9 domačih pripravkov za okrepitev občutljivih zob

Pangingilo, ali bolj znano bolezen občutljivosti zob, je skupna stiska, ki je ljudje ne obravnavajo, kot bi bilo potrebno. Občutljivost zob se več ali manj omenja samo takrat, ko ljudje jedo nekaj zelo toplega ali mrzlega.

Če se s pretirano občutljivostjo zob sploh ne ukvarjamo, lahko privede do najrazličnejših zdravstvenih vprašanj. Občutljivost zob povzroča dentin, saj postane izpostavljen zaradi dvigovanja dlesni. Gre za opornino, ki predstavlja osnovno sestavino zoba. Obdaja zobno pulpo, v predelu krone jo pokriva sklenina, v predelu korenine pa cement.

Občutljivi zobje

Dentinska bolečina se pojavi zaradi razgaljenega dentina, ki je normalno prekrit z že omenjeno sklenino ali s koreninskim cementom in dlesnijo. Dentin je zelo občutljiv, saj ima veliko število majhnih kanalčkov, ki so neposredno povezani s pulpo (zobnim živcem). V teh kanalčkih so živčni končiči, ki se odzivajo na spremembe v okolju, kar se občuti kot bolečino. Vzroki razgaljenega dentina so najrazličnejši.

Tudi sami se izpostavljamo preobčutljivosti. Tu so vzroki za to.

  • Pretrdo ščetkanje
  • uporabo proizvodov za beljenje zob,
  • uporabo proizvodov za ustno higieno
  • uživanje kislih živil.
  • slaba ustna higiena
  • dolgotrajna obraba zob
  • nezdravljen karies
  • počena ali netesna zalivka
  • odmik dlesni (recesija dlesni zaradi parodontalne bolezni ali premočnega ščetkanja)
  • po operaciji dlesni, ki razgali korenino zoba

Naravne rešitve za občutljive zobe

Svoje zobe lahko zaščitimo ne, da bi zato morali obiskati zobozdravnika ali imeti drage posege. Tukaj je predstavljenih nekaj načinov za krepitev občutljivih zob.

Ekološko sezamovo olje

Sezamovo olje iz nepraženih sezamovih semen iz nadzorovane ekološke pridelave ponuja številne koristi za zdravje. Olje, ki se v ajurvedski medicini v zdravilne in negovalne namene uporablja že tisočletja, je svetlo jantarne barve in nežnega, aromatičnega vonja. Sezamovo olje je bogato z antioksidanti, vitaminom E, sezamolom in sezaminom, ki delujejo proti prostim radikalom.

Z oljem, pridelanem iz ekološkega sezama, lahko razbremenimo občutljivost tako, da ga namažemo navzdol po sklenini. Prav tako ima antibakterijske lastnosti in vas ščiti pred ustnimi okužbami.

Tudi dlesni lahko masirate s sezamovim oljem, da zmanjšate vnetje in otekanje. Poizkusite s tem preprostim trikom, vsaj trikrat tedensko in presenečeni boste nad rezultati.

Vestno ščetkanje

Ni pomembno samo kolikokrat si ščetkamo zobe, ampak predvsem kako. Ljudje, ki trpijo za občutljivostjo zob, bi morali bolj vestno paziti kako si ščetkajo zobe, saj že dlesni ob grobem ščetkanju hitro poškodujemo. Morali bi se izogibati preveč grobemu ščetkanju in občutku, da bodo le ob takem ščetkanju zobje brez oblog. Pomembno je, da imate krtačo z mehkimi ščetinami in da uporabljate nitko, vsaj enkrat na dan. Tudi nitko moramo znati pravilno uporabljati, saj si v nasprotnem primeru lahko poškodujemo dlesni.

Nageljnove žbice ali klinčki

Nageljnove žbice vsebujejo veliko količino eteričnega olja, ki je skoraj čisti evgenol, to je substanca, ki učinkuje razkuževalno in se dodaja v zobne paste, ustne vode, v zobozdravstvu pa je sestavina izpolnjevanih mas in služi za zdravljenje zobnih korenin.

Nageljnove žbice so torej super za lajšanje bolečine. Zmešamo eno žličko mletih nageljnovih žbic s tri ali štiri kapljicami vode, da dobimo pasto. S pasto zdrgnemo čez zobe po obroku in kmalu lahko tudi tukaj pričakujemo rezultate.

Soda bikarbona

Tudi soda bikarbona pomaga v boju s pretirano občutljivostjo. Ta čudežni kristalni prah dandanes lajša že mnogo tegob in je nepogrešljiv tudi pri ustni higieni. Za pripravek zmešamo ¼ čajne žličke sode, skupaj z morsko soljo ter od štiri do pet kapljicami vode. Pasto je potrebno uporabiti pred ščetkanjem, da pomagamo pri preobčutljivosti, ampak ne uporabljajte je več kot dvakrat na teden, saj pri uporabi sode bikarbone lahko pride do razgrajanja sklenine.

Vitamin B1 in Kalcij

Odrasli moški potrebujejo dnevno 1,2 mg tiamina, ženske pa 1 mg.

Pri kroničnem uživanju alkohola se potrebe močno povečajo, saj alkohol ovira absorbcijo tiamina. Potrebe se povečajo tudi med nosečnostjo in sicer za 0,2 mg dnevno..

Dobri prehranski viri tiamina so kvas, sončnična semena, črni fižol, leča, stročnice, polnozrnata žita, oreščki, svinjina, jetra, tuna in krompir.

Tiamin izgublja na vrednosti med kuhanjem v vodi, pri čemer se večje količine tiamina izločijo v vodo. Nestabilen je tudi pri visokih temperaturah, v bazičnem okolju (npr. če dodamo med kuhanjem fižola v vodo sodo bikarbono, da se fižol hitreje skuha) in ob dodatku žvepla (konzervans za suho sadje, vino). Absorbcijo tiamina ovirajo nekatere komponente čaja, organske kisline, kot je npr. askorbinska pa absorbcijo pospešujejo.

Tiamin ali vitamin B1 je super za zmanjšanje bolečine zob in občutljivosti. Tudi kalcij je odličen za lajšanje bolečin in pomaga pri obnavljanju sklenine. Večinski gradnik zob in kosti, torej tudi čeljusti in Njegovo pomanjkanje lahko vodi do tveganja za nastanek vnetja dlesni in zobne gnilobe ter preobčutljivosti. Nahaja se v najrazličnejših živilih. Brokoli in kitajsko zelje sta bogati zakladnici kalcija. Najbolj znan vir kalcija je mleko, tu pa so še še stročnice, ostrige in fige.

Aloe Vera

Aloe Vera ni samo naravno zdravilo za opekline, ampak ima tudi druge protivnetne lastnosti. Na voljo je v obliki gela in se lahko namaže po dlesnih ter tako lajša bolečine. Če želite doseči kar se da dobre rezultate, ga nanesite dvakrat na dan.

Kamilice in timijan

Že stari Egipčani so vedeli, da ima to zelišče močan protivnetni učinek. Čaj kamilic in timijana zmanjša vnetje dlesni in uničuje bakterije v ustih, ki lahko povzročijo občutljivost. Čaj je dobro uživati v mlačnih temperaturah.

Mira in Cimet

Miro so uporabljali že v starem Egiptu pri mumifikaciji. Tudi ta čudežna rastlina lahko pomaga v boju proti bolečinam občutljivih zob. Deset kapljic olja mire, zmešamo s kozarcem vode in po požirkih počasi grgramo v ustih. Postopek je potrebno ponoviti trikrat na dan. Poleg mire, lahko uporabimo tudi cimet, ki ga skupaj s klinčki kuhamo od dvajset do trideset minut in z njim kasneje spiramo usta.

Čebula

Žvečenje surove čebule pomaga pri uničevanju mikrobov v ustih,ki lahko privedejo do občutljivosti in nadaljnjih bolezni v drugih delih telesa. S tem ko svojim zobem zagotovimo najboljše, kar se da, da bodo močni in zdravi se hkrati zaščitimo tudi pred drugimi boleznimi. Včasih moramo večkrat pogledati v domačo omaro in kaj hitro bomo ugotovili, da imamo najboljša zdravila skoraj pred nosom.

DELI
Bodi Eko
Še več člankov, receptov, zgodb in intervjujev najdete v naši tiskani izdaji revije Bodi eko. Naročite se na revijo Bodi eko