Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.

Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.
Zdravje & prehranaPomanjkanje spanja – kakšen vpliv ima lahko na vaše zdravje?

Pomanjkanje spanja – kakšen vpliv ima lahko na vaše zdravje?

MORDA VAS ZANIMA

Verjetno vsi poznamo noči, ko spimo precej manj, kot bi bilo priporočljivo. Vendar pa postane težava zelo resna, če začnejo postajati takšne noči pravilo, ne več izjema. Žal je to danes realnost mnogih ljudi. Različni dejavniki vplivajo na to, da mnogi spijo premalo. Posledice pa seveda niso le podočnjaki in povečana utrujenost naslednji dan. Poleg kratkoročnih obstajajo tudi številni dolgoročni negativni vplivi pomanjkanja spanja, ki se jih kljub številnim opozorilom mnogi ne zavedajo v polnosti. Spanje je za ljudi preprosto nujno – podobno, kot to velja za prehranjevanje ali dihanje. Tokrat tako predstavljamo nekaj najresnejših tveganj, povezanih s (kroničnim) pomanjkanjem spanja. Negativni vplivi se odrazijo tako na psihičnem kot fizičnem zdravju. Morda vas bo to prepričalo, da nehate zanemarjati spanje na račun drugih dejavnosti.

- Oglas -

Težave s spanjem

Živčni sistem – možgani

Pomanjkanje spanja ima pogosto zelo negativen vpliv na naš živčni sistem, še posebej na možgane oziroma možganske funkcije. Med spanjem se namreč tvorijo nove povezave med nevroni v možganih, kar nam pomaga pri tem, da si zapomnimo nove informacije, na katere smo naleteli. Motnje spanja lahko tako pomenijo tudi precej resne težave s spominom. Seveda pa začne pešati tudi sposobnost koncentracije. Ker lahko določeni signali do možganov pripotujejo z zamudo, prihaja tudi do težav s koordinacijo, kar povečuje tveganje za nezgode. Premalo spanja pa pomeni tudi povečano tveganje za razpoloženjske motnje. Če vam dalj časa primanjkuje (kakovostnega) spanca, lahko prihaja do hitrih menjav razpoloženja. V skrajnem primeru se lahko pojavijo celo halucinacije. Ljudje, ki premalo spijo, so lahko poleg tega tudi bolj nagnjeni k depresiji. Pri nekaterih posameznikih, ki jim kronično primanjkuje spanca, lahko prihaja tudi do epizod t. i. mikrospanja. Pri tem pojavu gre za to, da ljudje zaspijo za nekaj sekund, ne da bi se tega sploh zavedali. Verjetno ni treba posebej poudarjati, kaj lahko pomeni, če se to na primer zgodi med vožnjo.

Imunski sistem

Zaradi nezadostnih količin spanja lahko močno trpi tudi vaš imunski sistem. Medtem ko spimo, se namreč v telesu tvorijo citokini – beljakovine, ki so zelo pomembne za močan imunski sistem. S pomočjo citokinov se naše telo bori proti tujkom, ki predstavljajo nevarnost za okužbe in bolezni. Če vam dalj časa primanjkuje spanja, torej obstaja zelo visoka verjetnost, da je vaš imunski sistem oslabljen. Posledično pogosteje zbolevate, sčasoma pa se lahko močno poveča tudi tveganje za (naj)resnejša obolenja.

Prebava in telesna teža

Nekakovosten spanec lahko vpliva tudi na težave s povišano telesno težo, to pa posredno pomeni dodatno tveganje za številne bolezni. Zaradi pomanjkanja spanja lahko med drugim pride do motenj ravni leptina v telesu. Kot morda veste, je leptin hormon, ki je povezan z občutkom sitosti. Manj leptina, ki je lahko tudi posledica pomanjkanja spanja, tako pomeni večji apetit. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na to, da smo zaradi utrujenosti, ki je povezana z nezadostno količino spanja, običajno precej manj motivirani za telovadbo.

Srčno-žilni sistem

- Oglas -

Morda najbolj nevidna nevarnost, ki nam preti, če predolgo zanemarjamo pomen kakovostnega spanca, je povečano tveganje za srčno-žilna obolenja. Ljudje, ki spijo premalo, naj bi bili namreč v povprečju bolj nagnjeni k omenjenim boleznim. To je lahko seveda povezano tudi z dejstvom, da gre pomanjkanje spanja pogosto z roko v roki s precej stresnim življenjem. Stres pa je lahko zelo nevaren za naše srce in ožilje.

Endokrini sistem (žleze z notranjim izločanjem)

Od spanja pa je ne nazadnje odvisna tudi tvorba hormonov v našem telesu. Za moške lahko na primer pomanjkanje spanja pomeni občuten upad testosterona v telesu. Pri otrocih, ki spijo premalo, se lahko zmanjša tvorba rastnih hormonov, zato je v obdobju pospešene rasti kakovosten spanec seveda še toliko pomembnejši.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×