Nasveti nutricionistov za hitro in enostavno pripravo zdravih obrokov

    Imate občutek, da vam pogosto zmanjka časa za pripravo zdravih obrokov, zato posegate po hitri hrani oziroma različnih nezdravih prigrizkih? Priprava zdravih obrokov v resnici ni tako časovno zamudna, kot je morda videti na prvi pogled. Z upoštevanjem enostavnih trikov, ki jih pogosto uporabljajo tudi nutricionisti, lahko vaši obroki postanejo precej bolj zdravi, ne da bi morali v njihovo pripravo vložiti ogromno časa in energije.

    Nasveti za zdrave obroke

    Skuhajte večjo količino živil, bogatih z beljakovinami

    Ob koncu tedna, ko imamo običajno na voljo več časa, je pametno skuhati večjo količino živil, ki vsebujejo veliko beljakovin. Še posebej dobra izbira so različne stročnice, kot so fižol, čičerika, leča, soja ipd., ki lahko nato več dni počakajo v hladilniku. Med tednom jih lahko nato dodajate različnim jedem in vsakič ustvarite drugačno kombinacijo okusov, zato obroki ne bodo enolični. Takšni obroki so lahko pripravljeni zelo hitro, zato vam ne bo treba posegati po nezdravih prigrizkih, ko se vrnete domov po napornem dnevu.

    Očistite in narežite zelenjavo, ko imate več časa

    Večina ljudi zaužije premalo zelenjave, predvsem presne. Eden od razlogov za to je, da je lahko čiščenje in rezanje zelenjave precej zamudno, še posebej če to počnete za vsak obrok posebej. Tudi zelenjavo lahko v večjih količinah očistite, narežete in shranite v primernih posodicah. Pri posameznih obrokih lahko ponovno pustite domišljiji prosto pot in ustvarite različne kombinacije okusov.

    Obložite posodice za shranjevanje s papirnatimi brisačami

    Posodice, v katerih boste shranili vnaprej očiščena živila, je smiselno obložiti z lističi papirnatih brisač. Te bodo vsrkale odvečno vlago, posledično pa bodo ostala živila sveža dlje časa. Tako vam ni treba skrbeti, da bi bil trud, ki ste ga vložili v pripravo živil, zaman.

    Skuhajte večjo količino različnih žit

    Tudi žita oziroma živila, ki vsebujejo kompleksne ogljikove hidrate, lahko takrat, ko imate na voljo več časa, skuhate v večjih količinah. To je lahko na primer ajda, proso, rjavi riž, kvinoja ipd. Zdaj imate pripravljeno praktično vse, kar potrebujete za polnovreden, zdrav in okusen obrok. Med tednom, ko vam morda primanjkuje časa in energije, vam ne bo treba pripravljati posameznih živil vsakič na novo, ampak bo vaše delo praktično le še kombiniranje.

    Vedno imejte zalogo živil z daljšim rokom trajanja

    Medtem ko je določena živila bolje kupovati sproti, saj je pomembno, da so sveža, pa je po drugi strani dobro imeti tudi nekoliko večjo zalogo živil, ki se ne pokvarijo tako hitro. Tako lahko tudi takrat, ko se zdi, da nimate več nobene hrane, pričarate okusen in zdrav obrok. Posledično odpadejo tudi »izgovori«, zakaj morate ponovno naročati hrano na dom ali se odpraviti v trgovino, ko ste zelo lačni. Obstaja namreč velika verjetnost, da se boste v tem primeru precej težje uprli različnim pregreham, kot so na primer slani prigrizki in sladkarije.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte
    Deli