Zmerne količine kave imajo lahko v določenih primerih pozitiven vpliv na počutje in zdravje. Vendar pa danes mnogi ljudje pretiravajo s količino kofeina. To je lahko še posebej problematično za ljudi, ki so nekoliko bolj nagnjeni k anksioznosti, in za tiste, ki imate pogosto težave s spanjem. Nekateri strokovnjaki tako predlagajo preprost test, na podlagi katerega boste ugotovili, kako velik vpliv ima v resnici kofein na vaše spanje in počutje …

Kofein

Več kofeina – več kortizola

Kofein spodbuja sproščanje kortizola, pogosto imenovanega kar stresni hormon. Če že v osnovi zelo težko prenašate stresne dejavnike, ki smo jim večinoma izpostavljeni vsakodnevno, lahko kofein te težave še poslabša. V skrajnem primeru lahko pretiravanje s kofeinom privede celo do paničnega napada. Poleg tega pa je treba poudariti, da večina zanemarja, kako dolgo lahko v resnici trajajo učinki kofeina na naše telo. Tako imate morda občutek, da ni nikakršne povezave med kavo, ki jo pijete dopoldne, in vašimi težavami s spanjem. Vendar pa raziskave kažejo, da lahko kofein ostane v našem telesu še zelo dolgo po tem, ko smo spili skodelico kave.

Jutranja kava sicer res nima enakega vpliva, kot bi ga imela tista, ki bi jo potencialno spili tik pred odhodom v posteljo, vendar to še ne pomeni, da je povsem nedolžna. Hkrati pa obstaja tu nevarnost, da se ujamete v začaran krog. Ker slabo spite, se zbujate utrujeni, zato postopoma povečujete količino kave. Vse večja količina kofeina pa povzroča vse več težav s spanjem.

Preprost eksperiment, ki vam lahko odpre oči

Kako torej ugotoviti, ali vam kofein res škodi, četudi gre za zelo majhne količine? Najbolj preprost test je, da kofein za vsaj teden dni povsem izločite. Če trenutno vsak dan popijete zelo veliko napitkov, ki vsebujejo kofein, seveda ni dobro, da kofein črtate kar čez noč. To lahko namreč povzroči precej neprijetne odtegnitvene simptome, kot sta na primer glavobol in hujše težave z zbranostjo. Namesto tega raje postopoma zmanjšujte količino kofeina, dokler ne boste pripravljeni na teden brez kave in drugih kofeinskih napitkov. Priporočamo vam, da med tem tednom vsak dan zapisujete, kako se počutite.

Imate še vedno težave z nemirom, tesnobo, vsiljivimi mislimi ipd.? So težave tako intenzivne, kot so bile takrat, ko ste še uživali kofein? Ste opazili kakršne koli spremembe, povezane s spancem? Vsi ti podatki vam bodo pomagali pri tem, da ugotovite, ali vam kofein morda povzroča več škode kot koristi. Ta eksperiment zahteva nekaj poguma, vendar imejte v mislih, da se lahko na koncu še vedno vrnete k uživanju kofeina, če se za to odločite. Tako se vam vsekakor splača, da vsaj poskusite, kaj se zgodi, če se odločite za brezkofeinski teden …