Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaČe vas muči nespečnost, zamenjajte jutranje prhe z večernimi

Če vas muči nespečnost, zamenjajte jutranje prhe z večernimi

MORDA VAS ZANIMA

Ljudje se pogosto ne strinjajo glede tega, ali se je bolje prhati zvečer ali zjutraj. Obe skupini imata seveda svoje razloge za zagovarjanje prve ali druge možnosti. Čeprav je težko določiti zmagovalca v tem sporu, obstajajo določene okoliščine, v povezavi s katerimi je vendarle mogoče trditi, da obstaja bolj primeren in manj primeren čas za prhanje. Ena takšnih okoliščin je nespečnost. Za ljudi, ki imajo težave s spanjem, naj bi bilo namreč precej bolje, da se prhajo zvečer …

Kako lahko večerne prhe pripomorejo k boljšemu spancu?

- Oglas -

Naš cirkadiani ritem oziroma bioritem je močno odvisen od telesne temperature. Prav naša telesna temperatura je namreč eden glavnih znakov, na podlagi katerih lahko telo ugotovi, kdaj je čas za spanje in kdaj za budnost. Glavni signal, da je prišel čas za spanje, je upadanje telesne temperature. Če pred spanjem telo za krajši čas segrevamo, kar lahko storimo prav s pomočjo tople prhe ali kopeli, začne temperatura po tem upadati hitreje, zato bomo lažje zaspali, ko pride čas za odhod v posteljo.

To pomeni, da ni priporočljivo prhanje neposredno pred spanjem, ampak nekoliko prej. Tako damo telesu nekaj časa, da se ohladi. Glede na analizo, ki so jo pred nedavnimi izvedli na teksaški univerzi, naj bi bilo za ljudi, ki jih muči nespečnosti, idealno, da si privoščijo toplo prho ali kopel približno uro ali dve pred spanjem. Prha oziroma kopel naj traja približno 10 minut, optimalna temperatura vode pa je od 40 do 43 stopinj Celzija. Raziskovalci s teksaške univerze so prišli do teh ugotovitev s pomočjo analize več kot 5000 študij, ki so se ukvarjale z učinki pasivnega segrevanja telesa s pomočjo vode na kakovost in dolžino spanja ter na čas, ki je potreben za to, da zaspimo. Ugotovili so, da potrebujejo osebe, ki sledijo zgornjim napotkom glede optimalnega časa in trajanja prhanja ter temperature vode, manj časa, da zaspijo. Obenem pa se izboljša kakovost njihovega spanca.    

Prhanje zvečer pomeni več časa zjutraj

Ena izmed dodatnih koristi prhanja zvečer je, da boste imeli tako na voljo več časa za umirjeno jutranjo rutino. Čeprav nekateri uporabljajo jutranjo prho prav kot pomoč pri tem, da se lažje zbudijo, naj bi bilo mogoče zelo podobne učinke doseči z umivanjem obraza s hladno vodo, kar vam seveda vzame precej manj časa kot jutranja prha.

Če zjutraj stalno hitite, zato ste še dolgo po odhodu od doma napeti, je torej to še razlog več, da razmislite o zamenjavi jutranjih prh z večernimi. Morda boste tako končno našli čas za zdrav zajtrk ali pa morda za meditacijo in pisanje dnevnika. Vse to so dejavnosti, ki vam pomagajo pri tem, da zakorakate v nov dan polni sveže energije.

Manj dela s pranjem posteljnine in lepša koža

- Oglas -

Med dodatnimi argumenti za prhanje zvečer namesto zjutraj lahko pogosto zasledimo tudi čistejšo posteljo. Če se prhate zjutraj, to seveda pomeni, da lahko zvečer v posteljo prinesete kar nekaj umazanije. Tako bo potrebno precej pogostejše menjavanje oziroma pranje posteljnine (še posebej pomembno je, da pogosto menjate prevleko za vzglavnik). Podobno pa seveda velja tudi za pranje pižame.

Obenem lahko prhanje pred spanjem namesto zjutraj pomaga pri preprečevanju težav s kožo, predvsem mozoljčkov. Umazanija in znoj, ki se kopičita na koži čez dan, lahko namreč prispevata k zamašitvi por. Tako je pomembno, da si tudi tisti, ki imate raje jutranje prhe, zvečer vzamete čas vsaj za čiščenje kože na obrazu.

Preberite tudi: Nespečnost – Kakšni so vzroki in rešitve?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×