Poletna zelenjava, na katero radi pozabljamo

    Poletje je čas, v katerem nam zelenjavni vrt lahko postreže z obilico pridelkov. Če vrta nimamo, lahko dobro domačo zelenjavo dobimo pri bližnjem kmetu ali na tržnici. Najboljše je, če kupujemo (in jemo) sezonsko in pa lokalno pridelano hrano, saj tako prispevamo k ekonomskemu razvoju svojega okolja. Na žalost je pri nas izbira lokalno pridelane hrane relativno omejena, kljub temu pa je ponudnikov, tudi tistih, ki prodajajo prek spleta, vse več.

    Medtem ko pozimi v veliki meri jemo konzervirano in predelano hrano, pa je poletje tudi čas za raznovrstno, sočno in energijsko manj bogato hrano. Slovenci po podatkih Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) med zelenjavo še vedno največ kupujemo solatnice in paradižnik, imamo pa veliko možnost tudi za gojenje druge zelenjave, na katero pa (pre)radi pouzabljamo, čeprav je lahko izredno zdrava in okusna.

    Poletna zelenjava

    Poletna zelenjava, ki jo morda zanemarjamo

    Poleti lahko tako jedilnik popestrimo tudi z beluši, rukolo, kumarami, jajčevci in bučkami. Beluši so nizkokalorični, vsebujejo veliko vitamina K, A, C in E ter večino vitaminov iz kompleksa B. V beluših pa najdemo tudi veliko vlaknin in mineralov (železo).

    Rukola je zelo hranilna, vsebuje pa veliko vitaminov A, C in K ter kalcija, železa, folatov, magnezija in mangana. Ker pa konvencionalno gojena rukola vsebuje veliko količino nitratnih gnojil, pa jo priporočajo le kot začimbo. Če rukolo gojite na domačem vrtu in je ekološko pridelana, pa skrbi z nitrani ni.

    Kumare vsebujejo veliko vode, so zelo osvežilne in tako primerne za vroče poletne mesece. V njeni lupini pa najdemo tudi veliko vlaknin, kalija in magnezija.

    Tudi jajčevci vsebujejo veliko vlaknin in fitohranil z antioksidativnimi lastnostmi. Najboljši so tisti, ki so gladki, čvrsti in relativno težki.

    PREBERITE TUDI:  Kefir – krepčilna pijača s številnimi pozitivnimi lastnostmi

    V bučkah pa je veliko vitamina C, mangana, vlaknin, magnezija, vitamina A, kalija, bakra, folatov, fosforja, maščobnih kislin omega-3, beljakovin in vitamona B.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte