Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehranaPoletna zelenjava, na katero radi pozabljamo

Poletna zelenjava, na katero radi pozabljamo

MORDA VAS ZANIMA

Poletje je čas, v katerem nam zelenjavni vrt lahko postreže z obilico pridelkov. Če vrta nimamo, lahko dobro domačo zelenjavo dobimo pri bližnjem kmetu ali na tržnici. Najboljše je, če kupujemo (in jemo) sezonsko in pa lokalno pridelano hrano, saj tako prispevamo k ekonomskemu razvoju svojega okolja. Na žalost je pri nas izbira lokalno pridelane hrane relativno omejena, kljub temu pa je ponudnikov, tudi tistih, ki prodajajo prek spleta, vse več.

- Oglas -

Medtem ko pozimi v veliki meri jemo konzervirano in predelano hrano, pa je poletje tudi čas za raznovrstno, sočno in energijsko manj bogato hrano. Slovenci po podatkih Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) med zelenjavo še vedno največ kupujemo solatnice in paradižnik, imamo pa veliko možnost tudi za gojenje druge zelenjave, na katero pa (pre)radi pouzabljamo, čeprav je lahko izredno zdrava in okusna.

Poletna zelenjava

Poletna zelenjava, ki jo morda zanemarjamo

Poleti lahko tako jedilnik popestrimo tudi z beluši, rukolo, kumarami, jajčevci in bučkami. Beluši so nizkokalorični, vsebujejo veliko vitamina K, A, C in E ter večino vitaminov iz kompleksa B. V beluših pa najdemo tudi veliko vlaknin in mineralov (železo).

Rukola je zelo hranilna, vsebuje pa veliko vitaminov A, C in K ter kalcija, železa, folatov, magnezija in mangana. Ker pa konvencionalno gojena rukola vsebuje veliko količino nitratnih gnojil, pa jo priporočajo le kot začimbo. Če rukolo gojite na domačem vrtu in je ekološko pridelana, pa skrbi z nitrani ni.

- Oglas -

Kumare vsebujejo veliko vode, so zelo osvežilne in tako primerne za vroče poletne mesece. V njeni lupini pa najdemo tudi veliko vlaknin, kalija in magnezija.

Tudi jajčevci vsebujejo veliko vlaknin in fitohranil z antioksidativnimi lastnostmi. Najboljši so tisti, ki so gladki, čvrsti in relativno težki.

V bučkah pa je veliko vitamina C, mangana, vlaknin, magnezija, vitamina A, kalija, bakra, folatov, fosforja, maščobnih kislin omega-3, beljakovin in vitamona B.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×