Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaHude težave s hujšanjem? Kriv je lahko leptin!

Hude težave s hujšanjem? Kriv je lahko leptin!

MORDA VAS ZANIMA

Imate hude težave s hujšanjem oziroma z ohranjanjem zdrave telesne teže? Ste po obroku zelo redko siti in večkrat hlepite po hitri hrani, predvsem v večernem in nočnem času? Včasih so lahko tovrstne težave povezane z leptinom, ki ga nekateri imenujejo kar hormon sitosti. Od ravni leptina v telesu in od občutljivosti naših celic na ta hormon je močno odvisno, kako naporno delo bomo imeli pri zdravem prehranjevanju …

- Oglas -

Hujšanje in leptin

Leptin daje občutek, da stradamo, čeprav jemo preveč

Leptin izločajo maščobna tkiva. Pri ljudeh s povišano telesno težo so tako ravni tega hormona v telesu sicer v povprečju res višje. Vendar pa so raziskave pokazale, da pri debelosti pogosto ne gre za vprašanje pomanjkanje leptina v telesu. Pri večini posameznikov s čezmerno telesno težo, ki imajo veliko težav s hujšanjem, je bilo namreč mogoče zaznati neobčutljivost celic na leptin. Učinki tega hormona tako ne morejo biti optimalni, ne glede na količine.

Zaradi odpornosti celic na leptin ima telo občutek, da strada, zato se aktivirajo številni mehanizmi za skladiščenje maščob. Poleg tega pa lahko pride tudi do zmanjšanjih učinkov ščitničnih hormonov, zaradi česar se metabolizem upočasni, posledično pa je hujšanje še težavnejše. Čeprav torej nekdo že v osnovi poje preveč hrane, mu telo sporoča, da strada – in da potrebuje še več hrane.

Leptin hujšanje lakota

Kako ukrepati, da se ponovno vzpostavi ravnovesje v telesu?

- Oglas -

Kadar so v igri težave z leptinom, torej za uspešno hujšanje velikokrat ne zadošča niti izjemno močna volja. Namesto tega je nujen celostni pristop. Za začetek je dobro pogledati, kateri dejavniki imajo najbolj negativen vpliv na raven leptina v telesu, in sicer so to:

  • uživanje sladkorja,
  • pogost stres,
  • uživanje živil, ki veljajo za vir enostavnih ogljikovih hidratov,
  • pomanjkanje spanca in
  • pretiravanje s telovadbo.

Verjetno to že implicira, kaj so najpomembnejši ukrepi, če želite, da se ravni leptina v telesu uravnovesijo – in da vam začne telo končno jasno sporočati, kdaj ste pojedli dovolj. Zelo pomembno je torej, da poskušate izločiti sladkor iz svoje prehrane (ali pa vsaj močno omejiti uživanje živil, ki vsebujejo sladkor) in da se izogibate izdelkom iz bele moke. Poskrbite tudi za dovolj kakovostnega spanca – nekateri strokovnjaki menijo, da je to še posebej pomembno za uravnavanje leptina.

Če gre zares za odpornost celic na leptin, se vsaj v začetni fazi hujšanja odsvetuje intenzivnejša telovadba, saj lahko ta stanje še poslabša. Raje torej omogočite svojemu telesu, da si opomore – namesto intenzivnih treningov si privoščite sprehode v naravi, ki vam bodo pomagali tudi pri uravnavanju stresa – še enega izmed pogostih krivcev za težave z leptinom. Za odpravo težav z leptinom pa se pogosto priporoča tudi povečan vnos maščobnih kislin omega-3 in po drugi strani omejevanje uživanja živil, ki vsebujejo večje količine maščobnih kislin omega-6.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×