Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.

Narava lahko poskrbi za bistveno manj zastrašujoče bolnišnice

Profesorica krajinske arhitekture se je posvetila vprašanju, kako narediti bolnišnice bolj prijazne za obiskovalce.
Zdravje & prehranaKako pomemben za telo je krom?

Kako pomemben za telo je krom?

MORDA VAS ZANIMA

Krom je pomemben element v sledeh (mikroelement), ki v našem organizmu krepi delovanje inzulina, znižuje koncentracijo holesterola v krvi in pomaga pri uravnavanju telesne teže. Sodeluje tudi pri sintezi nekaterih beljakovin, potreben pa je predvsem kot nepogrešljiv element pri presnovi sladkorjev oziroma glukoze.

- Oglas -

Kalčki

Najpomembnejši naravni viri kroma so polnovredna žita, pšenični kalčki, telečja jetra, slive, brokoli in pivski kvas. Nahaja se tudi v mnogih zeliščih in začimbah, z njim je najbolj bogat črni poper. Krom je mineral v sledovih, ki je nujen in ga prejemamo samo s hrano (je esencialen). S prečiščevanjem žit se odstrani večji delež naravnega kroma, ki se dodatno izgublja tudi z vsako nadaljnjo predelavo (kuhanjem, cvrtjem, zamrzovanjem) hrane. S hrano zato zelo pogosto ne moremo zadovoljiti dnevnih potreb našega organizma po kromu. Če nadalje upoštevamo, da se z uživanjem sladkarij krom porablja, da ga precej izgubimo s potenjem in izločanjem urina, ni presenetljivo, da se mnogi vede ali nevede soočamo s pomanjkanjem kroma v telesu. To dejstvo je pomembno zaradi tega, ker so številne študije po svetu pokazale, da pomanjkanje kroma v telesu lahko vodi v povečano telesno težo, utrujenost in povišan krvni tlak, povišan krvni sladkor (diabetes) in zvišan (LDL) holesterol. Krom je mikroelement v glukoznem tolerančnem faktorju in je nujno potreben za vsak vnos glukoze (energije) v celico. V primerih premajhne količine kroma v prehrani (procesirana, s sladkorji in belo moko bogata hrana) ali pa pri povečani potrebi po kromu pride do motnje pri presnovi makrohranil in nihanja glukoze v krvi: po obrokih čutimo upad energije, smo utrujeni, zaznavamo »volčjo lakoto«. Pri diabetikih z laboratorijskimi testiranji zaznavajo znižanje kromovih kompleksov in znižanje kroma v laseh, podobno se izraža padec kroma v laseh pri starejših.

S starostjo krom upada

Presnova se z leti upočasni, zato se vsrkavanje hranil iz zaužite hrane zmanjša. Že po 35. letu se vsebnost kroma v telesu občutno zniža, kar je lahko eden izmed vzrokov za spremembe v presnovi glukoze. Presnova je v starosti pogosto motena in lahko se pojavi starostni diabetes. Na manjši vnos kroma v telo vplivajo tudi leta, saj zlasti v drugi polovici srednjih let in kasneje v tretjem življenjskem obdobju (tako kot vse drugo) pojenja tudi moč vsrkavanja kroma iz zaužite hrane.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×