Oči – to nam lahko povedo o našem zdravju

Oči lahko razkrijejo ogromno o našem zdravju. Z napredkom sodobne tehnologije so se tako odprle zanimive možnosti neinvazivnih diagnostičnih metod.

Poletni horoskop 2022

Kaj si lahko obetate od tokratnega poletja? Vam bodo zvezde naklonjene ali se morate pripraviti na specifične izzive? Odgovori vas čakajo v poletnem horoskopu 2022 …

Eko poroka: 5 nasvetov za okolju prijaznejše poročno slavje

Poroke so namreč pogosto zelo obremenjujoče za okolje. Vendar pa lahko na srečo organizirate prečudovito »eko poroko«.

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.
Zdravje & prehranaHitra pomoč po zelo mastnem obroku

Hitra pomoč po zelo mastnem obroku

MORDA VAS ZANIMA

Običajno se tudi ljudje, ki se poskušajo prehranjevati čim bolj zdravo – in ki so pri tem nadpovprečno uspešni – težko uprejo občasnim »pregreham«. Pri tem gre pogosto za obroke, ki vsebujejo zelo veliko transmaščob in nasičenih maščob, ki lahko močno obtežijo želodec. Po obilnem obroku se lahko zato še nekaj časa počutite precej slabo, še posebej če niste navajeni zelo mastne hrane. Pomembno je, da tovrstni »prekrški« niso prepogosti, toda če vas občasno zanese, je dobro vedeti, kako si lahko po zelo mastnem obroku čim prej opomorete …

1. Pitje mlačne vode, zeliščnega čaja ali vode z dodatkom limone

- Oglas -

Zelo preprost ukrep po obroku, ki je vseboval veliko (nezdravih) maščob, je pitje mlačne vode. Mlačna voda ima namreč pomirjajoč vpliv na prebavni sistem, ki je zaradi mastne hrane najverjetneje precej razdražen. S pomočjo mlačne vode lahko poskrbite za nekoliko hitrejšo razgradnjo hrane, saj topla tekočina pospeši delovanje metabolizma. Kombinacija mastne hrane in dehidracije je lahko še posebej neprijetna, zato je pitje tekočine po zelo mastnem obroku vsekakor zelo pomembno. Seveda pa pazite, da s količino ne boste pretiravali, saj lahko to dodatno obteži vaš želodec. Namesto tople vode lahko popijete tudi zeliščni čaj. Dobra izbira so predvsem čaji iz sestavin, ki pomirjajo prebavila, na primer kamilični ali komarčkov čaj. Po mastnem obroku je lahko zelo koristen tudi čaj iz ingverja. Za hitro pomoč po mastnem obroku pa bo poskrbel tudi napitek z dodatkom limoninega soka, ki pomaga pri razgradnji maščob.

2. Tridesetminutni sprehod

Čeprav imate po zelo mastnem in kaloričnem obroku najverjetneje občutek, da se ne morete niti premakniti, počitek ne bi bil najboljša izbira. Precej pametneje je, da se odpravite na kratek, približno 30-minutni sprehod. Seveda to ne pomeni, da mora biti hoja zelo hitra – to ima lahko pravzaprav celo negativen vpliv na vaše počutje. Počasen, umirjen sprehod bo povsem zadoščal. Malce gibanja bo spodbudilo vašo prebavo, zato bo razgradnja mastne hrane, ki ste jo zaužili, hitrejša in manj neprijetna.

3. Fermentirana živila ali probiotična prehranska dopolnila

Učinkovita pomoč po obroku, ki je vseboval veliko nasičenih maščob ali transmaščob, so lahko tudi probiotiki. Tudi probiotiki lahko pomagajo pospešiti prebavni proces, obenem pa so pomembni za ponovno vzpostavitev bakterijskega ravnovesja v vašem črevesju. Zelo mastna hrana lahko namreč med drugim negativno vpliva tudi na vaš črevesni mikrobiom. Količino probiotikov, torej koristnih bakterij v črevesju, lahko povečate z različnimi metodami. Ena od možnosti so seveda fermentirana živila. Če imate po zelo mastnem obroku občutek obteženosti, lahko na primer poskusite pojesti malce kislega zelja ali repe. Pomagate pa si lahko tudi s probiotičnimi prehranskimi dodatki.

4. Izogibanje hladni hrani in napitkom

Kot je bilo pojasnjeno zgoraj, so lahko topli napitki po mastnem obroku zelo koristni. Po drugi strani pa imajo hladne pijače skorajda diametralno nasproten vpliv, saj upočasnijo oziroma otežijo prebavni proces in povečajo nevarnost za napihnjenost. Podoben učinek imajo lahko tudi hladna živila. Sladoled po zelo mastnem obroku tako na primer ni najboljša ideja.

5. Zamik odhoda v posteljo

- Oglas -

Če ste si privoščili zelo masten obrok, poskušajte čas odhoda v posteljo prestaviti na nekoliko poznejšo uro. Med spanjem se namreč prebava upočasni; če mastna hrana ni vsaj deloma prebavljena, se boste najverjetneje že kmalu zbudili zaradi prebavnih težav. Še pametneje pa je, da poskušate občasne obroke, ki vsebujejo nadpovprečno količino maščob, načrtovati tako, da jih boste zaužili vsaj približno 3 ure pred odhodom v posteljo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×