Delo na vrtu zmanjša tveganje za številne zdravstvene težave

Vrtičkarji že dolgo časa vedo tisto, kar zdaj potrjujejo tudi znanstvene raziskave. Delo na vrtu ni smiselno le zaradi končnega pridelka, ampak ima lahko tudi izjemno blagodejen vpliv na zdravje in počutje. To je v času, ko vse več ljudi preživlja večino svojih dni v zaprtih prostorih in sede, še posebej pomembno.


Nujno je, da začnemo že majhnim otrokom privzgajati ljubezen do narave, saj je to najboljše zagotovilo, da jih svet tehnološkega napredka kasneje ne bo povsem posrkal vase. Eden od načinov za to je lahko prav skupno delo na vrtu. V nadaljevanju lahko preverite, za preprečevanje katerih zdravstvenih težav je lahko obdelovanje vrta še posebej koristno.

Manjše možnosti za srčno kap

Za preprečevanje srčne kapi je izredno pomembna redna telesna aktivnost. Strokovnjaki za zdravo srce menijo, da je pav delo na vrtu ena najboljših aktivnosti za zmanjševanje tveganja za srčno kap. Učinek naj bi bil namreč podoben kot pri plavanju ali hitri hoji.

Z delom na vrtu do zdrave telesne teže

Delo na vrtu se načeloma uvršča med zmerno obliko telovadbe, ki je lahko občasno tudi zelo intenzivna. Raziskave kažejo, da lahko v eni uri obdelovanja vrta porabimo približno 330 kalorij, kar je več kot pri mnogih drugih fizičnih dejavnostih. In za to vam sploh ni treba plačati mesečne članarine za fitnes ali skupinsko vadbo!


Preprečevanje povišanega krvnega tlaka

Že 30 minut zmerne fizične dejavnosti nekajkrat tedensko lahko prispeva k občutnemu znižanju povišanega krvnega tlaka oziroma prepreči, da bi do tovrstnih težav sploh prišlo. Ker hipertenzija močno povečuje tveganje za različna zelo resna srčno-žilna obolenja, vam lahko vrtnarjenje celo reši življenje.

PREBERITE TUDI:  Okenski zeliščni vrtiček

Zmanjševanje tveganja za osteoporozo

Različna opravila na vrtu zahtevajo kar precej fizične moči in raztegovanja mišic. Tako delajo vse pomembne skupine mišic v vašem telesu. Znano je, da je verjetnost za osteoporozo precej večja pri tistih ljudeh, ki so fizično nedejavni, zato lahko delo na vrtu zmanjša tudi nevarnost za to bolezen, za katero je značilno postopno zmanjševanje gostote in kakovosti kosti.

Delo na vrtu vas razbremeni

Mnogi ljudje se odločijo za ureditev vrta predvsem v želji, da bi se lahko v stresnih trenutkih zatekli k sproščujoči aktivnosti, ki bi jih razbremenila. Za marsikoga je namreč prav delo na vrtu ena najbolj sproščujočih dejavnosti, ki poskrbi tudi za znižanje ravni kortizola, t. i. stresnega hormona.

Na vrt za več serotonina

Profesor fiziologije z ameriške univerze v Koloradu je ugotovil, da lahko stik s koristno bakterijo Mycobacterium vaccae, ki se pogosto nahaja v prsti, spodbudi sproščanje serotonina. Tako ima lahko delo na vrtu celo podoben učinek tistemu, ki ga imajo antidepresivi – le da brez nezaželenih stranskih učinkov. Če ste torej pogosto slabe volje, je to še eden izmed razlogov, zaradi katerih bi morali resno razmisliti o tem, da bi morda začeli z obdelovanjem vrtička.


Naravna krepitev imunskega sistema

Preživljanje časa na svežem zraku pomeni tudi, da se vam ne bo treba bati za vitamin D. Gre za vitamin, ki pomaga pri absorpciji kalcija in je tako zelo pomemben za zdrave kosti, poleg tega pa vitamin D prispeva h krepitvi imunskega sistema.

Povejte svoje mnenje - kometirajte

Ne zamudite zanimivih vsebin: