Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaZa zdravo srce in možgane še posebej koristna zelenolistna zelenjava in jagodičevje

Za zdravo srce in možgane še posebej koristna zelenolistna zelenjava in jagodičevje

MORDA VAS ZANIMA

Hrana ni »samo« vir energije za naše telo. Živila, ki jih uživamo, imajo tudi ogromen vpliv na naše zdravje. Eden od temeljev dobrega zdravja je tako tudi zdrava prehrana, bogata z vsemi hranilnimi snovmi, ki so potrebne za optimalno delovanje organizma. Najpomembnejše so seveda različne vrste sadja in zelenjave, saj gre za skupini živil, ki vsebujejo nadpovprečne količine vitaminov in mineralov. Pri tem pa so za posamezne organe in organske sisteme še posebej pomembne določene skupine sadja in zelenjave. Ko gre za srce in ožilje ter možgane, naj bi bilo nadpovprečno koristno redno uživanje jagodičevja in zelenolistne zelenjave. Take so vsaj ugotovitve bostonskih raziskovalcev, ki so pripravili študijo, ki je bila pred nedavnim objavljena v strokovno recenzirani mednarodni reviji British Journal of Nutrition

Koristno že povečevanje deleža rastlinskih živil, toda učinki določenih skupin še posebej izraziti

- Oglas -

Osnovna ugotovitev raziskovalcev je bila, da je za zdrave možgane in zdrav srčno-žilni sistem koristno povečevanje deleža rastlinskih živil v prehrani in izločanje živil živalskega izvora, še posebej pa tistih, ki vsebujejo večje količine nasičenih maščob. Vendar se znanstveniki niso zadovoljili s to ugotovitvijo, ki jo potrjujejo tudi mnoge druge študije. Zanimalo jih je namreč, ali določene skupine rastlinskih živil še posebej izstopajo, ko gre za pozitiven vpliv na srce in ožilje ter na možgane. Kot omenjeno, se je izkazalo, da sta zelenolistna zelenjava in jagodičevje še posebej dobra izbira.

Raziskovalci preučevali podatke oseb, ki so sledile dieti »MIND«

Študija je bila osredinjena na posebno obliko diete, ki je v angleško govorečem okolju poznana pod kratico MIND. Pri tem ne gre za dieto, namenjeno hujšanju, ampak za prehranske smernice, katerih namen je upočasnjevanje pešanja kognitivnih funkcij, s tem pa zmanjševanje tveganja za diagnoze, kot je Alzheimerjeva bolezen. Raziskava bostonskih raziskovalcev, ki je zajemala podatke za nekaj več kot 2500 oseb, je privedla do ugotovitve, da lahko dieta MIND, ki je v osnovi usmerjena v možgansko zdravje, pripomore tudi k zaščiti kardiovaskularnega sistema. Dieta MIND je pravzaprav nekakšna mešanica med mediteransko prehrano in dieto DASH.

Kratica DASH v angleščini pomeni »dietary approaches to stop hypertension«, kar bi lahko prevedli kot »prehranski pristopi za zmanjšanje hipertenzije«. Gre torej za dieto, ki je v osnovi namenjena preprečevanju kronično povišanega krvnega tlaka, ki predstavlja enega glavnih dejavnikov tveganja za razvoj resnih srčno-žilnih obolenj. Ker imata tako mediteranska dieta kot dieta DASH pozitiven vpliv na srce in ožilje, ni posebej presenetljivo, da so bili tovrstni učinki zaznani tudi pri dieti MIND, čeprav to ni primarni cilj tovrstnega prehranjevanja.

Jagodičevje in zelenolistna zelenjava – odličen vir folatov, karotenoidov in antioksidantov

Toda čeprav je dieta MIND po eni strani mešanica že znanih diet oziroma principov prehranjevanja, ima tudi povsem unikatne lastnosti. Ena od njih je ta, da je pri tej dieti močno poudarjen pomen zelenolistne zelenjave in jagodičevja. Po mnenju raziskovalcev naj bi bil prav to eden glavnih razlogov, zakaj je dieta nadpovprečno uspešna tako pri zaščiti možganov kot srca in ožilja – tudi v primerjavi z drugimi dietami, ki temeljijo na rastlinskih živilih. Razlog, zaradi katerega je zelenolistna zelenjava tako pomembna skupina živil pri tej dieti, je povezan z dejstvom, da gre praviloma za živila, ki vsebujejo večje količine snovi, kot so folati in karotenoidi, torej snovi, ki so med drugimi zelo pomembne prav za zdravje naših možganov. Jagodičevje pa je predvsem odličen vir različnih antioksidantov. Pri dieti MIND so še posebej izpostavljene borovnice in jagode.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×