Hrana, ki izboljšuje koncentracijo

    Katera hrana najbolje nahrani naše možgane, nas pripravi za vsakodnevne napore ali na pomemben dan, ko moramo biti še posebej skoncentrirani?

    Preberite, katera superhrana in super zdrave prehranjevalne navade povečujejo koncentracijo in budnost, ko ju najbolj potrebujemo.

    Hrana za koncentracijo

    1. Kofein

    Kava je verjetno najpogosteje uporabljena »budilka«, ki nam zjutraj vlije potrebno moč, da lahko začnemo delovati. Substanca v kavi, ki nam to omogoča, je seveda vsem poznani kofein. Najdemo ga tudi v čokoladi ali kakavu. Preveč kofeina spodbuja živčnost, zato z njim ne pretiravajte.

    1. Glukoza

    Ogljikovi hidrati se v telesu predelajo v glukozo, ki se iz prebavil prenese v vse telesne celice in je primarni vir energije. Po zaužitju sladke hrane nam močno naraste raven glukoze v krvi, kar na kratek rok izboljša spomin, mišljenje in druge kognitivne funkcije. Če potrebujete »sunek« energije, v hrano dodajte naravno sladilo, kot sta med ali agavin sirup in se izogibajte belemu sladkorju. Ne pretiravajte s sladkorji, saj ima to lahko na koncu nasproten učinek – lahko začne ovirati spomin.

    1. Zajtrk – ne izpuščajte ga

    Če zjutraj izpuščate zajtrk, opustite to nezdravo navado. Študije so pokazale, da redno zajtrkovanje izboljšuje kratkoročni spomin in pozornost. Študenti, ki redno zajtrkujejo, imajo boljši učni uspeh od tistih, ki ga prespijo. Za popoln jutranji zagon si za zajtrk privoščite z vlakninami bogate polnozrnate izdelke, mlečne izdelke in sadje. Vendar se pri zajtrku ne prenajejte: dokazano je, da visokokaloričen zajtrk ovira koncentracijo.

    1. Ribe

    Ribe so prava hrana za možgane, bogata z omega-3 maščobnimi kislinami. Prehrana z veliko ribami dokazano znižuje tveganje za demenco in upočasnjuje mentalno staranje. Ribe izboljšujejo tudi spomin in varujejo srce. Privoščite si dve porciji rib tedensko.

    1. Oreščki in čokolada

    Oreščki in semena so odličen vir antioksidantov in vitamina E, ki ga nekatere študije povezujejo z upočasnjevanjem kognitivnega staranja. Tudi temna čokolada ima močne antioksidacijske lastnosti. Poleg tega vsebuje naravne stimulante, kot je kofein, ki izboljšujejo koncentracijo. Dnevno si privoščite 30 gramov oreščkov in temne čokolade.

    1. Avokado in polnozrnata hrana

    Vsak organ v telesu, še posebej možgani in srce, so odvisni od pretoka krvi. Polnozrnata hrana in sadje, kot je avokado, spodbujata krvni obtok in s tem tudi delovanje možganov. Poleg tega zmanjšujeta tveganje za srčno-žilne bolezni in raven slabega holesterola v krvi. Polnozrnata hrana vsebuje prehranske vlaknine in vitamin E, avokado pa zelo zdrave enkrat nenasičene maščobe – vse to pa spodbuja krvni obtok in ugodno vpliva na možgane.

    1. Borovnice

    Raziskave, opravljene na živalih, so pokazale, da lahko borovnice pomagajo pri zaščiti možganov pred poškodbami prostih radikalov. Prav tako lahko zmanjšajo tveganje za Alzheimerjevo bolezen, ki nastane zaradi propada možganskih celic in je eden glavnih vzrokov demence. Študije so pokazale tudi, da je prehrana, bogata z borovnicami, izboljšala tako učenje kot mišično funkcijo starajočih se podgan, ki so tako prišle na mentalno raven veliko mlajših podgan.

    1. Jejte uravnoteženo

    Samo z uravnoteženo hrano dobimo vsa nujno potrebna hranila, brez katerih trpi tudi naša koncentracija. Ta se lahko poslabša tudi, če jemo premalo ali preveč. Preobilen obrok nas naredi utrujene, medtem ko premalo zaužitih kalorij pomeni nadležno kruljenje v želodcu.

    Če v vaši prehrani primanjkuje vitaminov B, C, E, beta-karotena ali magnezija, ki izboljšujejo delovanje možganov, jih v telo vnesite s prehranskimi dodatki.

    Kako se pripraviti na veliki dan?

    Če je pred vami pomemben dan, na katerem bi bili radi sveži in zbrani, dan začnite s 100-odstotnim pomarančnim sokom, polnozrnato žemljico z lososom in skodelico kave. Noč pred tem se dobro naspite in poskrbite za hidratacijo. Možgane lahko izostrite s telovadbo ali si razjasnite misli z meditacijo in sproščanjem.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte