Vas ponoči pogosto prebudi krč v nogi? Težava je zelo pogosta, saj naj bi jo vsaj enkrat v življenju doživela večina odraslih. Pri nekaterih pa se krči v nogah pojavljajo še posebej pogosto. Če to velja tudi za vas, bi verjetno želeli najti rešitev za težavo. Na srečo lahko večinoma z nekaj preprostimi ukrepi preprečite nočne krče v nogah ali vsaj močno zmanjšate njihovo pogostost in intenzivnost.

Krči v nogah

Zakaj se krči v nogah sploh pojavijo v nočnem času?

Kot smo omenili, večina odraslih dobro pozna občutek, ko nas iz sladkega spanja prebudi boleč krč v nogi. Še posebej pogosto pa naj bi imeli težave starostniki in nosečnice. Pogosto sicer ni mogoče določiti povsem jasnega vzroka za pojavljanje krčev v nogah med spanjem, vendar kljub temu obstaja nekaj dejavnikov, ki naj bi imeli zelo velik vpliv. Krči v nogah se v nočnem času velikokrat pojavijo, če smo bili čez dan zelo aktivni ali če smo dlje časa sedeli v neprimernem položaju, na primer s spodvitimi nogami. Včasih so lahko krči tudi posledica elektrolitskega neravnovesja v telesu ali dehidracije. Načeloma sicer nočni krči v nogah niso znak resnejših zdravstvenih težav, vendar so lahko v nekaterih primerih povezani tudi z določenimi nevrološkimi motnjami. Če torej težavo doživljate zelo pogosto, je vsekakor smiselno, da o tem obvestite tudi svojega zdravnika.

Nasveti za preprečevanje nočnih krčev v nogah

Z upoštevanjem nasvetov, ki jih predstavljamo v nadaljevanju, lahko močno zmanjšate nevarnost za boleče krče v nogah med spanjem. Eden osnovnih ukrepov je zagotovo ta, da po intenzivnejši telesni vadbi vedno poskrbite tudi za raztezanje mišic. To velja še posebej, če ste dlje časa hodili v hrib ali po stopnicah. Pri preprečevanju krčev v nogah lahko pomagajo tudi masaže. Izjemno pomembno je tudi, da poskrbite za zadosten vnos tekočine. Ker so včasih krči v nogah med spanjem povezani tudi s pomanjkanjem določenih hranilnih snovi, pa morate biti pozorni tudi na svojo prehrano. Za preprečevanje krčev je še posebej pomemben zadosten vnos magnezija in kalija. Tako je lahko na primer banana izvrsten prigrizek pred spanjem, ki zmanjša nevarnost za mišične krče. Če so težave zelo hude, si sicer lahko pomagate tudi s prehranskimi dopolnili. Povečan vnos magnezija ne bo pomagal le pri odpravi mišičnih krčev, ampak vam lahko koristi tudi, če se spopadate z nespečnostjo.

Kako reagirati, če vas prebudi mišični krč?

Kaj pa lahko storite »sredi krča«? Če je ta zelo močan, vas bo seveda prebudil. Pomembno je, da ne postanete panični, saj to še dodatno zakrči vaše mišice, bolečina pa postane posledično hujša. Običajno najbolj pomaga, če močno iztegnete nogo, v kateri se je pojavil krč, nožne prste pa poskušate potisniti čim bolj proti glavi. Po potrebi si lahko pomagate tudi z brisačo oziroma s kosom blaga. Če je bolečina zelo huda, tudi ko sam krč mine, vam svetujemo tudi, da na boleče mesto za nekaj časa položite obkladek. To bo preprečilo, da vas spomin na neprijeten nočni dogodek spremlja še naslednji dan.