Zeleno je vir klorofila in vlaknin

    Kot sem že omenil, so zeleni listi bogati z vlakninami in klorofilom. Vlaknine so zelo pomembne za odstranjevanje odpadkov in strupov. Topne vlaknine pospešujejo gibanje v črevesju, vežejo nase holesterol, nekatere upočasnijo sproščanje sladkorja v hrani, netopne pa odstranjujejo strupene snovi iz telesa.

    Klorofil je utekočinjena sončna energija. Klorofil zdravi in čisti notranje organe, uničuje patogene bakterije, glive, rakaste celice, spodbuja prebavo, poleg tega vsebuje kisik, ki je nujen za koristne aerobne bakterije. Poleg tega razkisuje organizem, nevtralizira škodljive snovi, pomaga čistiti jetra, izboljšuje vid, obnavlja ožilje, lajša bolečine itd.

    Bistri sokovi

    Beljakovine v zelenju, kaj res?

    Najbolj me je presenetilo dejstvo, da zeleni listi vsebujejo več beljakovin kot gomolji in celo v zadostni meri, da z njimi zadostimo dnevnim potrebam po esencialnih aminokislinah. Tako npr. (na 100 gramov) v gomolju pese 1,61 grama beljakovin, v pesinih listih pa 2,20 grama. Zelo razširjeni plevel bela metlika vsebuje vseh devet esencialnih aminokislin. A žal so ta spoznanja še vedno premalo razširjena in je večina še vedno prepričana, da zelenjava ne vsebuje beljakovin.

    Zakaj imamo gomolje raje od zelenja?

    Morda se čudite, kako to, da nam ne prijajo zeleni listi, če pa vsebujejo toliko zdravih snovi. Glavni razlog, da imamo gomolje npr. korenja ali pese raje od zelenih delov istih rastlin, je v tem, da njihovi gomolji vsebujejo več sladkorja kot listi. Sladkor pa je tista “stimulativna” hrana, ki sodobnemu človeku – s porušenim notranjim ravnovesjem – bolj diši.

    Čisti sokovi

    Ko govorimo o bistrih ali čistih sokovih, imamo v mislih čiste, precejene sokove, ki jih stisnemo s kvalitetnim vijačnim sokovnikom. Čisti sokovi, ki so brez vlaknin, najhitreje in najučinkoviteje nahranijo celice in tkiva, že v samo nekaj minutah, zato so posebej priporočljivi za uživanje zjutraj in pa za razstrupljanje. Priporočljivi so pri osiromašeni prehrani in pa pri postenju, zato da se naše telo ne ukvarja preveč s prebavo. Čisti sok se izjemno hitro prebavi in asimilira, tako da telo lahko posveti razstrupljanju.

    PREBERITE TUDI:  Koliko vam pomeni vaš imunski sistem?

    Ekološko sadje in zelenjava

    Za vsakršne sokove je ključno, kako sta sadje in zelenjava pridelana, saj ekološko sadje in zelenjava vsebujeta več mineralov, vitaminov in manj škodljivih snovi. Poleg tega le ekološka zelenjava vsebuje kobalt, ki je nujen za nastanek vitamina B12 (kobalamin).

    Drago Klanšček, foto: Dreamstime

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    1 komentar

    Comments are closed.