Srednja leta kot priložnost za nov začetek

Morda se zdi, da so srednja leta prepozna za nove začetke, toda to nikakor ne drži.

Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.

Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.
Zdravje & prehranaNajbolj zdravi ljudje na svetu ne obiskujejo fitnesa

Najbolj zdravi ljudje na svetu ne obiskujejo fitnesa

MORDA VAS ZANIMA

Znano je, da je redna telesna aktivnost eden izmed temeljev dobrega zdravja, s čimer se poveča možnost za daljše življenje. Vendar pa ob misli na telesno aktivnost številni pomislijo predvsem na dejavnosti, kot sta na primer vadba v fitnesu ali obiskovanje vodene vadbe. Brez tovrstnih aktivnosti imajo tako občutek, da »ne morejo telovaditi«, posledično pa praktično popolnoma zanemarijo gibanje. Takšen pogled na telesno aktivnost seveda ni najbolj smiseln – še posebej ob upoštevanju dejstva, da se tudi najbolj zdravi ljudje na svetu, ki pogosto dočakajo častitljivo starost, večinoma ne zanašajo na fitnes, ampak poskrbijo, da je gibanje neločljivo prepleteno z njihovim vsakdanom.

»Modre cone« – območja z nadpovprečno življenjsko dobo

- Oglas -

Kaj je skrivnost dolgega življenja in dobrega zdravja? Dan Buettner je temu vprašanju posvetil precejšen del svoje kariere. Leta 2005 je objavil znameniti prispevek v reviji National Geographic, v katerem je popisal navade ljudi, ki živijo na območju t. i. modrih con. Gre za pet območij, kjer ljudje pogosto dočakajo nadpovprečno visoko starost, in sicer so to: Sardinija (Italija), Okinawa (Japonska), Nikoya (Kostarika), Ikaria (Grčija) in Loma Linda (ZDA, Kalifornija). Kot je ugotovil Buettner, razlog, zaradi katerega so prebivalci na teh območjih nadpovprečno zdravi, med njimi pa je tudi nadpovprečno veliko stoletnikov, ni preprosto dobra genetika ali kaj podobnega. Zdi se, da je tisto bistveno, kar druži »modre cone«, predvsem dvoje: ljudje se povečini zelo zdravo prehranjujejo, pri čemer predstavljajo velik delež njihove prehrane živila rastlinskega izvora, obenem pa gre za ljudi, ki se gibajo ves dan po malem. Namesto da bi na primer večino dneva presedeli, nato pa posvetili uro ali dve intenzivnemu treningu v fitnesu, je gibanje vpeto v siceršnji način življenja. 

Sprehod s psom je lahko oblika rekreacije

Fitnes ima določene prednosti, a ne omejujte telesne aktivnosti le na določen del dneva

Ali torej vse to pomeni, da se morate odpovedati obiskovanju fitnesa in podobnim aktivnostim, če želite biti zdravi? Seveda ne. Vadba v fitnesu ima zagotovo določene prednosti. Za ljudi, ki želijo doseči zelo specifične cilje, povezane s telesno pripravljenostjo oziroma mišično maso, pa je lahko celo nujna. Poleg tega vadba v fitnesu marsikoga dodatno motivira. Če smo obkroženi z ljudmi, ki si prizadevajo za podobne cilje, obstaja namreč večja verjetnost, da bomo tudi sami bolj motivirani na svoji poti. Prostori, kot je fitnes, so zagotovo še posebej pomembni tam, kjer na voljo ni dovolj površin za (varno) telesno aktivnost na prostem. Vendar pa je po drugi strani prav tako pomembno, da telesne aktivnosti ne dojemate kot nekaj, čemur je namenjen zgolj krajši čas dneva ali tedna – in da telovadbe ne pogojujete s tem, ali so pogoji »idealni« ali ne.

Pogoji, ki spodbujajo k zdravim navadam – ključ do pozitivnih sprememb

Smiselno je torej, da postane gibanje vaš način življenja, ne le občasna aktivnost v »namenskih prostorih«. Ena izmed ugotovitev Dana Buettnerja je sicer bila, da to pogosto ni odvisno le od moči naše volje, ampak lahko tudi okolica močno vpliva na naše vsakodnevne navade. Na območju »modrih con« naj bi bili namreč pogoji takšni, da spodbujajo ljudi k rednemu gibanju in drugim zdravim navadam. To spoznanje je bilo povod za Buettnerjevo odločitev za projekt, s katerim poskuša poustvariti »modre cone« na drugih območjih. V ameriškem mestu Albert Lea, ki je prišlo na vrsto najprej, so na primer dodali pločnike in kolesarske steze ter prebivalcem olajšali dostop do zdrave prehrane. Rezultat? Ljudje so začeli precej več hoditi, povprečna telesna teža prebivalstva je upadla, zmanjšal pa se je celo odstotek kadilcev.

Preberite tudi: Razveseljiva novica: redno gibanje v srednjih letih prinaša odpustek za neaktivnost v mladosti!

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×