo veliko za ponovno vzpostavitev ravnotežja in rezultati študije niti slučajno ne govorijo v prid maslu,« je še dodal.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×