Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.
Zdravje & prehrana5 preprostih nasvetov za bolj zdrave prehranjevalne navade

5 preprostih nasvetov za bolj zdrave prehranjevalne navade

MORDA VAS ZANIMA

Pogosto se poskušamo povsem po nepotrebnem držati zelo strogih pravil, povezanih s prehranjevanjem. Osnove zdravega prehranjevanja so namreč zelo preproste. Bolj ko boste komplicirali, večja bo verjetnost za to, da obupate. Ideal, ki ga zasledujete, je nedosegljiv – še več, tovrsten odnos do hrane lahko privede celo do ortoreksije, torej do motnje hranjenja, za katero je značilna želja po »popolnem prehranjevanju«. Namesto na drevesa se je tako precej bolj smiselno osredotočiti na gozd – torej na svoje prehranjevalne navade kot celoto. Upoštevanje spodnjih napotkov bo poskrbelo, da bo vaše prehranjevanje precej bolj zdravo, ne da bi morali pri tem analizirati vsak posamezni grižljaj.

1. Ne bojte se občutka lakote

- Oglas -

Pogosto jemo vnaprej oziroma »za rezervo«, torej takrat, ko pravzaprav še niti nismo lačni – morda zato, ker vemo, da bomo morali na naslednji obrok čakati še kar nekaj časa, ali pa preprosto zaradi dolgčasa, želje po potlačitvi negativnih čustev itn. Ne glede na to, kaj je razlog, prehranjevanje takrat, ko v resnici niste lačni, ni najbolj smotrna navada. Vaša prebavila si tako nikoli zares ne oddahnejo. Obenem pa so lahko prekratki intervali med obroki krivi za nenehno utrujenost. Prvi korak proti bolj zdravemu prehranjevanju je tako odpoved želji, da bi vedno prehiteli lakoto. Ne bojte se tega občutka, ampak ga začnite dojemati kot tisto, kar v resnici je – sporočilo telesa, da je prišel čas za novo pošiljko energije. Seveda vam ne svetujemo stradanja, vendar na primer pol ure lakote ne bi smel biti razlog za preplah.

2. Ne podcenjujte temeljitega žvečenja hrane

Zelo pomemben del prebavnega procesa se odvije že v ustni votlini, ob stiku hrane z zobmi in slino. Tako je vsekakor pametno, da si vzamete čas za to, da čim bolje prežvečite hrano, saj bo to razbremenilo vaša prebavila oziroma zmanjšalo možnost za prebavne težave. Seveda pa je temeljito žvečenje hrane nujno tudi za to, da lahko telo pravočasno zazna, kdaj smo siti. Obenem je pomembno, da daste telesu po obroku dovolj časa, da v miru dokonča prebavni proces. Tako je med drugim priporočljivo, da med zadnjim obrokom in odhodom v posteljo mineta vsaj dve uri, sicer bosta okrnjena tako vaš spanec kot prebava.

3. Jedilnik prilagodite sezoni

K bolj zdravemu prehranjevanju lahko pomembno prispeva tudi oblikovanje jedilnika v skladu s posameznim letnim časom. Tako boste namreč uživali živila, ki so najverjetneje prepotovala precej krajšo pot in bila obdelana z manj nevarnimi snovmi. Poleg tega pa narava praviloma precej dobro ve, kakšna hrana najbolj ustreza našemu telesu v posameznih sezonah.

4. Upoštevajte, da je lahko tudi dobrega preveč

Za osnovno predstavo o tem, ali svojemu telesu zagotavljate zadostno količino vseh esencialnih hranilnih snovi, ni potrebno natančno poglabljanje v sestavo vsakega živila. Zadostuje že to, da razmislite, kako pester je nabor živil, ki jih redno uvrščate na svoj jedilnik. Če so na primer trenutno vse vaše priloge sestavljene iz krompirja ali riža, poskusite vključiti še živila, kot so ajda, proso, kvinoja in ješprenj. Podobno velja tudi pri drugih skupinah. Pestrejši ko bo nabor živil, manjša bo možnost za pomanjkanje esencialnih hranil.

5. Poslušajte svoje telo

- Oglas -

Ne govorimo seveda o tem, da bi morali ugoditi telesu vsakokrat, ko se mu na primer zahoče čokolade ali pice. »Poslušanje telesa« ni podrejeno iskanju hipnega užitka, ampak gre za stik s tem, kaj vaše telo resnično potrebuje in kako se odziva na določena živila. Bodite pozorni na odziv po posameznem obroku. Ste napihnjeni? Močno utrujeni in brezvoljni? Vam je slabo? Če boste resnično pozorni na svoje občutke, boste hitro ugotovili, katera so tista živila, ki se jim je pametneje odpovedati, in po katerih kar prekipevate od energije in zdravja.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×