Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.

Težave s spanjem pri otrocih: 5 korakov do kakovostnejšega spanca

Kako lahko kot starši poskrbite, da bo motenj spanja pri vašem otroku čim manj?

Bulgurjeva solata z zelenjavo (tabbouleh)

Recept za odlično bulgurjevo solato z zelenjavo (tabbouleh).

Izkušnja skorajšnje smrti – več kot samo halucinacija

Opisi izkušnje skorajšnje smrti so malodane univerzalni, saj so si med sabo zelo podobni, ne glede na kulturno okolje in druge okoliščine.

Večina ljudi misli, da se prehranjuje precej bolj zdravo, kot se v resnici

Ali menite, da je vaša prehrana zdrava? Verjetnost za to, da se motite, je precejšnja, vsaj če sklepamo po novi raziskavi.

Blazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

Blazino so razvili raziskovalci z univerze v Bristolu. Osnovni cilj je bila izdelava splošno dostopne naprave za pomoč pri anksioznosti, ki jo bo mogoče uporabiti kadar koli in kjer koli.
Zdravje & prehranaTeden brez kofeina – si upate?

Teden brez kofeina – si upate?

MORDA VAS ZANIMA

Zmerne količine kave imajo lahko v določenih primerih pozitiven vpliv na počutje in zdravje. Vendar pa danes mnogi ljudje pretiravajo s količino kofeina. To je lahko še posebej problematično za ljudi, ki so nekoliko bolj nagnjeni k anksioznosti, in za tiste, ki imate pogosto težave s spanjem. Nekateri strokovnjaki tako predlagajo preprost test, na podlagi katerega boste ugotovili, kako velik vpliv ima v resnici kofein na vaše spanje in počutje …

- Oglas -

Kofein

Več kofeina – več kortizola

Kofein spodbuja sproščanje kortizola, pogosto imenovanega kar stresni hormon. Če že v osnovi zelo težko prenašate stresne dejavnike, ki smo jim večinoma izpostavljeni vsakodnevno, lahko kofein te težave še poslabša. V skrajnem primeru lahko pretiravanje s kofeinom privede celo do paničnega napada. Poleg tega pa je treba poudariti, da večina zanemarja, kako dolgo lahko v resnici trajajo učinki kofeina na naše telo. Tako imate morda občutek, da ni nikakršne povezave med kavo, ki jo pijete dopoldne, in vašimi težavami s spanjem. Vendar pa raziskave kažejo, da lahko kofein ostane v našem telesu še zelo dolgo po tem, ko smo spili skodelico kave.

Jutranja kava sicer res nima enakega vpliva, kot bi ga imela tista, ki bi jo potencialno spili tik pred odhodom v posteljo, vendar to še ne pomeni, da je povsem nedolžna. Hkrati pa obstaja tu nevarnost, da se ujamete v začaran krog. Ker slabo spite, se zbujate utrujeni, zato postopoma povečujete količino kave. Vse večja količina kofeina pa povzroča vse več težav s spanjem.

Preprost eksperiment, ki vam lahko odpre oči

Kako torej ugotoviti, ali vam kofein res škodi, četudi gre za zelo majhne količine? Najbolj preprost test je, da kofein za vsaj teden dni povsem izločite. Če trenutno vsak dan popijete zelo veliko napitkov, ki vsebujejo kofein, seveda ni dobro, da kofein črtate kar čez noč. To lahko namreč povzroči precej neprijetne odtegnitvene simptome, kot sta na primer glavobol in hujše težave z zbranostjo. Namesto tega raje postopoma zmanjšujte količino kofeina, dokler ne boste pripravljeni na teden brez kave in drugih kofeinskih napitkov. Priporočamo vam, da med tem tednom vsak dan zapisujete, kako se počutite.

- Oglas -

Imate še vedno težave z nemirom, tesnobo, vsiljivimi mislimi ipd.? So težave tako intenzivne, kot so bile takrat, ko ste še uživali kofein? Ste opazili kakršne koli spremembe, povezane s spancem? Vsi ti podatki vam bodo pomagali pri tem, da ugotovite, ali vam kofein morda povzroča več škode kot koristi. Ta eksperiment zahteva nekaj poguma, vendar imejte v mislih, da se lahko na koncu še vedno vrnete k uživanju kofeina, če se za to odločite. Tako se vam vsekakor splača, da vsaj poskusite, kaj se zgodi, če se odločite za brezkofeinski teden …

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×