Zdrave navade zdravih ljudi

    Nekatere ljudi morda ujame rahel prehlad ali imajo občasne bolečine, vendar se zdi, da jih viroze in druge bolezni ne spravijo v posteljo za dalj časa. Kljub znanstvenemu napredku, natančnih napotkov, kako ostati zdrav, ni. Raziskovalci so pri bolj zdravih ljudeh našli nekatere skupne navade.

    Odporni na stres

    Stres poškoduje imunski sistem in vpliva na delovanje srca. Po nekaterih raziskavah povečuje tudi možnost bakterijskih okužb. Raziskava Ameriškega združenja psihologov je pokazala, da stres močno obremenjuje že otroke, stare med devet in 12. let, kar ima lahko dolgoročne posledice, če se ne naučijo upravljati z njim.

    Učenje tehnik sproščanja je zato ključnega pomena, prav tako prehrana, bogata s sadjem in zelenjavo, saj sprošča endorfine v telesu in deluje kot zaviralec stresa.

    Zdravi ljudje in navade

    Uporaba pivskega kvasa

    Zgolj ena žlica pivskega kvasa vsebuje večino vitaminov skupine B, ki jih potrebujete vsak dan, vključno s tiaminom, riboflavinom, niacinom, B6, folno kislino in biotinom. Ob pomanjkanju teh vitaminov, telo ni zmožno prebaviti ogljikovih hidratov, maščob in beljakovin. So ključnega pomena tudi za zdravje las, kože, živcev, krvnih celic, žlez za proizvodnjo hormonov in imunski sistem. Pomagajo pri tvorbi protiteles in belih krvničk, ki so del našega imunskega odziva. Pivski kvas lahko uživamo samostojno ali ga primešamo juham in omakam.

    Zdravi ljudje jedo manj

    Raziskovalci so že daljnega leta 1930 pokazali, da so živali, ki so bile krmljene manj, živele dvakrat dlje. Najnovejše raziskave na ljudeh povezujejo omejeno uživanje kalorij z manj zdravstvenimi težavami, povezanih s staranjem prebivalstva, vključno z boleznimi srca in ožilja, sladkorno in Alzheimerjevo boleznijo. Udeleženci v študiji, ki so pojedli 25 odstotkov manj kot kontrolna skupina, so imeli manj slabega holesterola, trigliceridov in nižji krvni tlak.

    PREBERITE TUDI:  Zmote o vadbi v fitnesu

    Zgolj omejevanje kalorij vodi v osiromašeno hrano, začnite pri omejevanju sladkorjev in moke ter uporabljajte čim več zelenjave.

    Niso obremenjeni s čistočo

    Raziskave kažejo, da prehod v popolnoma čisto okolje v razvitem svetu ne pripomore k večjemu zdravju. Bakterije živijo v simbiotičnem razmerju z našim telesom in nam pomagajo, da ostajamo zdravi. »Dobri« mikrobi izboljšujejo metabolizem, povečujejo imunost in zmanjšujejo vnetja. Raziskava znanstvenikov na Univerzi Kalifornija v San Diegu je pokazala, da nas bakterije na površini kože ščitijo pred vnetji. Znano je tudi, da pretirano čisto okolje slabo vpliva na razvoj nekaterih alergij.

    Zeliščna zdravila

    Rastline z zdravilnimi lastnostmi (ki so bile že del kitajske medicine) lahko omilijo visok krvni pritisk, stimulirajo živčni sistem, uničujejo bakterije ali okrepijo imunski sistem. Namesto kave uživajo zeleni čaj, ki ugodno vpliva na odpornost in zdravje. Študije so pokazale, da antioksidanti v zelenem čaju, imenovani polifenoli, spodbujajo metabolizem in izgorevanje maščob, ščitijo pred boleznimi jeter, uravnavajo raven sladkorja v krvi ter znižujejo holesterol.

    Počitek

    Dober spanec, ki traja dovolj dolgo, je temelj vsakega dobrega imunskega sistema. Spati hodite pred 10. uro zvečer in se zvečer ne izpostavljajte nepotrebni svetlobi, predvsem računalniškim zaslonom, saj s tem spodbujate nastanek melatonina v telesu in onemogočate dober spanec.

    Prijateljem dajejo prednost

    Dobra volja, povezanost z ljudmi in pozitiven odnos lahko odlično vplivata na naše zdravje in imunski sistem. Študije so tudi pokazale, da imajo ljudje, ki gojijo trdna prijateljstva, bolj vzdržljiv imunski sistem in redkeje podležejo infektom. Leta 2008 je raziskava Harvardske univerze pokazala, da pozitivni socialni odnosi ščitijo posameznike pred izgubo spomina in drugimi kognitivnimi motnjami, medtem ko je leta 1993 neka Švedska študija pokazala, da imajo moški z močno socialno mrežno nižje tveganje za razvoj kardiovaskularnih bolezni. Posameznike z malo prijatelji prej doleti srčna kap, depresija ali anksioznost.

    PREBERITE TUDI:  Crohnova bolezen - kronično vnetje v črevesju

    Uravnotežena prehrana

    Mnogi strokovnjaki opozarjajo na nevarnost uživanja hrane, bogate z mesnimi izdelki in sladkorjem. Zdravi ljudje uživajo veliko zelenjave in česna. Študije so pokazale, da je česen močan antioksidant in ima tudi antibiotični učinek. Znižuje visok krvni pritisk ter stopnjo trigliceridov in holesterola v krvi. Njegova prehranska vrednost se zniža če ga uživamo v obliki nadomestkov, zato priporočajo, da ga uvrstimo v sveži obliki v vsakodnevno prehrano.

    Razstrupljanje

    Četudi še niso bile narejene raziskave, ki bi na dolgi rok pokazale učinke razstrupljanja, imate večje možnosti, da boste izboljšali svoje zdravje, če se boste razstrupili svoje telo. Prebavne težave, utrujenost ali bolečine v mišicah so pogosti znaki, ki govorijo o tem, da bi vam lahko koristilo razstrupljanje.

    Večina programov razstrupljanja omejuje uživanje mesa, moke, sladkorja, mlečnih izdelkov, kofeina in alkohola. Strupov se lahko znebite tudi s savno ali visoko intenzivno vadbo.

    Če ste noseči ali dojite, imate motnje prehranjevanja ali kronično bolezen, se prej posvetujte z zdravnikom.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte