Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.

Okužba s tem parazitom vas lahko naredi bolj privlačne

Raziskovalci so odkrili, da lahko ta parazit vpliva na povečanje privlačnosti okužene osebe.

Ali pogosto opažate ponavljajoče se številke? Preverite, kaj pomenijo …

Vas praktično na vsakem koraku spremlja ponavljajoč se vzorec številk? Morda se zdi, da gre za naključje, vendar so numerologi prepričani, da bi morali tovrstnim znamenjem posvetiti več pozornosti.
Zdravje & prehranaZnanstveno potrjena dieta za zniževanje škodljivega holesterola

Znanstveno potrjena dieta za zniževanje škodljivega holesterola

MORDA VAS ZANIMA

Imate težave s povišanim holesterolom? V tem primeru najbrž veste, da gre za enega izmed resnih dejavnikov tveganja za srčno-žilna obolenja. Hkrati pa se najverjetneje zavedate, da ima hrana, ki jo uživate, lahko vpliv na to težavo, še posebej, če ste z določnimi živili v preteklosti pretiravali. Medtem ko obstajajo mnoga živila, ki lahko poslabšajo situacijo in ki se jim je tako bolje izogibati, pa obstaja po drugi strani tudi hrana, ki lahko pripomore k znižanju holesterola, pri čemer imamo seveda v mislih predvsem t. i. LDL-holesterol. Katera so ta živila? Izsledki znanstvenih raziskav kažejo, da imajo lahko še posebej pozitiven vpliv štiri skupine živil …

Dieta za zniževanje holesterola

Mnogi strokovnjaki se naslanjajo na priporočila študije iz leta 2011

- Oglas -

Rastlinska prehrana je že nasploh zelo koristna za zniževanje povišanih ravni škodljivega LDL-holesterola. Še posebej blagodejne učinke pa naj bi imele štiri skupine živil. Vsaj tako je mogoče sklepati na podlagi pomembne in zelo vplivne študije, ki je bila leta 2011 objavljena v reviji The Journal of the American Medical Association. Izkazalo se je namreč, da je bilo mogoče najbolj izrazito izboljšanje opaziti pri tistih posameznikih in posameznicah, ki so se posebej trudili, da v svojo prehrano redno vključujejo naslednja živila:

  1. oreščke
  2. rastlinske vire beljakovin (torej predvsem različne vrste stročnic)
  3. živila z visoko vsebnostjo prehranskih vlaknin (ovseni kosmiči, indijski trpotec, jabolka, pomaranče itn.)
  4. živila, obogateno z rastlinskimi steroli (tu zadostujeta že približno 2 grama rastlinskih sterolov dnevno, zato je treba paziti, da s količino ne pretiravate)

Blagodejne učinke tovrstnega prehranjevanja priznale številne zdravstvene organizacije

Od leta 2011, ko je bila omenjena študija objavljena, so blagodejne učinke tovrstne diete pri zniževanju ravni škodljivega holesterola, s tem pa pri zmanjševanju nevarnosti za številne kronične bolezni srca in ožilja, potrdile že številne zdravstvene organizacije. V angleščini se je za to dieto oziroma obliko prehranjevanja uveljavil tudi poseben izraz, in sicer »portfolio diet«. Nedolgo tega je Evropsko združenje za preučevanje sladkorne bolezni naročilo posebno metaanalizo, katere cilj je bil preučitev vseh do zdaj znanih podatkov o blagodejnih učinkih omenjene diete, ko gre za zmanjševanje tveganja za srčno-žilna obolenja. Ti izsledki so bili nato objavljeni v reviji Progress in Cardiovascular Diseases.

Dieta proti holesterolu

Pomembno je, da se upoštevajo priporočila glede količin posameznih živil

V skladu z omenjeno dieto za zniževanje LDL-holesterola naj bi pri kaloričnem vnosu 2000 kalorij dnevno zaužili 42 gramov oreščkov, 20 gramov topnih vlaknin, 2 grama rastlinskih sterolov in 50 gramov beljakovin rastlinskega izvora. Metaanaliza je zajela različne raziskave, ki so se ukvarjale s primerjavo tovrstnega prehranjevanja in drugih oblik prehranjevanja s primerljivim kaloričnim vnosom, ki niso sledile opisanim smernicam.

V povprečju znižanje LDL-holesterola za 17 odstotkov

Med pomembnejše zaključke, ki so nastali v okviru metaanalize, ki jo je naročilo Evropsko združenje za preučevanje sladkorne bolezni, sodi ugotovitev, da redno uvrščanje priporočenih količin omenjenih živil na jedilnik zmanjša skupno vrednost holesterola. Obenem pa pomaga tudi pri zniževanju trigliceridov, krvnega tlaka in posebne vrste beljakovin, ki pričajo o vnetnih reakcijah v telesu. Sledenje zgornjim priporočilom glede vrste in količine živil naj bi v povprečju pripomoglo h kar 17-odstotnemu znižanju LDL-holesterola.

- Oglas -

Možnost, da bo oseba v obdobju enega desetletja zbolela za srčno boleznijo, pa se s tovrstno prehrano zmanjša za 13 odstotkov. Zaključek je bil tako ta, da gre za prehrano, pri kateri je mogoče opaziti klinično pomembno izboljšanje. Obenem pa je takšna prehrana tudi dokazano bolj priporočljiva kot denimo zgolj rastlinska prehrana, pri kateri je izbor živil precej naključen.

Preverite tudi:

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×