DomovZdravje & prehranaPovečajte tvorbo melatonina in izboljšate kakovost spanja

Povečajte tvorbo melatonina in izboljšate kakovost spanja

Epifiza, žleza v možganih, je odgovorna za tvorbo melatonina – hormona, ki uravnava vaše cikle spanja in budnosti. Prav od količine melatonina je tako odvisno, kako dolgo in kako dobro boste spali. Več melatonina pomeni manj težav s spanjem.

- Oglas -

Ena od možnosti za povečanje količine tega hormona je sicer uživanje prehranskih dopolnil, vendar pa lahko tvorbo melatonina spodbudite tudi z določenimi ukrepi. Če vas zanima, kaj natanko morate storiti, če se želite zbujati spočiti, berite dalje.

Pred spanjem izklopite naprave, ki oddajajo modro svetlobo

Sonce oddaja približno 25 odstotkov modre svetlobe, naprave, kot so mobilni telefoni, zasloni prenosnih računalnikov in televizorjev ter LED-žarnice, pa celo do 35 odstotkov. Študije kažejo, da modra svetloba zavira tvorbo melatonina. Sončna svetloba nam tako zjutraj pomaga, da se prebudimo in nas napolni z energijo, po drugi strani pa nam različne naprave zvečer preprečujejo, da bi zaspali.

Izpostavljenost modri svetlobi pred spanjem pomeni tudi, da takrat, ko boste končno zaspali, vaš spanec ne bo globok, obenem pa ne bo prišlo do obnove različnih sistemov v vašem telesu. Pred spanjem se tako raje izognite vsem napravam, prav tako pa vam odsvetujemo spanje v bližini mobilnega telefona.

Poskrbite za dovolj sončnih žarkov v vašem dnevu

- Oglas -

Za optimalno tvorbo melatonina v nočnem času potrebuje naše telo čez dan zmerno količino sončne svetlobe. Ta namreč poskrbi, da se podnevi tvorba melatonina ustavi, da se lahko nato ponoči dovolj poveča. Seveda ni dobro, da pretiravate z izpostavljanjem sončnim žarkom brez ustrezne zaščite. Vaše vodilo naj bo tako zmernost. Že nekaj minut na svežem zraku lahko dela čudeže.

Uživajte hrano, bogato z melatoninom

Tudi rastline se morajo prilagoditi menjavanju svetlih in temnih delov dneva, da lahko preživijo. Vendar pa vsebujejo nekatere precej več melatonina kot druge. Pri tem še posebej izstopajo višnje. Že enotedensko pitje višnjevega soka lahko tako močno izboljša kakovost vašega spanja, višnje pa vam pomagajo tudi pri tem, da hitreje in lažje zaspite. Poleg tega pa imajo določene rastline oziroma živila zmožnost, da spodbudijo tvorbo melatonina pri ljudeh, kar dokazujejo tudi eksperimentalne študije. Takšna živila so na primer ananas, banane, pomarančne, ovseni kosmiči, sladka koruza, riž, ingver, paradižnik in ječmen.

Izogibajte se alkoholu in kofeinu

Pretiravanje z alkoholom ima ogromno negativnih posledic, med katere sodi tudi to, da se zmanjša tvorba melatonina v vašem telesu. Čeprav takrat, ko ste vinjeni, morda zelo hitro zaspite, pa je kakovost vašega spanja običajno zelo slaba. To je povezano predvsem z negativnim vplivom alkohola na tvorbo melatonina. Poleg tega pa alkohol vpliva tudi na raven kortizola, t. i. stresnega hormona, v vašem telesu, kar je še eden od razlogov, da takrat, ko pogledate pregloboko v kozarec, slabo spite. Če je prekomerno uživanje alkohola nekaj, kar počnete pogosto, lahko to vodi do kroničnih težav s spanjem. Podoben učinek kot alkohol pa ima na tvorbo melatonina tudi kofein, zato se mu izogibajte vsaj nekaj ur pred spanjem.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×