Buče, znanilke jeseni in zakladnica zdravja: 5 koristnih učinkov

Jesen je čas, ko se narava obarva v čudovite odtenke, ki nas pomirjajo s svojo spokojno lepoto. K tej prekrasni barvni shemi prispevajo svoj delež tudi buče, ki pa niso zgolj lepe, ampak tudi zelo okusne. Uporabite jih lahko v številnih receptih in tako vnesete jesensko vzdušje tudi v svojo kuhinjo. Poleg bogatega okusa pa buče navdušujejo tudi z blagodejnimi zdravstvenimi učinki. Žal se ljudje še vedno premalo zavedajo, kako koristne so lahko buče. Tokrat vam predstavljamo le nekaj njihovih koristi.

Jesenske buče

Zniževanje krvnega tlaka in preprečevanje srčnih bolezni

Ljudje, ki imajo težave s previsokim krvnim tlakom, bi morali na svoj jedilnik pogosteje uvrščati tudi buče, predvsem pa bučno olje. Hladno stiskano olje iz bučnih semen je namreč bogato s fitoestrogenom, ki pomaga pri ohranjanju zdravega srčno-žilnega sistema. Bučno olje je poleg tega tudi dober vir esencialnih maščobnih kislin, ki med drugim prispevajo tudi h gibljivosti naših sklepov.

Za ohranjanje zdravega srca je zelo priporočljivo tudi uživanje bučnih semen, ki so bogata z vlakninami. Prav prehrana z dovolj visoko vsebnostjo vlaknin je namreč izredno pomembna pri preprečevanju nastanka srčnih bolezni. Vlaknine v bučnih semenih pa bodo pripomogle tudi k boljši prebavi. Poleg tega vsebujejo bučna semena veliko fitosterolov, ki znižujejo raven tako imenovanega slabega holesterola oziroma LDL-ja.

Ohranjanje zdravega vida

Podobnost med barvo buč in barvo korenja nikakor ni naključna. Za značilno oranžno barvo buč namreč poskrbijo karotenoidi, med katerimi najdemo tudi betakaroten. Ta se v telesu pretvori v vitamin A, ki med drugim skrbi za zdrave oči oziroma za nepoškodovan vid. Že z manjšo količino kuhanih buč boste zadostili dnevnim potrebam vašega telesa po tem izredno pomembnem vitaminu.

Preprečevanje brezvoljnosti in utrujenosti

Vam stalno primanjkuje energije tudi za najbolj osnovna opravila? Pri odpravljanju tovrstnih težav vam lahko pomaga uživanje buč. Te so bogate s kalijem, ki vas bo napolnil z novimi močmi. Visoko vsebnost kalija običajno povezujemo z bananami, a buče so v resnici še precej boljši vir tega pomembnega minerala. Buče so tako tudi idealna hrana po napornem treningu, saj bo kalij poskrbel za vzpostavitev ravnovesja elektrolitov v vašem telesu.

Krajši dnevi marsikoga navdajo tudi z depresivnimi občutji. Buče so vsekakor zelo koristne za celostno izboljšanje razpoloženja, saj vsebujejo precej triptofana. To je aminokislina, ki vpliva na tvorjenje serotonina, pogosto imenovanega kar hormon sreče.

Okrepitev imunskega sistema

Visoka vsebnost folne kisline, magnezija, vitamina C in cinka, s katero se ponašajo buče, bo poskrbela za boljšo imunsko odpornost. Buče so tako kot nalašč za hladnejše mesece, v katere smo počasi vstopili. V tem času se namreč poveča pogostost prehladov in gripe, zato je dobro, da se pripravite vnaprej. Narava nam ponuja obilico možnosti za izboljšanje našega zdravja. Škoda bi bilo, da jih ne bi izkoristili. Buče so poleg tega tudi dober vir riboflavina, znanega tudi pod imenom B2. Tudi ta bo okrepil vašo naravno zaščito pred bakterijskimi okužbami.

Zmanjševanje tveganja za nastanek raka

Omenili smo že, da buče – podobno kot sladki krompir in korenje –  vsebujejo velik delež betakarotenov. Ti naj bi prispevali tudi k zmanjševanju nevarnosti za razvoj različnih oblik raka. Na voljo so vam sicer tudi različna prehranska dopolnila, ki vsebujejo betakarotene, vendar se je uživanje buč izkazalo kot precej boljša izbira. K boju proti nastanku določenih vrst raka pa naj bi pripomogli tudi steroli, ki jih najdemo v bučnih semenih.