Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.
Zdravje & prehranaZa zdravo srce in možgane še posebej koristna zelenolistna zelenjava in jagodičevje

Za zdravo srce in možgane še posebej koristna zelenolistna zelenjava in jagodičevje

MORDA VAS ZANIMA

Hrana ni »samo« vir energije za naše telo. Živila, ki jih uživamo, imajo tudi ogromen vpliv na naše zdravje. Eden od temeljev dobrega zdravja je tako tudi zdrava prehrana, bogata z vsemi hranilnimi snovmi, ki so potrebne za optimalno delovanje organizma. Najpomembnejše so seveda različne vrste sadja in zelenjave, saj gre za skupini živil, ki vsebujejo nadpovprečne količine vitaminov in mineralov. Pri tem pa so za posamezne organe in organske sisteme še posebej pomembne določene skupine sadja in zelenjave. Ko gre za srce in ožilje ter možgane, naj bi bilo nadpovprečno koristno redno uživanje jagodičevja in zelenolistne zelenjave. Take so vsaj ugotovitve bostonskih raziskovalcev, ki so pripravili študijo, ki je bila pred nedavnim objavljena v strokovno recenzirani mednarodni reviji British Journal of Nutrition

Koristno že povečevanje deleža rastlinskih živil, toda učinki določenih skupin še posebej izraziti

- Oglas -

Osnovna ugotovitev raziskovalcev je bila, da je za zdrave možgane in zdrav srčno-žilni sistem koristno povečevanje deleža rastlinskih živil v prehrani in izločanje živil živalskega izvora, še posebej pa tistih, ki vsebujejo večje količine nasičenih maščob. Vendar se znanstveniki niso zadovoljili s to ugotovitvijo, ki jo potrjujejo tudi mnoge druge študije. Zanimalo jih je namreč, ali določene skupine rastlinskih živil še posebej izstopajo, ko gre za pozitiven vpliv na srce in ožilje ter na možgane. Kot omenjeno, se je izkazalo, da sta zelenolistna zelenjava in jagodičevje še posebej dobra izbira.

Raziskovalci preučevali podatke oseb, ki so sledile dieti »MIND«

Študija je bila osredinjena na posebno obliko diete, ki je v angleško govorečem okolju poznana pod kratico MIND. Pri tem ne gre za dieto, namenjeno hujšanju, ampak za prehranske smernice, katerih namen je upočasnjevanje pešanja kognitivnih funkcij, s tem pa zmanjševanje tveganja za diagnoze, kot je Alzheimerjeva bolezen. Raziskava bostonskih raziskovalcev, ki je zajemala podatke za nekaj več kot 2500 oseb, je privedla do ugotovitve, da lahko dieta MIND, ki je v osnovi usmerjena v možgansko zdravje, pripomore tudi k zaščiti kardiovaskularnega sistema. Dieta MIND je pravzaprav nekakšna mešanica med mediteransko prehrano in dieto DASH.

Kratica DASH v angleščini pomeni »dietary approaches to stop hypertension«, kar bi lahko prevedli kot »prehranski pristopi za zmanjšanje hipertenzije«. Gre torej za dieto, ki je v osnovi namenjena preprečevanju kronično povišanega krvnega tlaka, ki predstavlja enega glavnih dejavnikov tveganja za razvoj resnih srčno-žilnih obolenj. Ker imata tako mediteranska dieta kot dieta DASH pozitiven vpliv na srce in ožilje, ni posebej presenetljivo, da so bili tovrstni učinki zaznani tudi pri dieti MIND, čeprav to ni primarni cilj tovrstnega prehranjevanja.

Jagodičevje in zelenolistna zelenjava – odličen vir folatov, karotenoidov in antioksidantov

Toda čeprav je dieta MIND po eni strani mešanica že znanih diet oziroma principov prehranjevanja, ima tudi povsem unikatne lastnosti. Ena od njih je ta, da je pri tej dieti močno poudarjen pomen zelenolistne zelenjave in jagodičevja. Po mnenju raziskovalcev naj bi bil prav to eden glavnih razlogov, zakaj je dieta nadpovprečno uspešna tako pri zaščiti možganov kot srca in ožilja – tudi v primerjavi z drugimi dietami, ki temeljijo na rastlinskih živilih. Razlog, zaradi katerega je zelenolistna zelenjava tako pomembna skupina živil pri tej dieti, je povezan z dejstvom, da gre praviloma za živila, ki vsebujejo večje količine snovi, kot so folati in karotenoidi, torej snovi, ki so med drugimi zelo pomembne prav za zdravje naših možganov. Jagodičevje pa je predvsem odličen vir različnih antioksidantov. Pri dieti MIND so še posebej izpostavljene borovnice in jagode.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×