Za predmenstrualni sindrom se najpogosteje uporablja kar kratica PMS, ki je velikokrat rabljena humorno ali pa, na žalost, posmehljivo. Pri tem je treba poudariti, da je lahko predmenstrualni sindrom za vsako žensko zelo individualen. Nekatere nekaj dni pred približujočo se menstruacijo skorajda ne zaznajo nikakršnih sprememb, pri mnogih ženskah pa se lahko pojavijo precej neprijetni simptomi.

PMS

Med najbolj tipične težave, ki se povezujejo s PMS, sodijo krči v trebušnem predelu, glavoboli, slabost, napihnjenost, bolečine v sklepih, povečana občutljivost prsi, pojav aken, čezmerno kopičenje vode v telesu, hitra nihanja razpoloženja, razdražljivost, težave s spanjem, slabša koncentracija, spremembe apetita, depresivni občutki, nemir in spremembe, povezane z libidom. Kadar so ti simptomi še posebej hudi, govorimo o t. i. predmenstrualni disforični motnji, s katero naj bi se spopadalo 3–8 odstotkov žensk.  V določenih primerih so lahko sicer pri lajšanju opisanih težav zelo učinkovita nekatera zelišča ali pa prehranski dodatki …

Šentjanževka

Verjetno je najbolj znana po tem, da gre za enega najučinkovitejših naravnih antidepresivov. To je tudi eden izmed razlogov, zakaj je lahko to dobra izbira za ženske, ki jim večkrat ponagaja PMS. Poleg tega pa naj bi šentjanževka pomagala tudi pri napihnjenosti, nespečnosti, glavobolih in kronični napihnjenosti.

Kalcij

Predmenstrualni sindrom naj bi, sodeč po izsledkih določenih raziskav, povzročal več težav tistim ženskam, ki ne zaužijejo dovolj kalcija. Če tudi sami vsak mesec zelo težko prenašate simptome, s katerimi se morate spopadati pred menstruacijo, tako morda ni slaba ideja, da poskusite s kalcijem v obliki prehranskega dopolnila.

Navadna konopljika

Pri lajšanju težav, povezanih s predmenstrualnih sindromom, si je mogoče velikokrat uspešno pomagati tudi z navadno konopljiko (Vitex agnus-castus). Ta naj bi imela med drugim pozitiven vpliv v primeru glavobolov, nemira, depresivnih misli, bolečin v dojkah, napihnjenosti, bolečin v hrbtu in hude utrujenosti. Pripravki iz navadne konopljike lahko koristjo tudi med samo menstruacijo, pogosto pa se priporočajo tudi ženskam ob prehodu v menopavzo.

Žafran

Ta dragocena začimba se lahko pohvali s številnimi pozitivnimi vplivi na zdravje in počutje. Tudi žafran na primer uvrščamo med naravne antidepresive. Pozitiven vpliv žafrana na ženske, ki jim PMS pogosto uniči nekaj dni v mesecu, je dokazan tudi s kliničnimi študijami. Najbolje si je sicer pomagati z izvlečkom žafrana, sicer učinek najverjetneje ne bo dovolj izrazit.

Magnezij in vitamin B6

Boleči krči se ne pojavljajo zgolj med samo menstruacijo, ampak jih mnoge ženske doživljajo že nekaj dni prej. Ena najboljših naravnih izbir v tem primeru je seveda magnezij, ki pomaga pri sproščanju mišic. Raziskave pa so pokazale, da so rezultati še posebej dobri, če magnezij kombinirate z vitaminom B6.