Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.

Podrgnite česen po stopalih … in v ustih boste že kmalu začutili znan okus!

Ali ste vedeli, da lahko okušamo tudi s stopali? Če mislite, da gre za nekakšno čudno šalo, se lahko o resničnosti te trditve precej hitro prepričate sami.

Covid-19: skoraj polovica vseh primerov asimptomatičnih

Raziskovalci so ugotovili, da naj bi bil asimptomatičen potek bolezni značilen za kar približno 40,5 odstotka, torej skoraj polovico vseh primerov covida-19.

Najboljši prijatelji za vaše astrološko znamenje

Ali se vedno spoprijateljite z »napačnimi osebami«, ki nimajo najboljšega vpliva na vas? Prav tisto, kar vas je pri določeni osebi pritegnilo, lahko postopoma postane zelo problematično in celo uničujoče.
Zdravje & prehranaUra ali dve spanja ali nič – kaj je bolje?

Ura ali dve spanja ali nič – kaj je bolje?

MORDA VAS ZANIMA

Najverjetneje ste se že znašli v situaciji, ko ste imeli na voljo precej malo časa za spanja – morda samo uro ali dve. Kaj storiti v takšnem primeru? Po eni strani se zdi, da je skorajda nesmiselno zaspati, saj ob zbujanju ne boste dosti bolj spočiti. Toda ali je res pametno, da povsem preskočite spanje?

Spanje zelo pomembno za obnovo tkiv in utrjevanje naših spominov

- Oglas -

Naše individualne potrebe, povezane s spanjem, se lahko sicer nekoliko razlikujejo, vendar praviloma velja, da večina odraslih potrebuje najmanj 7 ur spanja na noč. Na žalost pa spanje pogosto ni prioriteta. Tako se številni ljudje zadovoljijo z manj kot 7 urami na noč. Če gre za dolgotrajnejše pomanjkanje spanja, lahko začne trpeti vaše zdravje, zato je vsekakor priporočljivo, da poskušate večino noči prespati vsaj 7 ur. Toda včasih se težko izognemo izrednim situacijam, zaradi katerih je čas, ki ga imamo na voljo za spanje, drastično omejen. Razlogi za to so lahko različni – od potovanja do skrbi za dojenčka ali priprave na pomemben izpit. Ne glede na to, kaj je razlog, zaradi katerega se znajdete v situaciji, ko si lahko privoščite največ uro ali dve spanja, je dobro vedeti, kaj narediti v takšnih trenutkih. Čeprav ni nobena od možnosti, ki jih imate na voljo, posebej mamljiva, praviloma velja, da je nekaj spanja vendarle bolje od nič spanja.

Tudi če je čas spanja zelo kratek, so tako možni vsaj osnovni procesi, ki običajno potekajo v nočnem času. Spanje je med drugim izredno pomembno za obnovo naših tkiv in za ohranjanje hormonskega ravnovesja v telesu. Med spanjem obenem potekata selekcija informacij, ki so se čez dan shranjevale v naš kratkoročni spomin, in »prenos« določenih informacij v dolgoročni spomin. Če ste ponoči spali zelo malo, boste imeli skoraj zagotovo težave z zbranostjo, odzivnostjo in s kognitivnimi funkcijami nasploh, toda negativne posledice bi bile še izrazitejše, če sploh ne bi zatisnili očesa.

Manj težav, če se boste zbudili tik po koncu spalnega cikla

Huda zaspanost je pravzaprav podobna opitosti. Če smo na primer pokonci 18 ur, naj bi bili učinki podobni, kot če bi imeli v krvi 0,05 % alkohola. Dlje ko bedimo, izrazitejši postajajo tovrstni učinki. Tudi če imate na voljo zelo malo časa, je spanje vsekakor smiselno, pri čemer pa je pametno upoštevati določene osnovne informacije, povezane s spalnimi cikli. Posamezni spalni cikel je praviloma razdeljen na štiri faze. Gre za faze nekoliko bolj plitvega in faze globokega spanja. Za to, da preidemo skozi vse štiri faze spalnega cikla, praviloma potrebujemo 90 minut. Če se zbudimo ob koncu spalnega cikla, bomo precej spočiti, čeprav je morda za nami en sam cikel. Po drugi strani pa bo zbujanje precej težje, če je vaš spanec prekinjen sredi cikla oziroma sredi faze globokega spanja.

Tudi kadar imate na voljo zelo malo časa za spanec, je torej smiselno, da poskušate spanje načrtovati tako, da se boste zbudili takrat, ko vaš spanec ne bo preglobok. Seveda pa poskušajte obenem poskrbeti, da tovrstne situacije ne bodo prepogoste in da boste večino noči spali vsaj 7 ur. Tako zaradi vašega zdravja in dobrega počutja kot zaradi drugih. Ne pozabite: precejšen delež prometnih nesreč je povezan prav s pomanjkanjem spanja. Tveganje za to, da zaspijo za volanom, naj bi bilo pri ljudeh, ki v povprečju spijo 6 ur na noč ali manj, kar za 260 odstotkov višje kot pri tistih, ki spijo 7–9 ur na noč.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×