Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehranaPrekomerno sedenje je lahko izjemno škodljivo za vaše zdravje

Prekomerno sedenje je lahko izjemno škodljivo za vaše zdravje

MORDA VAS ZANIMA

Danes ogromno delovnih mest zahteva, da presedite večino svojega delovnika. Če k temu dodamo še sedenje v popoldanskem času, na primer pred televizorjem, hitro ugotovimo, da večino časa presedimo. Gibanju je posvečen le manjši delež naših dni. Tako se vse več govori o epidemiji prekomernega sedenja, o kateri nekateri govorijo celo kot o »novem kajenju«. Primerjava zgovorno ponazarja, da je lahko tudi preveč sedenja izjemno problematično za naše zdravje …

- Oglas -

Sedenje na delovnem mestu

Veliko sedenja – krajše življenje

Raziskovalci so ugotovili, da obstaja  pri ljudeh, ki večino časa presedijo, povečana nevarnost za prezgodnjo smrt zaradi bolezni. To drži tudi za tiste, ki vsak dan telovadijo – niti 7 ur telovadbe na teden na primer ne more izničiti negativnih učinkov 7 ur sedenja na dan.

Povečano tveganje za bolezni srca in ožilja

Ljudje, ki večino dneva presedijo, so v veliki nevarnosti za to, da zbolijo za srčno-žilnimi obolenji. V eni izmed raziskav so na primer ugotovili, da obstaja pri moških, ki na dan sedijo 5 ur, za kar 34 odstotkov večje tveganje za bolezni srca in ožilja kot pri tistih, ki dnevno sedijo zgolj 2 uri ali manj. Ena izmed nevarnosti, ki prežijo na tiste, ki večino časa presedijo, so krvni strdki, še posebej če večinoma sedite s prekrižanimi nogami.

Pešanje kognitivnih sposobnosti

Pri tistih, ki zelo veliko sedijo, lahko pride sčasoma do hujših težav s spominom in z zbranostjo, pojavijo se tudi težave z razumevanjem novih informacij. Prekomerno sedenje pa lahko celo poveča možnost za demenco.

Kronične bolečine v hrbtu in drugih delih telesa ter krčne žile

- Oglas -

Zelo pomembno je, da pri sedenju uporabljate kakovosten stol. Vendar pa včasih tudi to ni dovolj. Tako so pogosta posledica prekomernega sedenja kronične bolečine v hrbtu. Zaradi pretiranega sedenja pa se poveča tudi verjetnost za nastanek krčnih žil.

Več možnosti za diabetes

Izsledki raziskav nakazujejo, da obstaja pri ljudeh, ki večino časa presedijo, tudi povečano tveganje za diabetes tipa 2. Veliko sedenja lahko namreč vpliva na to, kako se naše telo odziva na inzulin.

Kako ukrepati?

Menjava službe za večino ni realna možnost, vendar lahko z določenimi ukrepi kljub temu zmanjšate količino časa, ko sedite. Priporočamo, da si vsaj vsake pol ure vzamete krajši odmor, ki ga izkoristite za razgibavanje. Namesto da sodelavcem pošiljate e-sporočila ali jih kličete po telefonu, raje pojdite do njih, če imate vprašanje zanje. Kadar se pogovarjate po mobilnem telefonu, se med pogovorom sprehajajte. Če je mogoče, si omislite prilagodljivo mizo, ob kateri lahko tudi stojite. Tudi svoje prostočasne aktivnosti poskusite kombinirati z gibanjem. Ko npr. gledate televizijo, lahko obenem telovadite na sobnem kolesu. Svetujemo vam tudi, da se do delovnega mesta, če ni pretirano oddaljeno, odpravite peš ali s kolesom. Zelo dober ukrep za tiste, ki si to lahko privoščite, pa je tudi ta, da posvojite psa. Ta vas bo prisilil, da boste precej bolj aktivni.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×