Presni kakav je lahko izjemno okusen posladek oziroma sestavina bolj zdravih alternativ klasičnih sladic. Verjetno se zavedate, da je pretiravanje s čokolado vse prej kot zdravo. To velja še posebej za močno procesirane čokolade, polne sladkorja, ki danes predstavljajo velik del ponudbe na policah trgovin. Po drugi strani pa ima lahko zmerno uživanje pravega, presnega kakava zelo blagodejen vpliv na vaše zdravje.

Ko govorimo o presnem kakavu, imamo v mislih vrsto kakava iz mletih kakavovih zrn, ki niso bila pražena ali kako drugače procesirana. Ena od možnosti je, da kupite kar cela kakavova zrna in jih nato zmeljete sami.

Presni kakav

Najpomembnejše hranilne snovi, ki jih vsebuje presni kakav

Z uživanjem presnega kakava v telo vnašate različne vitamine iz skupine B, vitamin E, vlaknine in beljakovine. Poleg tega pa nepredelan kakav vsebuje tudi veliko pomembnih mineralov, kot so železo, baker, magnezij, mangan, kalcij, cink in kalij. Seveda pa lahko v presnem kakavu najdemo tudi zdrave maščobe, ki so, če z njimi ne pretiravamo, zelo koristne za vaše telo.

Presni kakav – izvrsten vir antioksidantov

Med za zdravje koristnimi snovmi v presnem kakavu pa zagotovo še posebej izstopajo različni antioksidanti, s katerimi je bogat tovrsten kakav. Antioksidanti preprečujejo škodo, ki bi jo sicer povzročili nevarni prosti radikali, preprečujejo vnetja v telesu in zavirajo prezgodnje znake staranja. Antioksidanti so torej zelo pomembni tako za vaše zdravje oziroma zmanjševanje tveganja za različne kronične bolezni kot za vašo lepoto in ohranjanje mladostnosti.

Zmanjšano tveganje za srčno-žilna obolenja

Presni kakav se uvršča tudi med tista živila, ki imajo pozitiven vpliv na naš srčno-žilni sistem. Izsledki raziskav namreč kažejo, da flavonoidi – še posebej pomembna vrsta antioksidantov v kakavu – izboljšujejo prekrvavitev in s tem zmanjšujejo možnost za številna kronična srčno-žilna obolenja. Poleg tega lahko kakav pomaga tudi pri naravnem zniževanju povišanega krvnega tlaka in pri preprečevanju ateroskleroze.

Presni kakav

Presni kakav priporočljiv tudi za diabetike

Diabetikom se seveda odsvetuje uživanje sladic, med drugim tudi mlečne čokolade, polne sladkorja. Medtem ko imajo tovrstne sladice negativen vpliv na raven sladkorja v krvi, pa je lahko po drugi strani nesladkan presni kakav poslastica, ki si jo lahko brez skrbi privoščijo tudi diabetiki. Tudi pri zdravih posameznikih lahko zmerne količine temne čokolade ali presnega kakava preprečijo odpornost celic na inzulin, kar je povezano predvsem s flavanoli v kakavu.

Z uživanjem presnega kakava boste zaščitili tudi svoje možgane

Presni kakav lahko poskrbi tudi za ohranjanje vitalnih možganskih funkcij. Študije kažejo, da flavonoidi v kakavu ščitijo nevrone pred poškodbami, obenem pa preprečujejo tudi vnetja nevronov. Tako vam lahko presni kakav pomaga tudi pri izboljšanju spomina, lažjem učenju in pri številnih drugih kognitivnih funkcijah.

Presni kakav za več energije in boljše počutje

Poslovite se od raznih energijskih napitkov, ki počasi, a zanesljivo načenjajo vaše zdravje. Presni kakav je vse, kar potrebujete, da ostanete budni in prisebni tudi v najbolj kriznih situacijah. Poleg tega vam bo presni kakav pomagal pri premagovanju stresa in pri izboljševanju počutja. Presni kakav naj bi imel namreč sposobnost izboljšanja razpoložljivosti serotonina v vaših možganih.