Kreša – zakaj je tako zdrava in bi jo morali jesti pogosteje?

Kreša je nezahtevna rastlina, ki jo lahko gojite kar v lončku, v toplejših mesecih pa seveda tudi na vrtu. Tako boste imeli vedno pri roki »ščepec zdravja«, s katerim popestrite različne jedi. Še posebej dobro se bo kreša, ki jo sicer uvrščamo med križnice, znašla v sendvičih in jih obogatila s številnimi pomembnimi hranilnimi snovmi. Rastlina vsebuje še posebej veliko vitamina C, kalcija in folatov, obenem pa gre tudi za dober vir mnogih drugih pomembnih vitaminov in mineralov.

Kreša

Pomoč pri preprečevanju raka dojk

Že manjše količine kreše so lahko zelo koristne za povečevanje molekul v krvnem obtoku, ki pomagajo pri preprečevanju raka dojk. Zadostuje že približno 80 gramov kreše na dan. Čeprav naj bi bila kreša še posebej koristna za zmanjševanje tveganja za raka dojk, pa lahko pomaga tudi pri preprečevanju drugih vrst raka. Pozitivni učinki kreše naj bi bili v tem primeru povezani predvsem z bogastvom antioksidantov, ki jih vsebuje.

Kreša pomaga uravnavati ščitnične hormone

Uživanje kreše ima lahko tudi pozitiven vpliv na endokrine žleze v našem telesu, še posebej na ščitnico. Kreša oziroma snovi, ki jih najdemo v njej, lahko namreč pomagajo pri uravnavanju ščitničnih hormonov.

Kalcij v kreši pomaga vašim kostem

Krešo uvrščamo tudi med tiste vrste zelenjave, ki vsebujejo nadpovprečno veliko kalcija – minerala, ki ima v našem telesu številne pomembne naloge, še posebej koristen pa je za naše kosti. Z rednim uživanjem kreše lahko tako tudi zmanjšate nevarnost za osteoporozo in podobne težave.

Folati za nosečnice in kot »naravni antidepresiv«

Folati, naravna oblika folne kisline, so še ena izmed hranilnih snovi, s katerimi lahko kreša izdatno oskrbi naše telo. Tudi folati prinašajo številne koristi za zdravje in počutje. V še posebej velikih količinah jih potrebujejo nosečnice, saj gre za snovi, ki so ključne za preprečevanje okvar pri plodu, predvsem za preprečevanje okvare, imenovane spina bifida. Raziskave pa kažejo tudi, da lahko pomanjkanje folatov v naši prehrani poveča tveganje za depresijo. Več kreše v prehrani lahko tako pomaga pri izboljšanju vašega razpoloženja, če se z depresijo že spopadate, pa je to lahko dobra podpora osnovnemu zdravljenju.

PREBERITE TUDI:  Hipotiroza in prehrana: napotki, ki jih je dobro upoštevati

Več vitamina C kot v pomarančah

Če upoštevamo količino vitamina C na gram teže, je kreša boljši vir kot na primer pomaranče, ki sicer vsebujejo zelo veliko omenjenega vitamina. Z dodajanjem kreše prehrani lahko tako med drugim pripomorete k okrepitvi svojega imunskega sistema in k povečani tvorbi kolagena v telesu.

Povejte svoje mnenje - kometirajte