Spomladanska utrujenost in kako jo premagati

    Četudi so zime v današnjem času blažje kot so bile pred stotimi leti nas preskok iz mrzlega vremena v pomladne sončne dni vseeno zaznamuje. Ker se mora naš organizem privaditi na toplejše vreme to spremembo občutimo kot neke vrste izčrpanost. Nehote se tako v prvih pomladnih mesecih znajdemo v stanju nizke energije.

    Razlogi za tovrstno počutje

    Nekateri strokovnjaki so mnenja, da pomembno vlogo pri spomladanski utrujenosti igra hormonsko (ne)ravnovesje. Naše telo naj bi v zimskih mesecih porabilo vso zalogo hormona serotonina – bolj znanega pod imenom hormon sreče, saj je njegova proizvodnja močno odvisna od sončne svetlobe. Pomanjkanje omenjenega hormona v telesu naj bi tako občutili kot izčrpanost.

    Pomanjkanje sončne svetlobe v zimskih mesecih pa se lahko izrazi tudi v pomanjkanju vitamina D. Poleg tega raven omenjenega vitamina v sadju in zelenjavi, ki je na voljo v zimskih mesecih ni enaka tisti, ki se v živilih pojavlja v pomladnih ter poletnih mesecih. Tako ga skozi hrano v zimskih mesecih ne moremo ustrezno nadomestiti, naše telo pa to seveda zazna.

    Spomladanska utrujenost in kako jo premagati

    Kako premagati utrujenost

    Ker spomladanska utrujenost ne spada med bolezenska obolenja, ni prav nič presenetljivo, da specifično zdravilo zanjo ne obstaja. Kljub temu pa z upoštevanjem nekaterih sledečih nasvetov stanje lahko nekoliko izboljšate.

    Prehranjevalne navade

    Poskušajte se izogibati (pre)sladki ter pretirano začinjeni hrani, ki še dodatno povzroča občutek slabosti in pomanjkanje energije. Uživajte za tretjino več sadja in zelenjave kot po navadi.

    Bodite bolj športno aktivni

    Kakršnekoli fizične aktivnosti se boste lotili – vse bo bolje kot to, da se prepustite utrujenosti in obležite. Poleg tega bo fizična aktivnost na prostem spodbudila hitrejše polnjenje zalog vitamina D v vašem telesu.

    PREBERITE TUDI:  Razlogi za neprestano utrujenost

    Pijte veliko vode

    Spijte več vode kot po navadi. Dnevni vnos vode povečajte na 2 do 3 litre na dan. Voda bo vaše telo dodatno navlažila, izboljšal se bo pretok hranilnih snovi po telesu, vaša koža bo videti bolj sijoča, hkrati pa bo voda iz vašega telesa odpravila vse strupene snovi, ki so se nabirale v telesu med zimskimi meseci.

    Hladne prhe

    Hladne prhe so zelo poživljajoče. Postopoma začnite opuščati navado prhanja z vročo vodo iz zimskih mesecev. Ne le, da je vroča prha koži škodljiva – mrzla prha vas bo v trenutku zbudila in odpravila zaspanost ter izboljšala delovanje vašega krvnega obtoka.

    Preostali nasveti

    Druge dejavnosti s katerimi lahko poskušate premagati utrujenost so: savna, masaža, uporaba eteričnih olj, priprava dišeče kopeli ob koncu dneva, ipd.

    Pazljivo

    Če stanje utrujenosti traja dalj časa in se ne počutite najbolje, se o svojem zdravstvenem stanju pogovorite z osebnim zdravnikom. Neprestana utrujenost in nizka raven energije je lahko tudi eden izmed simptomov bolezenskih obolenj kot so bolezni ščitnice, kronično pomanjkanje vitamina D ali slabokrvnost.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte