Naravno uravnavanje krvnega sladkorja

    Prevelika nihanja vrednosti krvnega sladkorja so lahko na dolgi rok zelo nevarna. O nihanjih govorimo, ko po obrokih krvni sladkor močno naraste, nato pa hitro pade. Najpogostejši neposredni posledici tega nihanja sta brezvoljnost in nenehen občutek lakote, sčasoma pa telo ne more več uravnavati količine sladkorja v krvi, zato se pojavi diabetes tipa 2, ki je vse bolj razširjena bolezen in ki lahko privede do številnih zapletov.


    Nihanja ravni sladkorja v krvi lahko med drugim povzročijo tudi otrdevanje in zožitev žil, s tem pa se močno poveča nevarnost za srčni napad ali kap. Preventivni ukrepi, namenjeni zmanjševanju nevarnosti za diabetes, so tako izjemno pomembni. Ponujamo vam nekaj nasvetov, kako z enostavnimi ukrepi naravno uravnati krvni sladkor in preprečiti pojav diabetesa.

    Izogibajte se enostavnim ogljikovim hidratom

    Uživanje enostavnih ogljikovih hidratov z visokim glikemičnim indeksom, kamor med drugim spadajo izdelki iz bele moke in večina slaščic, povzroči hiter dvig krvnega sladkorja. Takšni ogljikovi hidrati se namreč takoj razgradijo na enostavne sladkorje, ki vstopijo v krvni obtok. Trebušna slinavka mora posledično proizvesti več inzulina kot običajno, da lahko celice absorbirajo sladkor iz krvi. Z omejitvijo enostavnih ogljikovih hidratov v prehrani lahko preprečite velika nihanja ravni krvnega sladkorja. Če boste iz svoje prehrane izločili izdelke iz bele moke in beli sladkor, boste zagotovo naredili ogromno za to, da se izognete diabetesu.

    Ohranjanje zdrave telesne teže

    Prekomerna telesna teža je eden izmed pomembnejših dejavnikov, ki povečujejo možnosti za to, da zbolite za diabetesom. V tem primeru namreč vaše celice težje uporabijo inzulin (govorimo o t. i. odpornosti celic na inzulin), kar pomeni, da je uravnavanje krvnega sladkorja zelo oteženo. Pri ljudeh, ki imajo težave s prekomerno težo, tako pogosteje prihaja do nihanja krvnega sladkorja, to pa povečuje možnost za diabetes.

    Redna telesna dejavnost

    Telovadba pomaga preprečevati prevelika nihanja krvnega sladkorja, saj zmanjšuje tveganja za odpornost celic na inzulin. Poleg tega redna telesna dejavnost povzroči, da vaše mišice absorbirajo sladkor iz krvi, kar seveda zniža raven krvnega sladkorja. Pri tem ni treba, da gre za zelo intenzivno dejavnost. Že redni sprehodi lahko močno zmanjšajo tveganje za diabetes. Sodeč po izsledkih nekaterih raziskav, ki so se ukvarjale s povezavo med telesno dejavnostjo in diabetesom, pa naj bi bila najboljša izbira telovadba na tešče, torej pred zajtrkom. Seveda vam telovadba pomaga tudi pri ohranjanju zdrave telesne teže, kar je še dodaten razlog, zakaj je telesna dejavnost eden najboljših preventivnih ukrepov za preprečevanje diabetesa.

    Uživanje živil, bogatih z vlakninami

    Vlaknine, še posebej topne, so zelo koristne za naravno uravnavanje krvnega sladkorja oziroma preprečevanje prevelikih nihanj. Uživanje vlaknin namreč upočasni absorpcijo ogljikovih hidratov v črevesju. Posledično ne pride do tako hitrega dviga in upada sladkorja v krvi. Poleg tega vas hrana, ki je bogata z vlakninami, hitreje nasiti, kar vam lahko pomaga pri zmanjševanju kaloričnega vnosa. Med živila, ki vsebujejo veliko topnih vlaknin, sodijo ovseni kosmiči, oreščki, stročnice, nekatero sadje, na primer jabolka, pomaranče in borovnice, ter večina zelenjave.

    Dovolj popite tekočine

    Ljudje, ki ne popijejo dovolj tekočine, predvsem vode, imajo pogosteje težave s prevelikimi nihanji ravni sladkorja v krvi. Ko smo dehidrirani, namreč telo sprosti hormon vazopresin, imenovan tudi antidiuretični hormon. Posledica tega je, da začnejo ledvice zadrževati tekočine, kar pomeni, da se odvečni sladkor ne more več izločati z urinom. Zaradi pomanjkanja vode začnejo tudi jetra sproščati več sladkorja v kri. Mnoge raziskave so pokazale, da je povečana količina vazopresina v krvi tesno povezana z odpornostjo celic na inzulin in z nastankom diabetesa tipa 2.

    Uživanje jabolčnega kisa

    Jabolčni kis lahko pomaga pri hujšanju in zniževanju ravni škodljivega holesterola, zelo cenjen pa je tudi zaradi svojih protibakterijskih lastnosti in zaradi sposobnosti naravnega uravnavanja krvnega sladkorja. Uživanje jabolčnega kisa lahko prepreči odpornost celic na inzulin in prepreči velika nihanja količine sladkorja v krvi, kot so pokazale številne študije. Še posebej koristno je, da jabolčni kis uživate poleg obrokov, ki vsebujejo nekoliko več ogljikovih hidratov, saj lahko to močno zniža glikemični indeks celotnega obroka.

    Poskrbite, da boste dobili dovolj kroma in magnezija

    Krom in magnezij sta minerala, ki sta zelo pomembna za naš organizem. Ena od njunih funkcij je tudi ta, da pomagata preprečevati velika nihanja sladkorja v krvi. Krom je sicer mineral, ki ga potrebujemo relativno malo. Domneva se, da lahko pripomore k večji učinkovitosti inzulina in s tem k temu, da celice hitreje absorbirajo sladkor iz krvi. Krom lahko najdete v živilih, kot so brokoli, paradižnik in brazilski oreščki. Kot že omenjeno, je za uravnavanje krvnega sladkorja zelo pomemben tudi magnezij. Ta naj bi zmanjševal odpornost celic na inzulin, še posebej učinkovit pa je v kombinaciji s kromom. Magnezij se med drugim nahaja v špinači, mandljih, arašidih in v avokadu, zato poskrbite, da boste dovolj pogosto uživali omenjena živila oziroma drugo hrano, ki vsebuje večje količine magnezija.

    V svojo prehrano vključite cimet

    Cimet ni le okusna začimba, ampak tudi zelo zdrava, kar potrjujejo mnoge znanstvene raziskave. Med drugim je zelo učinkovit tudi pri naravnem uravnavanju krvnega sladkorja. Če boste cimet zaužili takoj po obroku, v katerem je bilo nekoliko več ogljikovih hidratov, bo to povečalo občutljivost celic na inzulin in preprečilo veliko nihanje sladkorja v krvi. Za preprečevanje diabetesa se še posebej priporoča cejlonski cimet, ki vsebuje veliko antioksidantov.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    Ne zamudite zanimivih vsebin:

    Deli
    Karmen Jordan
    Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.