Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaJe vaše življenje preslano?

Je vaše življenje preslano?

MORDA VAS ZANIMA

Nekoč je bila sol dragocena kot zlato, danes pa je poceni in ker je poleg tega še dober konzervans, se veliko kuhinjske soli (in s tem natrija) dodaja industrijsko predelanim živilom. V organizem tako nezavedno vnašamo osem- do desetkrat več natrija, kot ga dejansko potrebujemo.

- Oglas -

Slana hrana

Če je na krožniku preveč soli …

Če naša prehrana vsebuje preveč soli, se to pozna na zdravju. Znaki, ki kažejo na preveliko količino soli v prehrani, so: žeja, utrujenost, šibkost in slaba vzdržljivost, nemir, omotica, zaspanost, motnje srčnega ritma in povečan srčni utrip. Ker sol nase veže vodo, je za tiste, ki je uživajo preveč, značilno tudi nihanje teže zaradi nakopičene vode v telesu.

V resnici potrebujemo več kalija

Natrij, ki ga najdemo v soli, je pomemben mineral, ki nase veže vodo in jo prenaša v celice. Telo bi se brez njega izsušilo. Da bi celice preprečile čezmerno nabiranje vode, izločajo natrij in vsrkavajo kalij. Za delovanje celic je ravnovesje med kalijem in natrijem zelo pomembno. (Da bi ta mehanizem brezhibno deloval, pa je potreben magnezij.) Ker danes s konzerviranimi živili v telo vnašamo veliko več natrija kot kalija, se je ravnovesje med njima porušilo, pri izločanju natrija iz organizma pa se izločajo tudi drugi dragoceni minerali, kot je na primer kalij, ki znižuje krvni tlak in opravlja druge pomembne procese v celicah.

Kako se izogniti preveliki količini natrija

Manj pogosto uživajmo ali povsem opustimo uživanje predpripravljenih jedi, npr. juh iz vrečke, konzerviranih jedi, pa tudi sira, klobas, kečapa, raznih prigrizkov in hitre hrane. Navadimo se, da jedi dodatno ne solimo in raje uporabimo druge začimbe. V prehrano vnesimo več sadja in zelenjave, ki vsebujejo veliko več kalija kot natrija.

Kdaj pravzaprav potrebujemo natrij?

- Oglas -

Večjo količino soli potrebujemo samo, kadar se prekomerno znojimo (recimo na potovanju v tropske kraje) ali smo podvrženi izjemnim športnim obremenitvam. Natrij potrebujemo tudi, ko imamo drisko, a v tem primeru ne pozabimo še na druge minerale, kot so kalij, kalcij in magnezij.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×