Decembra lahko zaradi pritiskov iz okolice, medijev, oglaševalcev obstaja večja verjetnost duševnih stisk. Pregovorno »veseli december«, ko nam različni družabni dogodki in prireditve ter medijska sporočila nalagajo že skoraj dolžnost do veselja, druženja in obdarovanja, je lahko za marsikoga mesec, v katerem občuti stisko, svarijo na NIJZ.

Osamljenost med prazniki

Občutek osamljenosti se lahko med prazniki še poveča

Stiske med prazniki se lahko pojavijo iz različnih razlogov – od tega, da svojim bližnjim zaradi finančne stiske ne zmoremo kupiti darila, do tega, da se počutimo osamljeni in pozabljeni. In prav slednje, občutek osamljenosti, se ravno zaradi praznikov lahko še poveča. V prazničnem času namreč razlika med nekom, ki ima bližnje (prijatelje, svojce), in tistim, ki jih nima, postane še bolj očitna in razvidna. Tako navzven, saj osamljeni nimajo priložnosti za druženje, kot tudi v doživljanju. Medtem ko se drugi ob zaključevanju leta in bližajočih se praznikih bolj intenzivno družijo s prijatelji ali svojci, osamljena oseba še bolj občuti kar ji manjka – pogreša bližino drugih in še bolj občuti ne-pripadnost kot sicer. Povedano drugače, osamljen človek se bo v tem času lahko počutil še bolj osamljenega.

Podarimo svoj čas

Zato dodatna pozornost in naklonjenost v prazničnem času (pa tudi sicer) nista nikoli odveč, opozarjajo na NIJZ in dodajajo:  »Obiščimo tiste, za katere vemo, da so osamljeni in jim podarimo nekaj našega časa. Pokličimo jih, mogoče povabimo na kakšen dogodek. Zavedajmo se, da je za nekoga lahko največje in najlepše darilo prav naša pozornost oziroma čas.«

Ne bojte se strokovne pomoči

Če sami občutimo stisko zaradi osamljenosti, razmislite, kaj lahko storite, da se bomo bolje počutili. O svojih občutkih se lahko tudi s kom pogovorimo. Prva pomoč za premagovanje najtežje stiske so lahko različni telefoni za pomoč, kjer strokovno usposobljena oseba pomaga do čustvene razbremenitve. Če pa stiska in osamljenost vztrajata predolgo, je mogoče čas, da razmislimo o strokovni pomoči.

Kaj lahko storite sami?

V tem času si lahko do boljšega počutja pomagate tudi sami. Počnite stvari, ki vas veselijo, še posebej priporočljiva je telesna dejavnost, ki poskrbi za izločanje hormonov sreče. Pozorni bodite tudi na prehrano, čeprav se vam morda zdi, da se boste po vrečki piškotov počutili bolje, bo prevelik vnos ogljikovih hidratov povzročil nihanja krvnega sladkorja, kar lahko pomeni hitre padce energije in nihanje razpoloženja.  Tudi med prazniki torej ne pozabite na uravnoteženo prehrano. Do boljšega počutja vam lahko pomagajo tudi vonji eteričnih olj. Pri lajšanju razpoloženjskih motenj vam lahko pomaga eterično olje bergamotke. K izboljšanju razpoloženja pa lahko pripomore tudi eterično olje sivke.