Veseli december pogosto pomeni tudi precejšnje količine popitega alkohola. Seveda je osnovno načelo, ki ga je pametno upoštevati, zmernost. Če boste z alkoholom pretiravali, bodo trpeli različni organi v vašem telesu, najbolj pa seveda jetra. Tveganje za kronične težave, kot sta na primer bolezen zamaščenih jeter ali ciroza, se močno poveča predvsem z rednim uživanjem alkohola v večjih količinah. Vendar pa tudi občasno pitje ni najboljše za vaša jetra. Če se alkoholu kljub vsemu ne želite (povsem) izogniti, pa vam svetujemo, da v tem obdobju poskusite z nekaterimi dodatnimi ukrepi za zaščito jeter. Tako boste škodo vsaj nekoliko omilili.

Zaščita jeter

Ne pijte alkoholnih pijač na prazen želodec

Pazite, da boste vedno jedli, preden boste zaužili alkohol. Sicer lahko alkohol močno razdraži vaš želodec, poleg tega pa se bo v krvni obtok absorbiral precej hitreje, posledično pa bo seveda hitreje prišlo tudi do opitosti – in to že ob majhnih količinah alkoholne pijače. Vse to pa pomeni tudi večjo obremenitev jeter.

Poskrbite za telesno aktivnost

To seveda ne velja le med prazniki, ampak bi morali načelu, da je redna telesna aktivnost sestavni del zdravega življenja, slediti vse dni v letu. Telovadba lahko poleg številnih drugih pozitivnih učinkov pomaga tudi pri razbremenjevanju jeter, kar je še posebej pomembno v obdobju, ko uživate več alkohola kot sicer.

Pomagajte si s pegastim badljem

Eno najbolj znanih zelišč, ko gre za naravno zaščito jeter pred poškodbami oziroma za njihovo razbremenitev, je pegasti badelj. Učinkovitost omenjenega zelišča je bila večkrat potrjena tudi z znanstvenimi raziskavami. Uživanje prehranskih dopolnil na osnovi pegastega badlja lahko tako zmanjša del škode, ki bi jo sicer povzročil alkohol. Seveda pa to ne pomeni, da imate sedaj izgovor za neomejene količine alkohola – čeprav je pegasti badelj zelo uspešen pri razbremenjevanju jeter, pa kljub temu ne more poskrbeti za čudež.

Nadomestite izgubljene hranilne snovi

Uživanje alkohola pogosto povzroči pretirano izločanje pomembnih hranilnih snovi iz telesa. To pa lahko oslabi naš celotni organizem – seveda tudi jetra. Še posebej problematično je lahko pomanjkanje vitaminov iz skupine B, vitamina C in magnezija. Poskrbite torej, da boste v tem obdobju zaužili čim več sadja in zelenjave.

Ne pozabite na zadosten vnos vode

Znano je, da lahko alkohol zelo hitro povzroči dehidracijo. Če poleg pitja alkoholnih pijač ne pijete zadostnih količin vode, se lahko tako obremenjenost jeter še poveča. Naj bo torej steklenička vode ali nesladkanega čaja vaša stalna spremljevalka.

Izkoristite moč selena

Med minerali, ki so nujni za normalno delovanje jeter, ima še posebej pomembno vlogo selen. S pomočjo selena je lahko razstrupljanje jeter precej učinkovitejše. Gre namreč za mineral, ki pomaga povečevati tvorbo glutationa v jetrih – izjemno močnega antioksidanta. Tako se jetra lažje znebijo škodljivih snovi, ki vstopijo v vaše telo – v tem primeru alkohola. Dober vir selena so na primer lahko brazilski oreščki, tudi tu pa si lahko po potrebi pomagate s prehranskimi dopolnili.