Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec? S pomočjo sodobnih pametnih naprav nam ni treba ugibati, saj nam pomagajo ugotoviti, kdaj natančno smo zaspali. Toda četudi morda ne uporabljate tovrstnih naprav, najverjetneje veste, ali spadate med tiste, ki potrebujejo nadpovprečno veliko časa, da zaspijo. Po mnenju strokovnjakov naj bi bila 20 minut zgornja meja – če potrebujete (precej) več časa, je čas za spremembe. Rešitev pa je lahko preprostejša, kot si verjetno predstavljate …

Potrebujete samo svinčnik in list papirja …

Osnova urejenega bioritma je seveda odhajanje v posteljo ob ustaljeni uri. Dandanes je za številne ljudi to precej težavno, saj nas zvečer hitro premamijo različne elektronske naprave, predvsem naš telefon. Toda čeprav ne spadate med tiste, ki težko ohranjajo ustaljen urnik, se lahko zaplete, ko ste že v postelji. Tudi če ste utrujeni, se lahko kar nekaj časa obračate v postelji, štejete ovčice ipd., spanca pa ni od nikoder. Kaj storiti, ko klasične metode ne pomagajo? Zelo pogosta težava pri tistih, ki zvečer težko zaspijo, je pretirano razmišljanje o naslednjem dnevu. Čeprav je vaše telo utrujeno, so lahko možgani zelo aktivni, saj premlevajo, kaj vse jih čaka naslednji dan. Ko »diagnosticirate« vzrok, pa je rešitev že zelo blizu.

Če ste ugotovili, da je tudi za vaše težave krivo pretirano obremenjevanje z obveznostmi, ki so pred vami, je lahko rešitev resnično zelo preprosta: v svoji večerni rutini rezervirajte nekaj minut za pripravo seznama opravil oziroma urnika za naslednji dan. Zapišite tudi navidezne malenkosti. S tem lahko sprostite ogromno prostora v svoji glavi. Ko nekaj zapišemo, do tega samodejno vzpostavimo določeno distanco, obenem pa se nam zdijo obveznosti precej bolj obvladljive, saj vemo, da smo dobro pripravljeni in da ne bomo ničesar pozabili. Ne le da boste tako zaspali hitreje, posledično pa bo čas spanca daljši, ampak bo vaše spanje tudi precej kakovostnejše. Tako boste zjutraj resnično spočiti in pripravljeni na izzive, ki so pred vami. Nevarnost, da se začnejo obveznosti kopičiti, kar lahko seveda prinese ogromno stresa, bo zato bistveno manjša.

Učinkovitost metode potrjena tudi z znanstveno študijo

Morda se vam zdi predlog pretirano preprost, da bi lahko deloval. Toda študija, ki je bila leta 2018 objavljena v akademski reviji Journal of Experimental Psychology: General, dokazuje, da so lahko preproste metode pogosto izjemno učinkovite. Študija je nastala na podlagi eksperimenta, v katerega je bilo vključenih 57 študentov brez posebnih zdravstvenih težav. Študentje so bili razdeljeni v dve skupini. Tisti, ki so bili razvrščeni v prvo skupino, so morali pred odhodom v posteljo pisati o nalogah, ki so jih že uspešno opravili. Študentje iz druge skupine pa so pripravili seznam nalog, ki so jih čakale naslednji dan. Raziskovalci so nato spremljali spanec obeh skupin.

Osebe iz prve skupine so v povprečju potrebovale precej manj časa za to, da so zaspale. Čeprav je lahko zelo koristna tudi večerna refleksija dneva, ki je za vami, je torej še pomembnejše, da razmislimo o dnevu, ki nas čaka, in da naredimo dober načrt. Raziskovalci so pri analizi zbranih podatkov zaznali še eno zanimivo podrobnost, in sicer korelacijo med razdelanostjo seznama in časom, ki je bil potreben za to, da je oseba zaspala. Podrobnejši ko je bil seznam, krajši je bil interval med odhodom v posteljo in trenutkom, ko je nekdo potonil v spanec. Naj vam torej ne bo škoda časa za to, da zapišete vse naloge, za katere morate poskrbeti naslednji dan.