fbpx
Domov Zdravje & prehrana 6 nasvetov, kako preprečiti zaprtje

6 nasvetov, kako preprečiti zaprtje

Zaprtje je izjemno pogosta težava, o kateri se sicer danes govori precej več kot v preteklosti, vendar gre deloma vendarle še vedno za tabuizirano temo. Vendar pa odziv ob tovrstnih težavah ne bi smel biti zadrega, ampak bi morala biti vaša energija usmerjena v ukrepe, s katerimi je mogoče odpraviti zaprtje in zmanjšati nevarnost za ponovitev. Pogoste težave z zaprtjem namreč niso »zgolj« izjemno neprijetne, ampak so lahko na dolgi rok tudi zelo nevarne. Odpadne snovi, med njimi tudi takšne, ki so lahko zelo škodljive, se namreč tako v telesu zadržujejo precej dlje, kot bi bilo dobro. Praviloma govorimo o zaprtju, če blato odvajate manj kot trikrat tedensko in/ali če je blato zelo trdo. V nadaljevanju smo za vas pripravili seznam naravnih ukrepov, ki so izjemno koristni v boju z zaprtjem.

1. Poskrbite za zadosten vnos magnezija

Pogost razlog za zaprtje je pomanjkanje magnezija. Gre namreč za mineral, ki ima pomemben vpliv na prebavne encime. Če vas muči zaprtje, je lahko tako zelo koristno, da poskušate povečati vnos magnezija. Pri tem si lahko pomagate tudi z dodatki, na primer z magnezijevim citratom, ki je pogosta naravna izbira pri težavah z zaprtjem. To je namreč snov z blagimi odvajalnimi učinki, ki postanejo v primeru večjih odmerkov bolj izraziti. Tako se večji odmerki magnezijevega citrata pogosto uporabljajo v pripravkih za čiščenje črevesja pred kolonoskopijo.

2. Pijte dovolj tekočine

Še pogosteje kot zaradi pomanjkanja magnezija pa se zaprtje pojavi kot posledica dehidriranosti. Tekočina je namreč nujna za nemoteno pomikanje hrane po prebavnem traktu, obenem pa tudi za normalno trdoto blata. V primeru zaprtja je pogosto še posebej koristna gazirana oziroma mineralna voda.

3. Uživajte suhe slive, indijski trpotec in druga z vlakninami bogata živila

Izjemno pomemben ukrep za preprečevanje zaprtja je uživanje hrane, bogate z vlakninami. Če se pravkar spopadate s težavami z zaprtjem, so še posebej dobra izbira suhe slive. Te veljajo za nadpovprečno dober vir vlaknin, obenem pa lahko v suhih slivah najdemo sorbitol – sladkorni alkohol z odvajalnim učinkom. Koristen je lahko tudi kompot iz suhih sliv. V primeru težav z zaprtjem pa vam lahko uspešno pomaga tudi indijski trpotec. Pred zaužitjem ga zmešajte s tekočino, da nabrekne in da postane njegova tekstura podobna pudingu.

4. Povečajte vnos presnih živil ali razmislite o dodajanju encimov

Določene encime lahko telo tvori samo, poleg tega pa poznamo tudi t. i. rastlinske encime, ki jih lahko vnesemo s prehrano in s tem poskrbimo za nekoliko lažjo prebavo. Ker toplotna obdelava uniči encime, vam priporočamo, da poskušate čim večji delež sadja in zelenjave zaužiti v presni obliki. Pomagate pa si lahko tudi z rastlinskimi encimi v obliki prehranskega dopolnila.

5. Pazite na redno telesno aktivnost

Izsledki številnih raziskav kažejo, da je redno gibanje izredno koristno za zmanjševanje pogostosti in intenzivnosti težav z zaprtjem. Tovrstne težave so tako najpogostejše prav pri ljudeh, ki večino dneva presedijo. Če vas pogosto muči zaprtje, je torej vsekakor zelo priporočljivo, da poskušate povečati količino telesne aktivnosti, kar bo prineslo tudi mnoge dodatne pozitivne učinke na zdravje in počutje.

6. Omejite vnos mlečnih izdelkov

Pri mnogih ljudeh naj bi bile ponavljajoče se težave z zaprtjem vsaj deloma povezane z intoleranco na mlečne izdelke oziroma z laktozno intoleranco. Problematične pa so lahko tudi nekatere druge snovi, kot je na primer gluten. Ljudem, ki jih pogosto muči zaprtje, se tako večkrat svetuje t. i. eliminacijska dieta. To pomeni, da za določen čas izločite najpogostejše alergene in opazujete, kako se bo odzvalo vaše telo.

Preberite tudi: Kaj povzroča zaprtje? Odkrijte vzrok za počasno prebavo!

- Oglas -

Najnovejše

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×