Niste bili nikoli pretirano telesno aktivni, zdaj pa vas skrbi, da je že prepozno za resnično izrazite pozitivne vplive na zdravje? Obsežna raziskava, katere izsledki so bili objavljeni v reviji Jama Network Open, vas bo v tem primeru močno razveselila. Izkazalo se je namreč, da pride pri tistih, ki začnejo z rednim gibanjem v štiridesetih ali celo petdesetih letih, do podobnega zmanjšanja tveganja za prezgodnjo smrt kot pri ljudeh, ki so fizično aktivni že praktično vse življenje oziroma vsaj od najstniških let.

Zaključki na podlagi analize podatkov za več kot 300.000 ljudi

V raziskavo, ki jo je vodil Pedro Saint-Maurice z ameriškega Nacionalnega inštituta za raka, je bilo vključenih več kot 300.000 posameznikov in posameznic. Ti so že v 90. letih prejšnjega stoletja izpolnili vprašalnik, povezan s količino in intenzivnostjo telesne aktivnosti v različnih življenjskih obdobjih. Te podatke so raziskovalci kasneje primerjali s podatki o tem, kdo izmed sodelujočih je umrl do leta 2011 in zaradi česa. 

Nič več izgovorov, da ste že zamudili svojo priložnost

Raziskovalci so seveda upoštevali tudi dejavnike, kot sta na primer prehrana in morebitno kajenje. Za eno najbolj presenetljivih ugotovitev te raziskave se je izkazalo prav dejstvo, da lahko v poznejših letih očitno nadoknadimo marsikaj, kar je bilo zamujeno v mladosti. Tveganje za prezgodnjo smrt je bilo namreč zelo podobno pri tistih, ki so aktivni že od najstniških ali dvajsetih let dalje, in pri ljudeh, ko so začeli z rednim gibanjem šele v srednjih letih.

Ponovni upad količine gibanja pomeni ponovno povečanje tveganja za prezgodnjo smrt

Pozitivni učinki pri tistih, starih od 40 do 61 let, so se pokazali predvsem v primeru (postopnega) zvišanja količine telesne aktivnosti na vsaj 7 ur na teden. Vendar pa je treba pri tem opozoriti, da v tem primeru ne smete zaspati na lovorikah. Če namreč količina gibanja v vašem življenju ponovno upade, bodo obenem zbledeli tudi pozitivni učinki.