Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaKako zmanjšati negativen vpliv dela v nočnih izmenah na zdravje?

Kako zmanjšati negativen vpliv dela v nočnih izmenah na zdravje?

MORDA VAS ZANIMA

Znano je, da imajo lahko nočne izmene zelo negativen vpliv na zdravje delavcev. Najbolj neposredno se to odraža v porušenem bioritmu, pojavijo pa se lahko tudi druge težave. Nočne izmene naj bi na dolgi rok celo povečevale tveganje za nekatere kronične bolezni. Tudi vaša služba zahteva delo v nočnih izmenah? Z upoštevanjem spodnjih nasvetov lahko negativne vplive vsaj nekoliko ublažite.

- Oglas -

Nočna izmena

Izkoristite vsako priložnost za razgibavanje

Za ljudi, ki delajo v nočnih izmenah, je telovadba še pomembnejša kot sicer. Z redno telesno aktivnostjo lahko telesu pomagate, da se lažje prilagodi na manj ugodne okoliščine. Tako poskušajte tudi med samim delom izkoristiti čim več odmorov, da se malce razgibate. To vam bo seveda pomagalo tudi pri tem, da lažje ostanete budni in zbrani. Verjetno zaradi svojega urnika tudi težje najdete čas za telovadbo, zato je še toliko pomembneje, da zares izkoristite vsako možnost, ki se ponudi med delom, četudi gre le za nekaj minut.

Prilagodite svojo spalnico

Delo v nočnih izmenah seveda pomeni tudi, da morate pogosto spati ob drugačnih urah kot večina ljudi. Zaradi svetlobe, hrupa in drugih motečih dejavnikov so težave z nespečnostjo pri delavcih v nočnih izmenah zelo pogoste. Vaš bioritem je že v osnovi neurejen, zato poskušajte poskrbeti vsaj za to, da bo okolje, v katerem boste spali, čim bolj ugodno. Omislite si primerne žaluzije oziroma debelejše zavese, pripomočke za zmanjšanje hrupa, spalne maske ipd. Investicija v manjšo predelavo kotička za spanje se vam bo na dolgi rok zagotovo splačala.

Pred spanjem imejte stalno rutino

Zelo koristna je tudi ustaljena rutina neposredno pred spanjem. Četudi ne spite vedno ob enakih urah, bosta vaše telo in um s ponavljanjem določenega zaporedja aktivnosti tik pred odhodom v posteljo sčasoma spoznala, kdaj je čas za spanje.

Ne pretiravajte s kofeinom

- Oglas -

Skušnjava, da si med nočnimi izmenami pomagate z ogromnimi količinami kofeinskih napitkov, je verjetno zelo velika. Vendar pa s tem na dolgi rok tvegate ogromno težav z zdravjem, težave s spanjem pa bodo tako še večje. Poskušajte torej postopoma vsaj nekoliko zmanjšati količino kofeina, ki ga vnašate v svoje telo.

Pazite na vitamin D

Zaradi manjše izpostavljenosti sončni svetlobi predstavlja delo v nočnih izmenah tudi povečano nevarnost za pomanjkanje vitamina D, ki ima v našem telesu ogromno pomembnih nalog. Tako je načeloma priporočljivo, da si pomagate s prehranskimi dopolnili.

Poskrbite za zdrave prigrizke

Delavci v nočnih izmenah naj bi precej pogosto posegali po nezdravih prigrizkih. Znano je, da se ponoči oziroma takrat, ko smo utrujeni, težje upremo nezdravi hrani. Tako pazite, da boste imeli med nočnim delom vedno pri roki zdrave prigrizke. Ko boste lačni, bo tako skušnjava precej manjša.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×