Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaKako zmanjšati negativen vpliv dela v nočnih izmenah na zdravje?

Kako zmanjšati negativen vpliv dela v nočnih izmenah na zdravje?

MORDA VAS ZANIMA

Znano je, da imajo lahko nočne izmene zelo negativen vpliv na zdravje delavcev. Najbolj neposredno se to odraža v porušenem bioritmu, pojavijo pa se lahko tudi druge težave. Nočne izmene naj bi na dolgi rok celo povečevale tveganje za nekatere kronične bolezni. Tudi vaša služba zahteva delo v nočnih izmenah? Z upoštevanjem spodnjih nasvetov lahko negativne vplive vsaj nekoliko ublažite.

- Oglas -

Nočna izmena

Izkoristite vsako priložnost za razgibavanje

Za ljudi, ki delajo v nočnih izmenah, je telovadba še pomembnejša kot sicer. Z redno telesno aktivnostjo lahko telesu pomagate, da se lažje prilagodi na manj ugodne okoliščine. Tako poskušajte tudi med samim delom izkoristiti čim več odmorov, da se malce razgibate. To vam bo seveda pomagalo tudi pri tem, da lažje ostanete budni in zbrani. Verjetno zaradi svojega urnika tudi težje najdete čas za telovadbo, zato je še toliko pomembneje, da zares izkoristite vsako možnost, ki se ponudi med delom, četudi gre le za nekaj minut.

Prilagodite svojo spalnico

Delo v nočnih izmenah seveda pomeni tudi, da morate pogosto spati ob drugačnih urah kot večina ljudi. Zaradi svetlobe, hrupa in drugih motečih dejavnikov so težave z nespečnostjo pri delavcih v nočnih izmenah zelo pogoste. Vaš bioritem je že v osnovi neurejen, zato poskušajte poskrbeti vsaj za to, da bo okolje, v katerem boste spali, čim bolj ugodno. Omislite si primerne žaluzije oziroma debelejše zavese, pripomočke za zmanjšanje hrupa, spalne maske ipd. Investicija v manjšo predelavo kotička za spanje se vam bo na dolgi rok zagotovo splačala.

Pred spanjem imejte stalno rutino

Zelo koristna je tudi ustaljena rutina neposredno pred spanjem. Četudi ne spite vedno ob enakih urah, bosta vaše telo in um s ponavljanjem določenega zaporedja aktivnosti tik pred odhodom v posteljo sčasoma spoznala, kdaj je čas za spanje.

Ne pretiravajte s kofeinom

- Oglas -

Skušnjava, da si med nočnimi izmenami pomagate z ogromnimi količinami kofeinskih napitkov, je verjetno zelo velika. Vendar pa s tem na dolgi rok tvegate ogromno težav z zdravjem, težave s spanjem pa bodo tako še večje. Poskušajte torej postopoma vsaj nekoliko zmanjšati količino kofeina, ki ga vnašate v svoje telo.

Pazite na vitamin D

Zaradi manjše izpostavljenosti sončni svetlobi predstavlja delo v nočnih izmenah tudi povečano nevarnost za pomanjkanje vitamina D, ki ima v našem telesu ogromno pomembnih nalog. Tako je načeloma priporočljivo, da si pomagate s prehranskimi dopolnili.

Poskrbite za zdrave prigrizke

Delavci v nočnih izmenah naj bi precej pogosto posegali po nezdravih prigrizkih. Znano je, da se ponoči oziroma takrat, ko smo utrujeni, težje upremo nezdravi hrani. Tako pazite, da boste imeli med nočnim delom vedno pri roki zdrave prigrizke. Ko boste lačni, bo tako skušnjava precej manjša.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×