Prekomerno kopičenje oblog na stenah žil lahko privede do resnih zdravstvenih zapletov. Tako je priporočljivo uživati čim več živil, ki pripomorejo k čiščenju ožilja – s tem pa k normalnemu delovanju našega srčno-žilnega sistema. To so predvsem živila, ki vsebujejo veliko vlaknin, zdravih maščob in antioksidantov. Obenem je to tudi hrana, ki lahko prispeva k zniževanju vašega krvnega tlaka in k ublažitvi vnetij v telesu, kar ima prav tako pomemben vpliv na zdrav srčno-žilni sistem.

Čiščenje ožilja holesterol prehrana

Seveda pa bo prehrana, ki vsebuje veliko živil, naštetih v nadaljevanju, pripomogla tudi k lepši koži in lasem, zmanjšanju utrujenosti ter k vzpostavitvi hormonskega ravnovesja v telesu. Čiščenje ožilja tako še zdaleč ni edini razlog, zakaj je smiselno, da se na vašem jedilniku čim pogosteje znajdejo naslednja živila, na spisku pa boste našli tudi nekaj začimb, še posebej koristnih za vaše ožilje.

Avokado

Priporočamo vam, da poskušate nezdrave vire maščob, na primer majonezo in vnaprej pripravljene solatne prelive, čim pogosteje zamenjati z bolj zdravimi alternativami. Odlična izbira je lahko avokado. Ta bo pripomogel k zniževanju ravni slabega holesterola v telesu in k poviševanju ravni dobrega holesterola, prav tako pa bo pomagal pri nižanju količine trigliceridov.

Brokoli

V brokoliju najdemo veliko vitamina K, ki pomaga preprečevati otrdevanje žil. Seveda pa brokoli vsebuje tudi veliko drugih pomembnih vitaminov in močnih antioksidantov. Gre pa tudi za izvrsten vir vlaknin, zato je odličen za vaše žile, posledično pa tudi srce. Redno uživanje brokolija lahko tako močno zmanjša tveganje za srčno-žilna obolenja.

Semena chie

K čiščenju ožilja lahko pripomore tudi pogostejše uživanje semen chie – še enega odličnega vira zdravih maščob. Vlaknine, s katerimi so semena chie prav tako bogata, v kombinaciji z alfalinolensko kislino, vrsto maščobnih kislin omega-3, pomagajo pri čiščenju ožilja, saj prispevajo k nižjemu krvnemu tlaku ter nižji ravni trigliceridov in slabega LDL-holesterola. Obenem pa povišujejo količino HDL-holesterola v telesu, ki je koristen za naše zdravje.

Cimet

Med začimbami, ki imajo pozitiven vpliv na čiščenje ožilja, ima pomembno mesto cimet. Že približno ena žlica cimeta dnevno lahko pripomore k občutnemu znižanju količine škodljivega holesterola in k čiščenju vašega ožilja. Ker je cimet bogat z antioksidanti, bo pomagal blažiti negativen vpliv škodljivih prostih radikalov v telesu, kar bo prav tako pripomoglo k zdravemu ožilju in k manjšemu tveganju za težave s srcem. Če pogosto uporabljate sladkor (na primer v kavi), vam svetujemo, da ga poskušate zamenjati s cimetom. Že kmalu se boste navadili na spremembo, vaše zdravje pa bo precej boljše.

Avokado in garanatno jabolko

Brusnice

Pri čiščenju ožilja imajo pomembno vlogo antioksidanti. Ena najboljših izbir, če iščete živila, bogata z antioksidanti, so zagotovo brusnice. Te bodo tako pomagale pri odmaševanju žil in k bolj zdravemu srčno-žilnemu sistemu. Obenem pa bodo poskrbele, da bo vaše zdravje tudi nasploh precej boljše. Če boste brusnice uživali v obliki sokov, se prepričajte, da izbrani sok nima dodanega sladkorja.

Lanena semena

Poleg semen chie so za naše zdravje – še posebej za srce in ožilje – zelo koristna tudi lanena semena. V njih prav tako najdemo maščobne kisline omega-3, natančneje alfalinolensko kislino. Tako so lanena semena znana kot odlično živilo za čiščenje ožilja, zniževanje krvnega tlaka in preprečevanje vnetij v telesu. Seveda pa vam lahko lanena semena pomagajo tudi pri odpravljanju težav z zaprtjem oziroma nasploh k boljši prebavi.

Granatno jabolko

Še eno odlično živilo, ko gre za vprašanje vsebnosti antioksidantov, je granatno jabolko. Uživanje granatnih jabolk zaščiti naše ožilje pred oksidativnim stresom, ki pogosto vpliva na kopičenje oblog na stenah krvnih žil. Obenem pa oksidativni stres povečuje tudi tveganje za nastajanje krvnih strdkov. Granatna jabolka bodo spodbudila tudi nastajanje dušikovega oksida v krvi, ki pomaga čistiti arterije in regulirati krvni tlak.

Špinača

Za čiščenje ožilja je pravzaprav odlična vsa zelenolistna zelenjava – med drugim seveda tudi špinača. Ta vsebuje ogromno vlaknin, kalija in folne kisline. Vse omenjene snovi pa prispevajo k zniževanju krvnega tlaka in k čiščenju ožilja. Izsledki študij so pokazali, da lahko redno uživanje špinače zniža nivo homocisteina v telesu. Prav previsoke ravni omenjene aminokisline pa pomenijo povečano tveganje za srčno-žilna obolenja, kakršna je na primer ateroskleroza.

Kurkuma

Aktivna sestavina kurkume, imenovana kurkumin, velja za izjemno močno protivnetno snov. Dodajanje kurkume različnim jedem je tako zelo koristno za zmanjševanje vnetij in poškodb sten krvnih žil. Tako pomaga tudi pri preprečevanju nalaganja škodljivih oblog.